Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1551
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door ovVeluwe »

In de BYD's kan de stoplamp nog wel gereset worden zonder dat men daarvoor hoeft te halteren en de deuren te openen. Dat deden bepaalde chauffeurs vaak nog wel bij het vermoeden dat de knop per ongeluk werd ingedrukt. Als men echt zou willen uitstappen en ze letten op, werd de stopknop vanzelf opnieuw ingedrukt.
Gebruikersavatar
ThatPCDude
Donateur
Berichten: 1268
Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
Locatie: Beverwijk/Delft

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door ThatPCDude »

Er is een paar dagen geleden een proefrit gemaakt met een Ebusco 3.0 tussen Lelystad en Enkhuizen als (voorbereiding op) onderzoek om de verbinding tussen die twee plaatsen misschien op te waarderen tot vaste verbinding.

Bron en meer... (LinkedIn)
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!

Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
BuschauffeurTroy
Berichten: 94
Lid geworden op: di 31 dec 2024, 20:17

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door BuschauffeurTroy »

ThatPCDude schreef:Er is een paar dagen geleden een proefrit gemaakt met een Ebusco 3.0 tussen Lelystad en Enkhuizen als (voorbereiding op) onderzoek om de verbinding tussen die twee plaatsen misschien op te waarderen tot vaste verbinding.

Bron en meer... (LinkedIn)
Dat is een best goed plan. Enkhuizen heeft al jaren geen reguliere lijnbus meer. (Alleen een buurtbusje).
Buschauffeur voor EBS-OV Nederland, concessie Zaanstreek - Waterland; MeerPlus. (Standplaats: Purmerend)
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 10241
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door Milco »

Met Sprookjeswonderland in Enkhuizen, Bataviahaven en -Stad en treinverbindingen naar Noord- en Oost-Nederland in Lelystad lijkt mij een busverbinding over de Markerwaarddijk zeker geen slecht idee :pos:
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands

Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
22-06-2025 NIEUW --> 116 foto's uit de provincies Noord-Brabant, Utrecht en Gelderland!
25-05-2025 --> 30 foto's uit Amsterdam!
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3855
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door Tom024 »

(Dat ding heet toch de Houtribdijk?)
waldo79
Berichten: 8500
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door waldo79 »

Beide namen zijn in gebruik voor de dijk.
Hans
Berichten: 813
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door Hans »

BuschauffeurTroy schreef: ma 16 jun 2025, 20:03
ThatPCDude schreef:Er is een paar dagen geleden een proefrit gemaakt met een Ebusco 3.0 tussen Lelystad en Enkhuizen als (voorbereiding op) onderzoek om de verbinding tussen die twee plaatsen misschien op te waarderen tot vaste verbinding.

Bron en meer... (LinkedIn)
Dat is een best goed plan. Enkhuizen heeft al jaren geen reguliere lijnbus meer. (Alleen een buurtbusje).
Dat is ook als zodanig aangeboden in de offerte. Op (termijn) onderzoeken of een vaste verbinding via de dijk weer een mogelijke optie is. Vroeger nog geregeld gedaan met een bus=dagkaart, ov-dagkaart of zomerzwerfkaart.
flipje
Berichten: 1310
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door flipje »

VIRM schreef: di 03 jun 2025, 15:53 Is het concept vervoersplan al openbaar?
Vanochtend het vervoersplan mogen inzien.
Overall wat wijzigingen in tijden, kleine route wijzigingen en schrappen van ritten (lege ritten).

Rondom Zwolle/Kop van Overijssel op de streek vinden de grootste veranderingen plaats, in het kort:
- Lijn 40 = 1x p.u. tussen Zwolle en Meppel > tussen Isala en Lichtmis via de A28 ipv de Hessenpoort rijden. Stuk Oude Rijksweg in Staphorst komt te vervallen, nieuw route tussen Rouveen en Staphorst
- Lijn 140 = 1x p.u. rijdt grotendeels via de A28 tot aan Staphorst > vanaf halte snelweg oude route lijn 40.
- Lijn 41= Zwartluis - Zwolle. Vervanging van het gedeelte van lijn 161. Rijdt vanaf Zwartsluis via Hasselt naar de Lichtmis, vanaf de Lichtmis oude route lijn 40 (via Hessenpoort) naar Zwolle. Doordeweeks 1x p.u.
- Lijn 74 gaat vanaf Hasselt doorrijden naar Zwolle via Stadhagen. Doordeweeks nieuwe route via industrieterrein in Genemuiden. Rijdt van maandag t/m zaterdag 1x p.u.
- Lijn 77 = Wordt weer door EBS zelf gereden, koppeling met lijn 71.
- Lijn 161= rijdt nog maar tot halte Stadion in Zwolle. In Deventer niet meer via Europaplein (neemt lijn 4 over) maar Laan van Borgele.
- Lijn 171/174 = voortaan via de Hasselterweg (N331) ipv Stadshagen.
- Lijn 171 = traject Blokzijl <> Vollenhove komt te vervallen. Rijdt voortaan de zelfde route als lijn 174 via Katerdijk/Katwolderplein in de spitsrichting.
- Lijn 174 = rijdt nog maar 1x p.u.
- Lijn 201 = gaat ook in de weekenden rijden > 2x p.u.
- Lijn 217/301 = andere route in Dedemsvaart, stuk langs de Hoofvaart komt te vervallen. Vanaf De Pol via N377, daarna Halte Zwierstraat > De Magnolia etc eindhalte Dedemsvaart Busstation = begin- + eindpunt
gkw1969
Berichten: 2412
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Arnhem

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door gkw1969 »

Echt hè, gewoon. Niet luisteren daar bij EBS. Toen ze lijn 4 gingen strak trekken in Deventer waren er al een hoop protesten en bezwaren. Vervolgens lijn 161 dan maar omgeleid om toch Europaplein en Splithofstraat. En nu komt lijn 4 weer terug? Toevallig ook weer via Weezenlanden?
Speed doesn't kill you, suddenly becoming stationary is what gets you
flipje
Berichten: 1310
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door flipje »

Ja :Y
Philip
Berichten: 571
Lid geworden op: do 27 mei 2021, 18:37

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door Philip »

gkw1969 schreef: za 21 jun 2025, 10:30 Echt hè, gewoon. Niet luisteren daar bij EBS. Toen ze lijn 4 gingen strak trekken in Deventer waren er al een hoop protesten en bezwaren. Vervolgens lijn 161 dan maar omgeleid om toch Europaplein en Splithofstraat. En nu komt lijn 4 weer terug? Toevallig ook weer via Weezenlanden?
Ik begin me toch af te vragen wat je tegen EBS hebt ;)
Het was namelijk Keolis die in december 2020 de lijn strekte.

Nog wijzigingen voor de Veluwe of blijft het daar op grote lijnen hetzelfde?
gkw1969
Berichten: 2412
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Arnhem

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door gkw1969 »

Ik heb niks tegen EBS. Maar voor mijn gevoel was die wijziging pas later, maar zie nu op de wiki dat die inderdaad bij Syntus is gedaan.
Ik heb wat tegen vervoerders die lukraak maar wat doen zonder te luisteren naar de reizigers. En helaas heb ik de meeste negatieve ervaring daarin met EBS en Syntus gehad.
Nu is er in ieder geval weer geluisterd naar de reizigers en nu woon ik er niet meer.
Speed doesn't kill you, suddenly becoming stationary is what gets you
Herjanuitoverijssel
Berichten: 369
Lid geworden op: wo 29 nov 2023, 22:52
Locatie: Omgeving Hardenberg

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door Herjanuitoverijssel »

Vanaf Eind 2026 schijn je (weer) direct van Lutten naar Zwolle en andersom te kunnen reizen met de bus, aldus een stuk in het Lutterjournaal (Niet online leesbaar) gaat om een doorgetrokken 217 naar Hardenberg via lutten
Dit onderschrift heeft 5 minuten vertraging.
dennistd
Berichten: 5714
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door dennistd »

Hier wordt ook over zoiets gesproken: https://www.detoren.net/nieuws/hardenbe ... haren-en-l
CamilleKreemers
Berichten: 4586
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door CamilleKreemers »

De genoemde wijziging om in Dedemsvaart de route om te draaien is nog niet zo raar en kan zelfs sneller zijn voor waar de klanten wonen.
MichOV
Berichten: 508
Lid geworden op: di 21 apr 2020, 10:42

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door MichOV »

Hopenlijk wordt de vertrektijd van o.a. lijn 160 vanaf Deventer station naar Bathmen een keer aangepast want veel mensen die deze bus nemen missen deze namelijk best wel vaak doordat er nauwelijks aansluiting is met de intercity trein die van Roosendaal naar Zwolle gaat.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 10241
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door Milco »

Ik zou zeggen: leg je suggestie neer bij EBS. Nee heb je, ja kun je krijgen. :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands

Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
22-06-2025 NIEUW --> 116 foto's uit de provincies Noord-Brabant, Utrecht en Gelderland!
25-05-2025 --> 30 foto's uit Amsterdam!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 22847
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door Meltrain »

Is er ergens een downloadbare lijnennetkaart in PDF te vinden van deze concessie?
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
BasGeluk
Berichten: 352
Lid geworden op: wo 05 jun 2024, 20:53

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door BasGeluk »

Gr BasG
Dionysusnu
Berichten: 2100
Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door Dionysusnu »

Zijn dat PDF'jes dan? :X
Gartlin9
Berichten: 264
Lid geworden op: wo 10 jul 2019, 00:18
Locatie: Groningen

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door Gartlin9 »

Op de pagina van regio ede kan je die van 2024 nog wel downloaden, maar daar heb je weinig aan waarschijnlijk. Dit is weer zo’n mooie voorbeeld waar de rrreis website gewoon in faalt
Ben erg geïnteresseerd in het ov in Nederland
BasGeluk
Berichten: 352
Lid geworden op: wo 05 jun 2024, 20:53

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door BasGeluk »

Dionysusnu schreef: do 26 jun 2025, 22:53 Zijn dat PDF'jes dan? :X
Zelf opslaan als pdf als je perse pdf wilt is teveel moeite?
Gr BasG
cassie127
Berichten: 7297
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door cassie127 »

Dat geeft niet de kwaliteit ten opzichte van als de kaart direct als PDF aangeleverd wordt.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Philip
Berichten: 571
Lid geworden op: do 27 mei 2021, 18:37

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door Philip »

Milco schreef: do 26 jun 2025, 08:00 Ik zou zeggen: leg je suggestie neer bij EBS. Nee heb je, ja kun je krijgen. :)
Ik heb bij EBS indertijd aangegeven dat de rijtijd van lijn 1 in Harderwijk onhaalbaar is. Ook heb ik het ROCOV gemaild. Na een paar maanden kreeg ik van het ROCOV een mailtje toegestuurd van EBS dat de route en de rijtijd zouden worden aangepast.
Voor mijn gevoel staat EBS best open voor suggesties van de reiziger.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 22847
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door Meltrain »

BasGeluk schreef: vr 27 jun 2025, 08:00
Dionysusnu schreef: do 26 jun 2025, 22:53 Zijn dat PDF'jes dan? :X
Zelf opslaan als pdf als je perse pdf wilt is teveel moeite?
Dat is inderdaad te veel moeite, want het lukt me niet eens. :')
Met "Afbeelding in nieuw tabblad openen" is het nog mogelijk om een enigszins leesbare lijnennetkaart te krijgen, maar de kwaliteit blijft matig.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: CSA2, Fleur2011 en 27 gasten