Concessie Zutphen-Hengelo-Oldenzaal (2029-2032)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3326
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Concessie Zutphen-Hengelo-Oldenzaal (2029-2032)

Bericht door marvinkok »

gkw1969 schreef: ma 07 apr 2025, 11:01 Het gebeurt steeds vaker dat het lijkt dat het bestek geschreven is op de zittende vervoerder. In de marktconsultatie, en later in de nota van inlichtingen, worden dan vragen gesteld over het level playingfield. De huidige concessie ZHO was ook bijna volledig geschreven op Keolis en toch is Arriva het geworden met ouder materieel dan waar Syntus mee reed. Dus alles is mogelijk.
De eerste zho-concessie was ook al op Syntus geschreven :Y
Maar Arriva heeft de huidige concessie Twente gekregen doordat de pluspunten bij het busdeel de minpunten bij de trein ruimschoots compenseerden.

Overigens waren de Keolis-Linten sowieso toe aan revisie, dus al zouden ze die toch weer terughalen gaat het sowieso een bult kosten ...
Gartlin9
Berichten: 253
Lid geworden op: wo 10 jul 2019, 00:18
Locatie: Groningen

Re: Concessie Zutphen-Hengelo-Oldenzaal (2029-2032)

Bericht door Gartlin9 »

iamthedutchdude schreef: ma 07 apr 2025, 12:18 Ik vermoed dat het in dit geval gewoon een gevalletje niet goed doorhebben wat je nu eigenlijk eist is.

Provincie Overijssel heeft te horen gekregen dat de elektrificatie niet op tijd klaar zou zijn, dus hebben ze nog wat langer dieselmaterieel nodig. Het bestaande materieel (van zowel Keolis destijds als Arriva nu) is niet heel modern, dus mogelijk hoopt de provincie op ander (lees: moderner) materieel. Daarbij hebben ze vermoedelijk echter niet gekeken of er überhaupt bij enig vervoerder geschikt materieel in het materieelbestand zit (is alleen bij Arriva het geval, namelijk het huidige materieel) en daarnaast hebben ze onvoldoende beseft dat nieuw (of tweedehands) materieel voor een vierjarige concessie bijna niet terug te verdienen is.

Ik begreep in de vorige concessie al niet dat er geen (vrijwillige) overnameregeling op de Keolis-LINT's zat, gezien de kortlopende concessie. Nu snap ik dat opnieuw niet voor de Arriva-LINT's en GTW-D's (tenzij er met de concessieverleners in Limburg en op de Noordelijke Nevenlijnen terugkeer is afgesproken).
De GTW’s gaan zoiezo terug richting het noorden zodat ern etrms kan worden ingebouwd in de huidige stellen
Ben erg geïnteresseerd in het ov in Nederland
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten