Arriva kennende: hooguit een jaar
Concessie Twente (2024-2028)
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39287
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Twente (2024-2028)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Twente (2024-2028)
Ik citeer het vervoerplan. Daar staat toch echt sneller. Je kan overigens beter de eindhalte Disselhoek links laten liggen en zodoende lijn 2 en 5 op elkaar doorrijden, op dezelfde manier als lijn 8 nu door de wijk rijdt. Dan is lijn 5 wellicht voor meer haltes een sneller alternatief.
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Concessie Twente (2024-2028)
Wellicht gebeurd dat in de toekomst ook?
Het lijkt me niet zo vreemd dat men eerst wil zien of lijn 5 succesvol kan zijn voordat men daartoe over gaat.
Het lijkt me niet zo vreemd dat men eerst wil zien of lijn 5 succesvol kan zijn voordat men daartoe over gaat.
Re: Concessie Twente (2024-2028)
Dat klopt dat het zo in het vervoerplan staat, dat is taktisch omschrijven om te verkopen. En sec voor het eindpunt Helmerhoek is het sneller.visgraat schreef: ↑wo 11 okt 2023, 10:37Ik citeer het vervoerplan. Daar staat toch echt sneller. Je kan overigens beter de eindhalte Disselhoek links laten liggen en zodoende lijn 2 en 5 op elkaar doorrijden, op dezelfde manier als lijn 8 nu door de wijk rijdt. Dan is lijn 5 wellicht voor meer haltes een sneller alternatief.
Datzelfde geld voor een kwartiersdienst bij ringlijnen. Lijn 23-24 rijden ieder kwartier, maar alleen de mensen op de Havezathe zien vervolgens ieder kwartier een bus voorbij komen. Bij de halte Rustweg of op Sluitersveld hebben de mensen wel 2 reismogelijkheden, maar wel tegelijkertijd.
Bij het verkopen laat je alleen de optimale situatie zien.
When you're tired of London, you're tired of life
Re: Concessie Twente (2024-2028)
Voor een buurtbus met een maximaal toegestane massa (MTM) van >3.500 kg heb je minimaal C1 nodig. Er mogen dan, net als bij rijbewijs B, nog steeds maximaal 8 personen exclusief de bestuurder in zitten.Durashift schreef: ↑wo 11 okt 2023, 09:02Welk rijbewijs zou je dan moeten hebben? D of C?
Ik denk C,(1) omdat je dit ook voor een camper nodig hebt.
D is voor meer dan 8 personen,, toch? Of staat dat er weer los van?
Er komt overigens wel EU regelgeving omtrent dit onderwerp..dat duurt nog even.. en de minister wil de uitzonderingsregel niet verlengen.. tja..?? Waarom moeilijk maken als de praktijk nu redelijk functioneert?
De criteria voor het D(1)-rijbewijs gaan uitsluitend over het aantal personen dat het voertuig kan vervoeren, ongeacht afmetingen en massa. Stel dat je een busje met 15 zitplaatsen hebt maar het komt niet over de 3.500 kg, dan heb je nog steeds D(1) nodig.
Daarbij komt: als er een C(1)- of D(1)-rijbewijs voor nodig is, dan heb je hoogstwaarschijnlijk ook code 95 nodig op je rijbewijs omdat je beroepsmatig vervoer verricht. Dat is de grootste ellende, want dan heb je dus die nascholingsriedel (35 uur les in 5 jaar) waar de werkgever voor moet betalen. Niet-commercieel personenvervoer is uitgezonderd van code 95 maar de vraag is of een buurtbus daar ook onder valt: de chauffeur is wel een vrijwilliger, maar de reizigers moeten betalen.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
-
- Berichten: 1080
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
- Locatie: Emmen (DR)
Re: Concessie Twente (2024-2028)
Het maximum gewicht van de elektrische 8-persoonsbussen die Arriva in Brabant gebruikt is echter "gewoon" 3500 kg, dus is rijbewijs B "gewoon" afdoende (mits max. 8 zitplaatsen excl. bestuurder). Dat is ook in lijn met wat Tribus voor de e-Civitas Economy communiceert.
Re: Concessie Twente (2024-2028)
Maar dat is dan weer geen toegankelijke buurtbus. Wat er nu in Twente rijdt heeft een brede deur aan de zijkant met lage instap, waar een rolstoel (met plank) en rollator zo naar binnen kunnen. Dat ding is Brabant is een ouderwetse ontoegankelijke buurtbus.
Re: Concessie Twente (2024-2028)
Maar de E-Civitas in de link in het bericht van iamthedutchdude niet.
Re: Concessie Twente (2024-2028)
Dat zou heel mooi zijn.iamthedutchdude schreef: ↑wo 11 okt 2023, 14:18 Dat is ook in lijn met wat Tribus voor de e-Civitas Economy communiceert.
Re: Concessie Twente (2024-2028)
Ik denk dat vooral de provincie niet wil dat je bestaande haltes niet bediend. Het succes hangt uiteindelijk samen met de route die je rijdt.SuperGhost schreef: ↑wo 11 okt 2023, 10:47 Wellicht gebeurd dat in de toekomst ook?
Het lijkt me niet zo vreemd dat men eerst wil zien of lijn 5 succesvol kan zijn voordat men daartoe over gaat.
-
- Berichten: 220
- Lid geworden op: wo 29 nov 2023, 22:52
- Locatie: Omgeving Hardenberg
Re: Concessie Twente (2024-2028)
Er is een nieuwe volvo aangekomen, Het gaat om nummer 4900, Bron: Busposities.nl
Bus 30 naar Hoogeveen vertrekt over 2 minuten. Ohnee toch niet die is van ebs dus de rit valt uit! :)
Re: Concessie Twente (2024-2028)
Zou alles voor 10 december binnen zijn?
When you're tired of London, you're tired of life
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8787
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Twente (2024-2028)
Naar verluidt gaan de VDL’s van Lelystad deels naar Twente, dus ik denk niet dat alle Volvo’s dan op tijd klaar zijn…
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
- busentrein
- Berichten: 580
- Lid geworden op: do 29 jul 2010, 11:00
- Locatie: Ulft
- Contacteer:
Re: Concessie Twente (2024-2028)
Mooi.
Is al bekend wat de nummering van de complete serie bussen wordt?
Is al bekend wat de nummering van de complete serie bussen wordt?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie Twente (2024-2028)
Is het al bekend waar ze gestald gaan worden tot 10 december? Weer bij Eaton Hengelo of luchthaven?
Re: Concessie Twente (2024-2028)
Wanneer worden de halteborden gewisseld/opnieuw geplaatst? Op diverse haltes van de nieuwe lijn 5 staat er aan een kant van de straat nog geen haltebord. Gebeurt dit voor of na 10 december? Is dit een taak van de gemeente of van de uitvoerder van de concessie?
Re: Concessie Twente (2024-2028)
Dat is iets van de concessiehouder. Maar het duurt nog een dikke maand he
Re: Concessie Twente (2024-2028)
Niet alles gaan ze in een maand opgelost krijgen. Zoals de volgende passage uit de maandagse column van Rikus
Dat kan wel eens een uitgeklede dienstregeling gaan worden vanaf 10 december...Arriva raakt in de problemen op het spoortraject Zutphen - Hengelo - Oldenzaal. Het was de bedoeling om de machinisten die nu op dat traject rijden, over te nemen van Keolis. Maar Keolis heeft de meeste machinisten overgehaald om niet naar Arriva over te stappen, en in plaats daarvan de gaten in de personeelsroosters van de resterende Keolis-lijnen te vullen. Grote problemen voor Arriva dus, en het is afwachten hoe de dienstverlening in Twente er straks uit zal zien.
-
- Berichten: 220
- Lid geworden op: wo 29 nov 2023, 22:52
- Locatie: Omgeving Hardenberg
Re: Concessie Twente (2024-2028)
Komen er in Twente ook witte halteborden dan? Of blijven dat de gele?
Bus 30 naar Hoogeveen vertrekt over 2 minuten. Ohnee toch niet die is van ebs dus de rit valt uit! :)
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8787
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Twente (2024-2028)
De halteborden krijgen de huisstijl van RRReis, en dat is wit.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
-
- Berichten: 49
- Lid geworden op: vr 04 nov 2022, 12:49
Re: Concessie Twente (2024-2028)
Arriva heeft in ieder geval een hoop machinisten in opleiding voor ZHO maar voordat die zelfstandig mogen rijden gaat nog een paar maandjes duren...hopelijk vallen de gevolgen voor de reizigers mee tot die tijd.
Re: Concessie Twente (2024-2028)
Ik hoorde inderdaad iets van dat meer dan de helft van het ZHO personeel bij Keolis blijft en men meer ritten/langere stukken op de RB 61 gaat rijden.marvinkok schreef: ↑ma 30 okt 2023, 20:25 Niet alles gaan ze in een maand opgelost krijgen. Zoals de volgende passage uit de maandagse column van RikusDat kan wel eens een uitgeklede dienstregeling gaan worden vanaf 10 december...Arriva raakt in de problemen op het spoortraject Zutphen - Hengelo - Oldenzaal. Het was de bedoeling om de machinisten die nu op dat traject rijden, over te nemen van Keolis. Maar Keolis heeft de meeste machinisten overgehaald om niet naar Arriva over te stappen, en in plaats daarvan de gaten in de personeelsroosters van de resterende Keolis-lijnen te vullen. Grote problemen voor Arriva dus, en het is afwachten hoe de dienstverlening in Twente er straks uit zal zien.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Twente (2024-2028)
-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 09:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten