Pagina 83 van 84

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: za 17 okt 2020, 20:44
door CamilleKreemers
Dat kan dus aldus Europese wetgeving niet.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: zo 18 okt 2020, 15:26
door Durashift
willie schreef: za 17 okt 2020, 19:30
MichOV schreef: vr 16 okt 2020, 08:44 Mooi zo weer een bedrijf terug in Nederlandse handen, zo moet dat ipv andersom.
(..) Maar wat heeft dat met de concessie IJssel-Vecht te maken? (..)
Je weet toch wel van de discussie omtrent deze inschrijving met (van origine) Chinese bussen waar VDL zich miskent voelde?
Nou, bij de midi bussen is de 'ombouwer' intussen volledig NL eigendom. De vergaarde kennis etc. / materialen etc. zal nog wel flink oosters zijn/bklijven, lijkt mij én de basis van de bus is Duits (MAN ZE TGM busje).

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: zo 18 okt 2020, 19:47
door Post
CamilleKreemers schreef: za 17 okt 2020, 20:44 Dat kan dus aldus Europese wetgeving niet.
Je kunt wel punten toekennen voor lokale werkgelegenheid bijvoorbeeld, zolang het niet specifiek op 1 leverancier richt. Dus een Chinese leverancier die alles in Nederland bouwt kan altijd.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: ma 19 okt 2020, 06:12
door willie
Zonnig schreef: za 17 okt 2020, 20:07 Je kan natuurlijk wel extra punten toekennen voor NL of EU materieel.
De vraag is natuurlijk: met welk argument? Draagt dat bij aan het OV in IJssel-Vecht?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: ma 19 okt 2020, 06:21
door willie
Durashift schreef: zo 18 okt 2020, 15:26
willie schreef: za 17 okt 2020, 19:30
MichOV schreef: vr 16 okt 2020, 08:44 Mooi zo weer een bedrijf terug in Nederlandse handen, zo moet dat ipv andersom.
(..) Maar wat heeft dat met de concessie IJssel-Vecht te maken? (..)
Je weet toch wel van de discussie omtrent deze inschrijving met (van origine) Chinese bussen waar VDL zich miskent voelde?
Dat was te verwachten; dat een verliezende partij zich miskend voelt is gewoon onderdeel van het hele aanbestedingscircus. Ik zou me pas hebben verbaasd als VDL had geroepen dat de Chinezen terecht hadden gewonnen.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: wo 21 okt 2020, 11:46
door MichOV
Het laatste nieuws omtrent concessie IJssel-Vecht:

De provinciale fracties van PvdA en GroenLinks in Overijssel willen opheldering over de stand van zaken rondom de noodconcessie in de regio IJssel-Vecht. De partijen maken zich zorgen over de kwaliteit van de busverbindingen. Ze wijzen erop dat de noodconcessie op 13 december van start gaat, maar nog altijd niet duidelijk is hoe de dienstregeling er uit gaat zien.

Zie onderstaande link voor meer info:

https://www.ovpro.nl/bus/2020/10/21/pro ... sel-vecht/

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: do 22 okt 2020, 13:37
door Daelea
Ze worden op hun wenken bediend (als ze nog even kunnen wachten): gisteren is er een nieuwbericht verschenen op de website van RRReis https://www.rrreis.nl/een-nieuwe-inrich ... ember-2020.

Vanaf 15 november staat de dienstregeling online. Opvallend dat er nog altijd gesproken wordt van de frequentieverhogingen, zoals elke 5 minuten een bus op C3 in de spits en elk half uur een bus op de 108. We zullen het over drie weken wel zien...

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: do 22 okt 2020, 14:05
door sirvinniei
Daarnaast rijden er fors meer bussen tussen Apeldoorn en Zwolle.
Voor zover ik het in het vervoerplan zag valt dit reuze mee

o, en vraagRRReis wordt reserveerRRReis

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: do 22 okt 2020, 15:29
door BrengMe
sirvinniei schreef: do 22 okt 2020, 14:05o, en vraagRRReis wordt reserveerRRReis
Net wanneer je denkt dat ze niet nog slechtere namen kunnen bedenken, komen ze hiermee...

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: do 22 okt 2020, 16:36
door cassie127
Het kan altijd nog erger.... Ze hadden het ook RRReserveerRRReis kunnen noemen :mrgreen:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: do 22 okt 2020, 17:00
door Lijn 45
Maak er dan RRReserveeRRReis van. :mrgreen:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: do 22 okt 2020, 17:05
door SuperGhost
Als ze consequent waren geweest met die rare R'en was het RRReseRRRveeRRRRRReis geweest. Het kon dus erger :lol:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: do 22 okt 2020, 17:12
door sirvinniei
En als Keolis dan concessie Waterbus Rotterdam-Drechtsteden zou winnen kunnen ze meteen doorgaan met veeRRReis :lol:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: do 22 okt 2020, 17:13
door Daniel
BrengMe schreef: do 22 okt 2020, 15:29
sirvinniei schreef: do 22 okt 2020, 14:05o, en vraagRRReis wordt reserveerRRReis
Net wanneer je denkt dat ze niet nog slechtere namen kunnen bedenken, komen ze hiermee...
Nietszeggende namen vooral ja...

@SuperGhost: consequent zijn ze niet, immers is er ook niet een concessie RRRijn-Waal op de markt gezet :mrgreen:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: do 22 okt 2020, 17:15
door regenmaker
Of BeRRRkel-Dinkel :mrgreen:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: do 22 okt 2020, 17:37
door Meltrain
BrengMe schreef: do 22 okt 2020, 15:29
sirvinniei schreef: do 22 okt 2020, 14:05o, en vraagRRReis wordt reserveerRRReis
Net wanneer je denkt dat ze niet nog slechtere namen kunnen bedenken, komen ze hiermee...
EeRRRlijk gezegd vind ik reserveerRRReis net iets minder slecht dan vraagRRReis. Bij reserveerRRReis is tenminste duidelijk dat je de rit moet reserveren, bij vraagRRReis is onduidelijk wat bedoeld wordt.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: do 22 okt 2020, 17:39
door BrengMe
vraagRRReis rijdt alleen als er vraag naar is. Zo moeilijk is dat toch niet om uit te leggen en te onthouden? Of denk ik er nu te specialistisch over na?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: do 22 okt 2020, 17:41
door Meltrain
De gemiddelde persoon gaat ervan uit dat een bus überhaupt alleen rijdt als er vraag naar is, "want anders is het zonde van onze belastingcenten". :mrgreen:
Dat je expliciet om de bus moet vragen (en hoe dan?) is uit de naam niet af te leiden. Bij reserveerRRReis ("O, ik moet voor de bus reserveren?") is dat in mijn ogen duidelijker.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: do 22 okt 2020, 17:46
door Littlebusdriver
Wat was er mis met de naam belbus?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: do 22 okt 2020, 18:16
door cassie127
Alles moest natuurlijk op RRReis eindigen. Daarnaast is het woord 'belbus' eigenlijk al achterhaald. Want als je hem ook online kan boeken slaat het nergens op om belbus te gebruiken

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: do 22 okt 2020, 23:27
door SuperGhost
Littlebusdriver schreef: do 22 okt 2020, 17:46 Wat was er mis met de naam belbus?
Dat is zooooooo 2000 :lol:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: do 22 okt 2020, 23:37
door DrechtBlub
TelefooneeRRReis?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: za 24 okt 2020, 13:59
door ovVeluwe
Op station Zwolle zijn de laadpalen inmiddels geplaatst. Daarnaast zijn er in Gelderland op verschillende plekken al nieuwe palen voor de halte borden zichtbaar. Wel jammer dat het oude model qua borden weer terugkomt, vond de huidige variant in Gelderland vele malen mooier en overzichtelijker.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: za 24 okt 2020, 14:19
door MichOV
Zou dat kostengerelateerde keuze zijn dat men heeft gekozen voor het oude model borden?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: za 24 okt 2020, 14:24
door teun
Bevinden de laadpalen zich bij de haltes of op een buffer?