Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Haha ja, die vergelijking werd door iemand gemaakt, dat een MAN met lekke uitlaat klinkt als een MB200. Maar dat was bij de 6754 dus juist niet het geval, het was een veel harder en piepend geluid. Passagiers met 0 verstand van bussen zich daardoor denk ik ook zorgen maken Dus hopelijk is dit inmiddels verholpen.
Lijn4 schreef: ↑ma 10 jun 2024, 17:48
De 6754 heeft na 5 dagen weer gereden. Iemand een idee of er iets aan die bus gerepareerd is?
Ik vraag mij af of het echt een lekke uitlaat was. Het was echt een extreem hard piepend geluid, wat zo 30 meter verderop hoorbaar was. Absoluut niet een vergelijkbaar geluid met een MB200 bus.
Leuk dat je er over begint. Ik heb hem vandaag mee gehad op lijn 60 en lijn 8. De bus maakt geen kabaal meer, dus denk dat hij gerepareerd is.
Ik vroeg me af wat er met de Citaro CNG G's gebeurd is. De 9280 is terug naar Nijmegen, maar de rest? Die hebben nagenoeg niet meer gereden na de in dienststelling van de Trollino's... Op Busposities is de te lezen dat ze zijn overgeschreven, maar verder zie ik niets over naar wie en of ze nog ingezet gaan worden...
*Ik heb even gekeken, ze staan in ieder geval niet te koop bij Womy
Momenteel vinden er werkzaamheden plaats tussen Onderschrift Centraal en Onderschrift Zuid. U kunt ook omlezen.
Her en der lees ik dat om de acht jaar de (flexibele) slang tussen drukregelaar en inspuitrail vervangen moet worden.
Volgens mij is dat slechts een advies want in NL bestaat geen wettelijke, verplichte, termijn op het vervangen van gasslangen. Dat las ik dan weer bij de NKC (kampeerclub).
Ongetwijfeld zullen bepaalde onderdelen van de CNG installatie bij zo'n bus na zoveel dienstjaren aan slijtage onderhevig zijn (of al eens vervangen in de loop der tijd). Complete installatie vervangen na X jaar lijkt mij, wettelijk gezien, niet nodig.
Bij CNG installaties is inderdaad niets bekend over een levensduur, er moet iedere 4 jaar controle plaats vinden.
Wat betreft de gasslang bij een caravan e.d.: dit is natuurlijk geen CNG wat hier doorheen stroomt maar meestal butaan en butaan is meer corrosief dan CNG. Deze slangen moet je wel periodiek vervangen: iedere 2 jaar voor de oranje gasslang en iedere 6 jaar voor de drukregelaar. Dat niet iedere caravanboer dit doet, of zelfs maar adviseert, zie ik regelmatig terug komen bij de caravaninspecties van VVN en politie. Deze regels zijn strenger geworden n.a.v. een toenemend aantal CO2 vergiftigingen in caravans. (maar dat even terzijde).
Je kunt ook door CO2 vergiftigd raken, maar wel bij een veel hogere concentratie pas. Maar dat heeft weinig te maken met het vervangen van gasslangen want daar komt geen CO2 (en ook geen CO) uit vrij. Die komt hooguit uit de uitlaat van de bus mocht er onvolledige verbranding in de motor plaatsvinden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Heel_Holland_Spot schreef: ↑za 15 jun 2024, 16:26
Ik vroeg me af wat er met de Citaro CNG G's gebeurd is. De 9280 is terug naar Nijmegen, maar de rest? Die hebben nagenoeg niet meer gereden na de in dienststelling van de Trollino's... Op Busposities is de te lezen dat ze zijn overgeschreven, maar verder zie ik niets over naar wie en of ze nog ingezet gaan worden...
*Ik heb even gekeken, ze staan in ieder geval niet te koop bij Womy
Er rijden toch gelede bussen op lijn 10 in Nijmegen? Of zijn dat weer andere bussen?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Op lijn 10 rijden gelede roze bussen die al sinds het begin bij Hermes rijden. Op lijn 352 reden daarnaast ook enkele blauwe bussen, ook geleed, afkomstig van Syntus. Die zijn inmiddels buiten dienst en de roze geledes rijden nu allemaal weer vanuit Nijmegen.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Laatste updates: 19-07-2024 --> 447 nieuwe foto's 21-07-2024 --> 35 nieuwe foto's
Zag op Instagram (BusfahrerKai) een foto voorbij komen van het pendelvervoer van de KLM Open. Op de foto stonden vier (dus alle) blauwe Citaro's van lijn 352. Weet iemand door wie het vervoer gereden wordt? Ik neem aan, op basis van eerdere berichten, dat het dan SWT/discoXpress is. Of dat de bussen nu nog gebruikt worden door Connexxion.
Momenteel vinden er werkzaamheden plaats tussen Onderschrift Centraal en Onderschrift Zuid. U kunt ook omlezen.
Etienne schreef: ↑do 20 jun 2024, 09:14
Die zijn overgenomen; dus South West Tours/TCR/De Groepsvervoerspecialist/Disco Express (Welke naam je wil gebruiken) zou dat vervoer dus moeten doen.
SWT/TCR Tours is niet meer hetzelfde bedrijf als de Groepsvervoerspecialist/DiscoXpress. Het oude SWT heeft de naam SWT en de touringcartak aan TCR verkocht en gaat nu officieel onder de naam De Groepsvervoerspecialist door het leven. Zij gebruiken ook de naam DiscoXpress (en zitten niet meer op het terrein in Dalfsen waar SWT vroeger zat).