Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
-
- Berichten: 314
- Lid geworden op: zo 30 jul 2023, 16:31
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Jep, dat zijn die
Momenteel vinden er werkzaamheden plaats tussen Onderschrift Centraal en Onderschrift Zuid. U kunt ook omlezen.
-
- Berichten: 22
- Lid geworden op: wo 05 jun 2024, 18:19
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Jammer dat de Irisbussen dan geen optie zijn. Kunnen er niet gewoon diesel bussen ter vervanging komen? Er rijd immers al 1 gelede MAN op diesel.
-
- Berichten: 501
- Lid geworden op: di 21 apr 2020, 10:42
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Gooi al die MAN's er maar uit en vervang ze bijvoorbeeld tijdelijk met Citea's die zijn er ongetwijfeld nog zat die nog even mee kunnen totdat er nieuwe bussen komen. Die rijden ook nog eens fijner dan die gasbussen hier in regio. 

-
- Berichten: 314
- Lid geworden op: zo 30 jul 2023, 16:31
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Ze hadden ook de Citaro's die naar Haarlem-IJmond zijn gegaan terug kunnen halen, al is dat nu wel te laat... (Dat waren er 8, net als de 66/67 nu).
Maar ja, dat gaat ook niet meer gebeuren...
Maar ja, dat gaat ook niet meer gebeuren...
Momenteel vinden er werkzaamheden plaats tussen Onderschrift Centraal en Onderschrift Zuid. U kunt ook omlezen.
-
- Berichten: 22
- Lid geworden op: wo 05 jun 2024, 18:19
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Wel mee eens met dit plan:) Maar ja geen idee of dat mag, en of er voor die ene dieselbus die nu rijd misschien een specifieke afspraak oid is.
-
- Berichten: 639
- Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
- Locatie: Arnhem
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Dat staat de concessie Arnhem Nijmegen niet toe, bussen moeten aan de strengste milieu-eisen voldoen en ik denk dat 1 van die eisen CNG is.
-
- Berichten: 2365
- Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
- Locatie: Arnhem
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
De eis is en blijft CNG m.u.v. 1 versterkingsbus, de 9241.
Sterker nog… de overbrugging straks, na de ingang van de nieuwe concessie als er niet voldoende emissieloze bussen zijn, mag alleen CNG zijn.
Sterker nog… de overbrugging straks, na de ingang van de nieuwe concessie als er niet voldoende emissieloze bussen zijn, mag alleen CNG zijn.
Speed doesn't kill you, suddenly becoming stationary is what gets you
-
- Berichten: 1042
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Een uitbreiding van het Trolley 2.0 netwerk lijkt dan toch wel wenselijk… Vooral voor (stads)lijnen 8,9,11 en wellicht richting Dieren, Huissen (Nijmegen?), Duiven etc
-
- Berichten: 2365
- Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
- Locatie: Arnhem
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Dat ligt ook in de bedoeling. Ik verwacht dat, in ieder geval, Transdev inschrijft met IMC (in Motion Charging) om optimaal gebruik te maken van de bovenleiding.
Speed doesn't kill you, suddenly becoming stationary is what gets you
- The Greyhound
- Berichten: 891
- Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Met trolleybus 2.0 kan je de stadsdienst in Arnhem denk ik helemaal elektrisch rijden.
-
- Berichten: 314
- Lid geworden op: zo 30 jul 2023, 16:31
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Ik weet niet of dat ooit gaat gebeuren, ik denk dat het veel makkelijker is om met normale bussen te rijden... Als ik me zou verplaatsen in vervoerders. En dan krijg je 12 meter trolleys die dan weer minder goed inzetbaar zijn
Momenteel vinden er werkzaamheden plaats tussen Onderschrift Centraal en Onderschrift Zuid. U kunt ook omlezen.
- ArrivaBas
- Berichten: 9518
- Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Als op termijn alles zero-emissie moet worden (en dat is al over zes jaar) kun je met alle lijnen binnen Arnhem gebruik maken van Trolley 2.0.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
-
- Berichten: 330
- Lid geworden op: wo 05 jun 2024, 20:53
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Ook met de reisinformatie gaat het mis. Op www.rrreis.nl staat op verschillende plekken dat lijn 352 van/ naar Arnhem Airborneplein rijdt. Dat is niet zo. Ook wordt er naar een dienstregeling verwezen die niet op die site staat. Zowel RRReis (EBS) als Breng wijzen naar elkaar en 6 weken nadat ik dit heb gemeld is de informatie nog steeds niet aangepast.ThatPCDude schreef: ↑ma 13 mei 2024, 11:48 Neemt niet weg dat het niet heel net staat; een chauffeur in Breng kledij in een bus met RRReis op de buitenkant...
Gr BasG
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 40637
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Ik kom anders nergens op de RRReis website lijn 352 tegen. Pas na gebruik van de zoekfunctie trof ik dit stukje aan wat gewoon klopt: https://www.rrreis.nl/regio-ede
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 1997
- Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 40637
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Wat daar onder "extra comfortabel" staat klopt ook niet echt voor lijn 302 en 303 anders 

Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 100
- Lid geworden op: vr 04 nov 2022, 12:49
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Lijn 304 anders ook niet, zie daar meer 12 meter wagens op rijden dan 13 meter comfortrrreis bussen, die termen hebben geen enkele toegevoegde waarde. En snelrrreis bussen op de stadsdienst in Apeldoorn etc.
-
- Berichten: 639
- Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
- Locatie: Arnhem
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Op de website van Breng gaat het ook nog niet helemaal goed; als je op de dienstregelingspagina naar 352 zoekt krijg je "Lijn 352: [Trolley] Wageningen - Arnhem CS"
-
- Berichten: 2365
- Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
- Locatie: Arnhem
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
De gemeente heeft de wens uitgesproken om optimaal gebruik te laten maken van de bovenleiding en eventueel uitbreiding van de bovenleiding om meer IMC mogelijk te maken. Met bijvoorbeeld extra laadpunten op Nijmegen, Ede-Wageningen, Apeldoorn en Doetinchem. Tenzij voor die tijd 2.0 met grotere batterijcapaciteit beschikbaar is.Heel_Holland_Spot schreef: ↑za 08 jun 2024, 18:16 Ik weet niet of dat ooit gaat gebeuren, ik denk dat het veel makkelijker is om met normale bussen te rijden... Als ik me zou verplaatsen in vervoerders. En dan krijg je 12 meter trolleys die dan weer minder goed inzetbaar zijn
Speed doesn't kill you, suddenly becoming stationary is what gets you
-
- Berichten: 330
- Lid geworden op: wo 05 jun 2024, 20:53
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Op https://www.rrreis.nl/comfort staat de informatie onjuist in het overzicht met lijnen bovenaan en iets naar beneden onder het plaatje met de bus van deze lijn. Gezien? Kennelijk wordt de website beheerd door EBS en gaat het daar mis omdat Breng dit niet aan kan passen.Daniel schreef: ↑za 08 jun 2024, 19:57 Ik kom anders nergens op de RRReis website lijn 352 tegen. Pas na gebruik van de zoekfunctie trof ik dit stukje aan wat gewoon klopt: https://www.rrreis.nl/regio-ede
Gr BasG
- The Greyhound
- Berichten: 891
- Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Wat zijn normale bussen? Over een paar jaar zijn alle bussen elektrisch en is dat het nieuwe normaal. De 2.0 trolley's kan je zowel in 12 meter als 18 meter uitvoering krijgen. Door gebruik te maken van de bovenleiding is het laden van bussen een stuk eenvoudiger en minder tijdrovend.Heel_Holland_Spot schreef: ↑za 08 jun 2024, 18:16 Ik weet niet of dat ooit gaat gebeuren, ik denk dat het veel makkelijker is om met normale bussen te rijden... Als ik me zou verplaatsen in vervoerders. En dan krijg je 12 meter trolleys die dan weer minder goed inzetbaar zijn
- ovVeluwe
- Berichten: 1548
- Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
De website is destijds door Keolis opgebouwd (je herkent de Keolis interface nog in de site) en vanaf eind 2022 is deze overgenomen door een externe beheerder, aangezien er nu meerdere vervoerders als RRReis rijden.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Chauffeur bij Syntus Utrecht
Chauffeur bij Syntus Utrecht
-
- Berichten: 1042
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
De 5277 lijkt een beetje zorgenkindje te worden. Nu weer defect aangetroffen op Arnhem CS. Zag in ieder geval dat de retrievers achterop de bus kapot waren.
NB: 5277 hoeft natuurlijk geen zorgenkind te zijn, kan ook gewoon aan het rijgedrag van betreffende chauffeur liggen.
NB: 5277 hoeft natuurlijk geen zorgenkind te zijn, kan ook gewoon aan het rijgedrag van betreffende chauffeur liggen.
-
- Berichten: 314
- Lid geworden op: zo 30 jul 2023, 16:31
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Als we over zorgenkindjes gaan spreken lijkt mij dat de 5282 er ook eentje is, deze heeft al 7 dagen niet meer gereden...
Momenteel vinden er werkzaamheden plaats tussen Onderschrift Centraal en Onderschrift Zuid. U kunt ook omlezen.
-
- Berichten: 22
- Lid geworden op: wo 05 jun 2024, 18:19
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
De 6754 heeft na 5 dagen weer gereden. Iemand een idee of er iets aan die bus gerepareerd is?
Ik vraag mij af of het echt een lekke uitlaat was. Het was echt een extreem hard piepend geluid, wat zo 30 meter verderop hoorbaar was. Absoluut niet een vergelijkbaar geluid met een MB200 bus.
Ik vraag mij af of het echt een lekke uitlaat was. Het was echt een extreem hard piepend geluid, wat zo 30 meter verderop hoorbaar was. Absoluut niet een vergelijkbaar geluid met een MB200 bus.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten