Pagina 112 van 112

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: do 18 feb 2021, 10:41
door treinfan98
Lijn 45 schreef: vr 12 feb 2021, 20:58
ovVeluwe schreef: zo 07 feb 2021, 23:10
Gisteren passeerde mij op station Ede-Wageningen een gelede CNG Citaro met nieuwe stoelbekleding. Het was vluchtig, maar het ziet er uit als dezelfde blauwe stoffering zoals in de 12m versies en zoals het eerst was in de Capacity's uit Zwolle.
Was het niet toevallig de nieuwe witte bekleding? Blauw kan ik me eigenlijk niet zo goed voorstellen aangezien het van de afgelopen concessie was. Of ze moesten het wellicht tijdelijk vervangen.
Volgens mij is het eerder groen :p
Zover ik heb gezien zijn de 5258 en nog eentje waarvan ik het nummertje niet heb onthouden voorzien van blauwe bekleding en is de 5273 voorlopig de enigste met groene bekleding.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: vr 19 feb 2021, 20:10
door The Greyhound
Zijn ze niet te koud, zijn ze weer te nat.

https://www.rtvoost.nl/nieuws/1511961/V ... u-en-vocht

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: vr 19 feb 2021, 20:11
door SuperGhost
Wacht maar tot de zomer voor de volgende reden _O-

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: vr 19 feb 2021, 20:26
door cassie127
Vandaag twee keer in twee verschillende bussen gezeten, reisinformatie schermen achterin zijn alleen te lezen als je er recht onder staan (hangen niet meer zoals het hoort)

En in beide bussen een luik wat niet meer vast zit ter hoogte van de rolstoelplek :|

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: vr 19 feb 2021, 21:59
door Lange_Dre
Ja het zijn echt hele goed betrouwbare voertuigen die Keolis bij BYD heeft gekocht :roll:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: vr 19 feb 2021, 22:23
door MetroRET
Die uit Den Haag is er toch al, in de vorm van lijn 144.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: vr 19 feb 2021, 23:16
door omaylie
@MetroRET wat je over lijn 144 zei, moest die niet in het Haaglanden Streek topic? Want ik zie daar niet echt een link met de BYD bussen.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: za 20 feb 2021, 08:02
door MetroRET
Oeps... zat denk ik dingen tegelijk te doen :mrgreen:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: ma 22 feb 2021, 14:18
door MichOV
En hoppakeej wederom is er een BYD uitgevallen nu bij Putten. Hij viel na een paar keer piepen zomaar uit. :X

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: ma 22 feb 2021, 16:19
door Daniel
Er is wel meer uitgevallen denk ik zo: op Veenendaal-De Klomp staat nu de Utrechtse Setra 1633 als lijn 83, terwijl de rit van 16.21 uur er eentje is die door IJssel-Vecht wordt uitgevoerd.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: vr 26 feb 2021, 08:42
door Globetrotter
marvinkok schreef: di 16 feb 2021, 15:35 De Blauwnet bussen zijn 7101-4 en staan in Sonnega. Die worden pas ingezet eind maart bij eerste stremming.
Tussen Hengelo en Enschede v.v. op 21 en 22 maart?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: za 27 feb 2021, 13:42
door marvinkok
Beetje off topic aan het worden, maar eerste inzet was vandaag al als POD-bus bij afvoer van oude bussen.
Ook bij Hengelo-Enschede zullen ze gebruikt worden als versterking van lijn 9.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: zo 28 feb 2021, 22:19
door Durashift
SuperGhost schreef: vr 19 feb 2021, 20:11 Wacht maar tot de zomer voor de volgende reden _O-
Jup, als de chauffeurs een beetje vooruit denken.. schaffen ze alvast een 24V dashboard ventilator aan. *bus* ;)

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: wo 03 mar 2021, 11:19
door MichOV
Op station Ede-Wageningen staan een aantal brandweerlieden rondom een stilstaande BYD heen te kijken. Wat daar de reden van is is me een raadsel.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Geplaatst: wo 03 mar 2021, 11:34
door Roeland
misschien een vlootschouw?
Of wellicht krijgen ze instructies voor het geval van rookontwikkeling?