Arriva kennende: hooguit een jaar
![Wink ;)](./images/smilies/wink.gif)
Ik citeer het vervoerplan. Daar staat toch echt sneller. Je kan overigens beter de eindhalte Disselhoek links laten liggen en zodoende lijn 2 en 5 op elkaar doorrijden, op dezelfde manier als lijn 8 nu door de wijk rijdt. Dan is lijn 5 wellicht voor meer haltes een sneller alternatief.
Dat klopt dat het zo in het vervoerplan staat, dat is taktisch omschrijven om te verkopen. En sec voor het eindpunt Helmerhoek is het sneller.visgraat schreef: ↑wo 11 okt 2023, 10:37Ik citeer het vervoerplan. Daar staat toch echt sneller. Je kan overigens beter de eindhalte Disselhoek links laten liggen en zodoende lijn 2 en 5 op elkaar doorrijden, op dezelfde manier als lijn 8 nu door de wijk rijdt. Dan is lijn 5 wellicht voor meer haltes een sneller alternatief.
Voor een buurtbus met een maximaal toegestane massa (MTM) van >3.500 kg heb je minimaal C1 nodig. Er mogen dan, net als bij rijbewijs B, nog steeds maximaal 8 personen exclusief de bestuurder in zitten.Durashift schreef: ↑wo 11 okt 2023, 09:02Welk rijbewijs zou je dan moeten hebben? D of C?
Ik denk C,(1) omdat je dit ook voor een camper nodig hebt.
D is voor meer dan 8 personen,, toch? Of staat dat er weer los van?
Er komt overigens wel EU regelgeving omtrent dit onderwerp..dat duurt nog even.. en de minister wil de uitzonderingsregel niet verlengen.. tja..?? Waarom moeilijk maken als de praktijk nu redelijk functioneert?
Dat zou heel mooi zijn.iamthedutchdude schreef: ↑wo 11 okt 2023, 14:18 Dat is ook in lijn met wat Tribus voor de e-Civitas Economy communiceert.
Ik denk dat vooral de provincie niet wil dat je bestaande haltes niet bediend. Het succes hangt uiteindelijk samen met de route die je rijdt.SuperGhost schreef: ↑wo 11 okt 2023, 10:47 Wellicht gebeurd dat in de toekomst ook?
Het lijkt me niet zo vreemd dat men eerst wil zien of lijn 5 succesvol kan zijn voordat men daartoe over gaat.
Dat kan wel eens een uitgeklede dienstregeling gaan worden vanaf 10 december...Arriva raakt in de problemen op het spoortraject Zutphen - Hengelo - Oldenzaal. Het was de bedoeling om de machinisten die nu op dat traject rijden, over te nemen van Keolis. Maar Keolis heeft de meeste machinisten overgehaald om niet naar Arriva over te stappen, en in plaats daarvan de gaten in de personeelsroosters van de resterende Keolis-lijnen te vullen. Grote problemen voor Arriva dus, en het is afwachten hoe de dienstverlening in Twente er straks uit zal zien.
Ik hoorde inderdaad iets van dat meer dan de helft van het ZHO personeel bij Keolis blijft en men meer ritten/langere stukken op de RB 61 gaat rijden.marvinkok schreef: ↑ma 30 okt 2023, 20:25 Niet alles gaan ze in een maand opgelost krijgen. Zoals de volgende passage uit de maandagse column van RikusDat kan wel eens een uitgeklede dienstregeling gaan worden vanaf 10 december...Arriva raakt in de problemen op het spoortraject Zutphen - Hengelo - Oldenzaal. Het was de bedoeling om de machinisten die nu op dat traject rijden, over te nemen van Keolis. Maar Keolis heeft de meeste machinisten overgehaald om niet naar Arriva over te stappen, en in plaats daarvan de gaten in de personeelsroosters van de resterende Keolis-lijnen te vullen. Grote problemen voor Arriva dus, en het is afwachten hoe de dienstverlening in Twente er straks uit zal zien.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten