Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
teun
Berichten: 435
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door teun »

Staat er eigenlijk niet ook nog ergens een MidCity met nummertje 2301 in Almere?
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 916
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door ovVeluwe »

Was die bus niet inmiddels opgelegd, met als vervanger destijds de 3312 en hybride Rosero's uit Utrecht?
Durashift
Berichten: 4598
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Durashift »

Daniel schreef: za 03 okt 2020, 12:54 (..) Heeft zo z'n voordelen voor de uitwisselbaarheid van het materieel onder de laadpaal.
(..)
Dat houdt ook op bij materieel dat de pantograaf op het dak heeft liggen, denk ik zo?

Als deze BYD's ook via de stekker geladen kunnen worden, dan kán je deze bussen ook, bijvoorbeeld, in Bunnik kunnen bijladen.
(mocht er ooit materieel uitgewisseld worden tussen de verschillende concessies.)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 34482
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Daniel »

Via de stekker laden kan altijd, altijd snelladen is namelijk niet zo best voor de batterijen dus 's nachts in de stalling hangen die E-bussen doorgaans gewoon aan de stekker.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 16030
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Meltrain »

Daniel schreef: za 03 okt 2020, 12:54 Klopt, en ook in de Drechtsteden en Gorinchem trouwens. Heeft zo z'n voordelen voor de uitwisselbaarheid van het materieel onder de laadpaal.
Lijn 1 in Utrecht ook, toch? Ik weet alleen niet hoe de Ebusco's in Utrecht opgeladen worden.
Elke dag van de slaapkamer naar de woonkamer en terug.
Af en toe komt daar bovenop een reis van Rlb naar Dvd en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 34482
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Daniel »

Lijn 1 in Utrecht heeft inderdaad ook een pantograaf in de laadpaal, maar dat zijn geen ABB OppCharge palen zoals die in IJssel-Vecht blijken te komen (en in de genoemde concessies al staan).

(De nieuwere Ebusco's in Utrecht laden aan de stekker in de stalling)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Durashift
Berichten: 4598
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Durashift »

Daniel schreef: za 03 okt 2020, 18:55 (..) altijd snelladen is namelijk niet zo best voor de batterijen (..)
Bij een watergekoeld batterijpakket valt dat wel mee.

Ander nieuws:
Omroep GLD schreef:De provincie Gelderland wil de kosten rondom het intrekken van de concessie gaan verhalen op Keolis én mogelijk ook de kosten voor de nieuwe concessie. Dat zegt gedeputeerde Jan van der Meer in een gesprek met Omroep Gelderland. (..)

Valleilijn:
(..) Hoe moeilijk het openbaar vervoer het heeft blijkt wel bij de Valleilijn. Niemand schreef zich in op de concessie en dat verbaasde ook Van der Meer.

"Dat is eigenlijk wel gek omdat het de makkelijkste concessie is die we op de markt kunnen zetten. Het is al helemaal ontwikkeld, we wilden zelfs tachtig procent van de inkomsten garanderen. En toch hebben ze het niet aangedurfd, ook de zittende vervoerder (Connexxion) niet." (..)
Bron:
https://www.omroepgelderland.nl/nieuws/ ... -op-Keolis
sirvinniei
Berichten: 2755
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door sirvinniei »

Kan Valleilijn mooi worden opgenomen in Rijn-Waal. Er is in Barneveld en Ede best veel synergie te creeëren.
Ik heb geen onderschrift
The Greyhound
Berichten: 571
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door The Greyhound »

Probleem bij de Valleilijn blijft het verplicht overnemen van incourant materieel op leeftijd van een inmiddels failliete leverancier. Daar zullen veel partijen hun vingers niet aan willen branden, zeker niet in deze tijden.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 8080
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door regenmaker »

sirvinniei schreef: zo 04 okt 2020, 11:03 Kan Valleilijn mooi worden opgenomen in Rijn-Waal. Er is in Barneveld en Ede best veel synergie te creeëren.
Men heeft daar destijds niet voor gekozen omdat de concessie dan zou bestaan uit:
  • Diesel Treinmaterieel
  • Elektrisch Treinmaterieel
  • Trolleybussen
  • Elektrische bussen
  • (Eventueel) Gas- of dieselbussen
Hetgeen een complex geheel zou worden.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.

Dienstregelingswijzigingen NRW
Planning volgt.
teun
Berichten: 435
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door teun »

The Greyhound schreef: zo 04 okt 2020, 12:03 Probleem bij de Valleilijn blijft het verplicht overnemen van incourant materieel op leeftijd van een inmiddels failliete leverancier. Daar zullen veel partijen hun vingers niet aan willen branden, zeker niet in deze tijden.
Dat materieel valt volgens mij echt gigantisch mee, dat speelt namelijk ook niet in ZaWa, Friesland, ZHN, (allemaal gewoon lekker simpel busjes rijden) en Rijn Waal maar toch worden daar de aanbestedingen voor 2022 allemaal uitgesteld.
busfanNL
Berichten: 2027
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door busfanNL »

teun schreef: za 03 okt 2020, 17:59 Staat er eigenlijk niet ook nog ergens een MidCity met nummertje 2301 in Almere?
Toevallig kwam ik deze bus tegen op Autoline (hij staat dus te koop).
https://autoline.nl/-/verkoop/stadsbuss ... 2330544100
Voor 9900 euro ben je de (gelukkige) bezitter van dit, inmiddels 12 jaar oude, koekblik.
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 916
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door ovVeluwe »

Zo te zien nog niet heel lang uit dienst, aangezien de corona stickers er wel in zitten. Maar volgens mij is deze bus nauwelijks gebruikt in Almere.
Die oude Syntus bekleding blijft overigens wel een van de mooiere printjes. 😇
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 6125
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Milco »

Hij heeft toch echt geregeld op lijn 25 gereden. ;-)
Medewerker Verloning bij USG People The Netherlands

Mijn websites:
http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 27-09-2020
http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 01-08-2020
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
jensvdkroft
Berichten: 380
Lid geworden op: di 21 feb 2017, 21:32
Locatie: Zeewolde
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door jensvdkroft »

Krijgt VraagRRReis nieuwe busjes, of blijven die met de Caddy's en Transporters rijden, die er nu ook rijden?
Vaste (mee)reiziger van OV Regio IJsselmond.
MichOV
Berichten: 141
Lid geworden op: di 21 apr 2020, 10:42

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door MichOV »

Any news mensen?

Hoe staat het ervoor met de BYD's zijn ze op tijd klaar om december allemaal ingezet te gaan worden of wordt dit naar januari 2021 verschoven waar ik iemand dacht ik hoorde praten?
cassie127
Berichten: 4582
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door cassie127 »

Beetje zoeken op Google of social media en je was dit bericht tegen gekomen :mrgreen: https://www.rtvoost.nl/nieuws/1318879/H ... oor-RRReis
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet & Syntus Overijssel
2017: 26681,3 km 2018: 33296,4 km 2019: 54919,6 km
2020: Trein 9019,3 km, Bus 384,2 km, Metro 68,3 km, Tram 8,0 km, Zweeftrein 6,3 km 04-06
cassie127
Berichten: 4582
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door cassie127 »

CEO Frank Janssen van Keolis treedt af
De CEO van vervoersmaatschappij Keolis, Frank Janssen, heeft aangekondigd zijn functie per 15 november neer te leggen. Janssen geeft aan in de afgelopen roerige periode van het bedrijf ook te maken te hebben gehad met privé-omstandigheden en wil de komende tijd gebruiken om 'in mijzelf te investeren'.
https://www.rtvoost.nl/nieuws/1321115/C ... -treedt-af
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet & Syntus Overijssel
2017: 26681,3 km 2018: 33296,4 km 2019: 54919,6 km
2020: Trein 9019,3 km, Bus 384,2 km, Metro 68,3 km, Tram 8,0 km, Zweeftrein 6,3 km 04-06
TLP
Berichten: 1160
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door TLP »

Dat is een vlotte aftreding in vergelijking met zijn voorganger, al kunnen privéomstandigheden altijd ervoor zorgen dat zeker een baan als deze niet meer goed uitgevoerd kan worden.

Overigens vraag ik me op basis van deze alinea af, of de schrijver en/of de journalist wel heeft opgelet:
Keolis kreeg het de afgelopen maanden zwaar te verduren, nadat journalisten van Follow The Money ontdekten dat Keolis de nieuwe, elektrische bussen uit China eigenlijk bij het Nederlandse VDL hadden moeten kopen. Keolis werd flink bestraft door de provincie die de zogenoemde concessie weer introk, maar de vervoersmaatschappij kreeg wel toestemming om de komende twee jaar met de bussen te blijven rijden.
Uh, uiteindelijk ging het toch echt om foutieve/misleidende informatie over de contracten en illegale sideletters? Dat een aantal politici niet blij waren met de keuze voor BYD in plaats van VDL is volgens mij weinig relevant...
sirvinniei
Berichten: 2755
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door sirvinniei »

Hahaha. Wordt het artikel gefinancieerd door VDL?
Ik heb geen onderschrift
Durashift
Berichten: 4598
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Durashift »

^^^ Geen nood: management buy-in bij Ginaf, dus nu snél de paperassen voor die midi bussen rond maken en men koopt (deels) Nederlandse waar. ;)
RTV Utrecht schreef:Vrachtwagenbouwer GINAF Trucks Nederland is weer in Nederlandse handen, meldt het bedrijf. De van oorsprong Veenendaalse onderneming was eigendom van het Chinese staatsbedrijf CHTC. Het zittende Nederlandse management staat nu aan het roer. (..)
https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/210589 ... rland.html

Als is de term 'aan het roer staan' beetje vaag, vind ik, want het zittend management stond toch al aan het NL roer? :idea:
SuperGhost
Berichten: 3434
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door SuperGhost »

sirvinniei schreef: do 15 okt 2020, 21:32 Hahaha. Wordt het artikel gefinancieerd door VDL?
Of gewoon een journalist die PVV-fan is?
MichOV
Berichten: 141
Lid geworden op: di 21 apr 2020, 10:42

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door MichOV »

Mooi zo weer een bedrijf terug in Nederlandse handen, zo moet dat ipv andersom.
willie
Berichten: 34
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 21:02

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door willie »

MichOV schreef: vr 16 okt 2020, 08:44 Mooi zo weer een bedrijf terug in Nederlandse handen, zo moet dat ipv andersom.
Nou van harte gefeliciteerd zou ik bijna zeggen. Maar wat heeft dat met de concessie IJssel-Vecht te maken? Of gaan we bij de heraanbesteding Chinese bussen verbieden?

Daarop voortbordurend: zullen we dan maar gelijk inschrijvers in buitenlandse handen (Arriva, Connexxion, EBS, Keolis, Qbuzz) de toegang weigeren?

Benieuwd wat voor OV we dan nog overhouden.
Zonnig
Berichten: 506
Lid geworden op: do 16 jun 2011, 14:09

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Zonnig »

Je kan natuurlijk wel extra punten toekennen voor NL of EU materieel.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 4 gasten