Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
- ovVeluwe
- Berichten: 1551
- Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
In de BYD's kan de stoplamp nog wel gereset worden zonder dat men daarvoor hoeft te halteren en de deuren te openen. Dat deden bepaalde chauffeurs vaak nog wel bij het vermoeden dat de knop per ongeluk werd ingedrukt. Als men echt zou willen uitstappen en ze letten op, werd de stopknop vanzelf opnieuw ingedrukt.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Chauffeur bij Syntus Utrecht
Chauffeur bij Syntus Utrecht
- ThatPCDude
- Donateur
- Berichten: 1267
- Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
- Locatie: Beverwijk/Delft
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Er is een paar dagen geleden een proefrit gemaakt met een Ebusco 3.0 tussen Lelystad en Enkhuizen als (voorbereiding op) onderzoek om de verbinding tussen die twee plaatsen misschien op te waarderen tot vaste verbinding.
Bron en meer... (LinkedIn)
Bron en meer... (LinkedIn)
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
-
- Berichten: 94
- Lid geworden op: di 31 dec 2024, 20:17
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Dat is een best goed plan. Enkhuizen heeft al jaren geen reguliere lijnbus meer. (Alleen een buurtbusje).ThatPCDude schreef:Er is een paar dagen geleden een proefrit gemaakt met een Ebusco 3.0 tussen Lelystad en Enkhuizen als (voorbereiding op) onderzoek om de verbinding tussen die twee plaatsen misschien op te waarderen tot vaste verbinding.
Bron en meer... (LinkedIn)
Buschauffeur voor EBS-OV Nederland, concessie Zaanstreek - Waterland; MeerPlus. (Standplaats: Purmerend)
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 10241
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Met Sprookjeswonderland in Enkhuizen, Bataviahaven en -Stad en treinverbindingen naar Noord- en Oost-Nederland in Lelystad lijkt mij een busverbinding over de Markerwaarddijk zeker geen slecht idee 

Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
22-06-2025 NIEUW --> 116 foto's uit de provincies Noord-Brabant, Utrecht en Gelderland!
25-05-2025 --> 30 foto's uit Amsterdam!
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
22-06-2025 NIEUW --> 116 foto's uit de provincies Noord-Brabant, Utrecht en Gelderland!
25-05-2025 --> 30 foto's uit Amsterdam!
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 3855
- Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
(Dat ding heet toch de Houtribdijk?)
-
- Berichten: 8499
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Beide namen zijn in gebruik voor de dijk.
-
- Berichten: 813
- Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Dat is ook als zodanig aangeboden in de offerte. Op (termijn) onderzoeken of een vaste verbinding via de dijk weer een mogelijke optie is. Vroeger nog geregeld gedaan met een bus=dagkaart, ov-dagkaart of zomerzwerfkaart.BuschauffeurTroy schreef: ↑ma 16 jun 2025, 20:03Dat is een best goed plan. Enkhuizen heeft al jaren geen reguliere lijnbus meer. (Alleen een buurtbusje).ThatPCDude schreef:Er is een paar dagen geleden een proefrit gemaakt met een Ebusco 3.0 tussen Lelystad en Enkhuizen als (voorbereiding op) onderzoek om de verbinding tussen die twee plaatsen misschien op te waarderen tot vaste verbinding.
Bron en meer... (LinkedIn)
-
- Berichten: 1310
- Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
- Locatie: Zwolle e.o.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Vanochtend het vervoersplan mogen inzien.
Overall wat wijzigingen in tijden, kleine route wijzigingen en schrappen van ritten (lege ritten).
Rondom Zwolle/Kop van Overijssel op de streek vinden de grootste veranderingen plaats, in het kort:
- Lijn 40 = 1x p.u. tussen Zwolle en Meppel > tussen Isala en Lichtmis via de A28 ipv de Hessenpoort rijden. Stuk Oude Rijksweg in Staphorst komt te vervallen, nieuw route tussen Rouveen en Staphorst
- Lijn 140 = 1x p.u. rijdt grotendeels via de A28 tot aan Staphorst > vanaf halte snelweg oude route lijn 40.
- Lijn 41= Zwartluis - Zwolle. Vervanging van het gedeelte van lijn 161. Rijdt vanaf Zwartsluis via Hasselt naar de Lichtmis, vanaf de Lichtmis oude route lijn 40 (via Hessenpoort) naar Zwolle. Doordeweeks 1x p.u.
- Lijn 74 gaat vanaf Hasselt doorrijden naar Zwolle via Stadhagen. Doordeweeks nieuwe route via industrieterrein in Genemuiden. Rijdt van maandag t/m zaterdag 1x p.u.
- Lijn 77 = Wordt weer door EBS zelf gereden, koppeling met lijn 71.
- Lijn 161= rijdt nog maar tot halte Stadion in Zwolle. In Deventer niet meer via Europaplein (neemt lijn 4 over) maar Laan van Borgele.
- Lijn 171/174 = voortaan via de Hasselterweg (N331) ipv Stadshagen.
- Lijn 171 = traject Blokzijl <> Vollenhove komt te vervallen. Rijdt voortaan de zelfde route als lijn 174 via Katerdijk/Katwolderplein in de spitsrichting.
- Lijn 174 = rijdt nog maar 1x p.u.
- Lijn 201 = gaat ook in de weekenden rijden > 2x p.u.
- Lijn 217/301 = andere route in Dedemsvaart, stuk langs de Hoofvaart komt te vervallen. Vanaf De Pol via N377, daarna Halte Zwierstraat > De Magnolia etc eindhalte Dedemsvaart Busstation = begin- + eindpunt
-
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
- Locatie: Arnhem
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Echt hè, gewoon. Niet luisteren daar bij EBS. Toen ze lijn 4 gingen strak trekken in Deventer waren er al een hoop protesten en bezwaren. Vervolgens lijn 161 dan maar omgeleid om toch Europaplein en Splithofstraat. En nu komt lijn 4 weer terug? Toevallig ook weer via Weezenlanden?
Speed doesn't kill you, suddenly becoming stationary is what gets you
-
- Berichten: 1310
- Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
- Locatie: Zwolle e.o.
-
- Berichten: 570
- Lid geworden op: do 27 mei 2021, 18:37
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Ik begin me toch af te vragen wat je tegen EBS hebtgkw1969 schreef: ↑za 21 jun 2025, 10:30 Echt hè, gewoon. Niet luisteren daar bij EBS. Toen ze lijn 4 gingen strak trekken in Deventer waren er al een hoop protesten en bezwaren. Vervolgens lijn 161 dan maar omgeleid om toch Europaplein en Splithofstraat. En nu komt lijn 4 weer terug? Toevallig ook weer via Weezenlanden?

Het was namelijk Keolis die in december 2020 de lijn strekte.
Nog wijzigingen voor de Veluwe of blijft het daar op grote lijnen hetzelfde?
-
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
- Locatie: Arnhem
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Ik heb niks tegen EBS. Maar voor mijn gevoel was die wijziging pas later, maar zie nu op de wiki dat die inderdaad bij Syntus is gedaan.
Ik heb wat tegen vervoerders die lukraak maar wat doen zonder te luisteren naar de reizigers. En helaas heb ik de meeste negatieve ervaring daarin met EBS en Syntus gehad.
Nu is er in ieder geval weer geluisterd naar de reizigers en nu woon ik er niet meer.
Ik heb wat tegen vervoerders die lukraak maar wat doen zonder te luisteren naar de reizigers. En helaas heb ik de meeste negatieve ervaring daarin met EBS en Syntus gehad.
Nu is er in ieder geval weer geluisterd naar de reizigers en nu woon ik er niet meer.
Speed doesn't kill you, suddenly becoming stationary is what gets you
-
- Berichten: 369
- Lid geworden op: wo 29 nov 2023, 22:52
- Locatie: Omgeving Hardenberg
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Vanaf Eind 2026 schijn je (weer) direct van Lutten naar Zwolle en andersom te kunnen reizen met de bus, aldus een stuk in het Lutterjournaal (Niet online leesbaar) gaat om een doorgetrokken 217 naar Hardenberg via lutten
Dit onderschrift heeft 5 minuten vertraging.
-
- Berichten: 5714
- Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Hier wordt ook over zoiets gesproken: https://www.detoren.net/nieuws/hardenbe ... haren-en-l
-
- Berichten: 4586
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
De genoemde wijziging om in Dedemsvaart de route om te draaien is nog niet zo raar en kan zelfs sneller zijn voor waar de klanten wonen.
-
- Berichten: 508
- Lid geworden op: di 21 apr 2020, 10:42
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Hopenlijk wordt de vertrektijd van o.a. lijn 160 vanaf Deventer station naar Bathmen een keer aangepast want veel mensen die deze bus nemen missen deze namelijk best wel vaak doordat er nauwelijks aansluiting is met de intercity trein die van Roosendaal naar Zwolle gaat.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 10241
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Ik zou zeggen: leg je suggestie neer bij EBS. Nee heb je, ja kun je krijgen. 

Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
22-06-2025 NIEUW --> 116 foto's uit de provincies Noord-Brabant, Utrecht en Gelderland!
25-05-2025 --> 30 foto's uit Amsterdam!
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
22-06-2025 NIEUW --> 116 foto's uit de provincies Noord-Brabant, Utrecht en Gelderland!
25-05-2025 --> 30 foto's uit Amsterdam!
- Meltrain
- Donateur
- Berichten: 22844
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
- Locatie: Delft
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Is er ergens een downloadbare lijnennetkaart in PDF te vinden van deze concessie?
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
-
- Berichten: 352
- Lid geworden op: wo 05 jun 2024, 20:53
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Ja. Op https://www.rrreis.nl/dienstregeling-bus staan kaartjes.
Gr BasG
-
- Berichten: 2094
- Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Zijn dat PDF'jes dan? 

-
- Berichten: 263
- Lid geworden op: wo 10 jul 2019, 00:18
- Locatie: Groningen
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Op de pagina van regio ede kan je die van 2024 nog wel downloaden, maar daar heb je weinig aan waarschijnlijk. Dit is weer zo’n mooie voorbeeld waar de rrreis website gewoon in faalt
Ben erg geïnteresseerd in het ov in Nederland
-
- Berichten: 352
- Lid geworden op: wo 05 jun 2024, 20:53
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Zelf opslaan als pdf als je perse pdf wilt is teveel moeite?
Gr BasG
-
- Berichten: 7297
- Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Dat geeft niet de kwaliteit ten opzichte van als de kaart direct als PDF aangeleverd wordt.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 570
- Lid geworden op: do 27 mei 2021, 18:37
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Ik heb bij EBS indertijd aangegeven dat de rijtijd van lijn 1 in Harderwijk onhaalbaar is. Ook heb ik het ROCOV gemaild. Na een paar maanden kreeg ik van het ROCOV een mailtje toegestuurd van EBS dat de route en de rijtijd zouden worden aangepast.
Voor mijn gevoel staat EBS best open voor suggesties van de reiziger.
- Meltrain
- Donateur
- Berichten: 22844
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
- Locatie: Delft
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Dat is inderdaad te veel moeite, want het lukt me niet eens.

Met "Afbeelding in nieuw tabblad openen" is het nog mogelijk om een enigszins leesbare lijnennetkaart te krijgen, maar de kwaliteit blijft matig.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Hans, Heel_Holland_Spot en 23 gasten