Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
Ik krijg nogal jeuk van die reactie. Een busvervoerder die geen bussen wil rijden... In het begin van de concessie kon het wel.
De provincie heeft ook wel liggen slapen, trouwens.
De provincie heeft ook wel liggen slapen, trouwens.
- Ronaldussen
- Berichten: 5368
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
Sorry voor de late reactie, ik bekijk dit topic niet frequent. In het hele begin was er inderdaad sprake van een verbod van de voetbalvlaggetjes, omdat dit als reclame-uiting werd gezien en het niet paste bij de uniformiteit die ze wilden uitstralen. De nieuwste trolleybussen zouden ook geen vlaggenhouder krijgen. Na veel protest van chauffeurs (die gewoon eigenwijs toch een vlaggetje op de bus prikten), reizigers en supporters van Vitesse is men hiervan teruggekomen en sindsdien mogen de vlaggetjes weer. Hetzelfde verhaal gaat ook op voor NEC-vlaggetjes in Nijmegen op de stadsdienst.Wolfje98 schreef:In de consesie regels staat oa dat het niet toegestaan is om reclameuittingen op de bussen te hebben, een uitzondering was (misschien mag het nu niet meer) de Vitesse vlaggetjes op de Trolleybussen tijdens wedstrijddagen.Ambassadorfan schreef:Komt er bij Breng ook nog reclame aan de buitenkant op de zijkanten van de bussen want dat zie ik tegenwoordig alleen nog bij andere vervoerders. Wat is de reden dat dit tot op heden niet gebeurd? Weet iemand dat?
*Kabbelkabbel*
*Je zit nooit op een droogje in het nat*
*Je zit nooit op een droogje in het nat*
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
Tja, het zal moeilijk zijn voor deze man om zijn geloof te moeten bijstellen, denk ik.KL577 schreef:Dit is toch een ontluisterende opmerking van deze man:Zal er het nodige politiek vuurwerk komen in de Staten van Gelderland na de opmerking van de directeur van Hermes (Juul van Hout):
"Bij Hermes gaan wij niet opnieuw vaste bussen op onrendabele lijnen inzetten. Dat zou de klok echt ver terugdraaien.”
Dit nadat enkele Statenleden de wens hadden uitgesproken om weer bepaalde lijnen te laten rijden.
(..).
(..)
Juul van Hout: “De Blije Reizigers Vakprijs staat nu op mijn bureau.”
Hermes-directeur Juul van Hout is maar wat blij met die prijs. “In hecht hier meer waarde aan dan aan een publieksprijs. Het betekent dat de innovatiekracht wordt onderkend door de kenners. Ik geloof in vernieuwende mobiliteitsoplossingen, zoals flexibel en appgestuurd vervoer.”
Bron:
https://www.ovmagazine.nl/2017/12/ik-ge ... ngen-1333/
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
Alleen al het feit dat meneer van Hout zegt liever een vakprijs te winnen ipv een publieksprijs zegt al redelijk wat over de man. Vooral voor wie de bussen volgens hem rijden...(Maar dat is iets waar wel meer OV-directies last van hebben) :N
Grt. Stefan
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
Hoe worden die trolley 2.0´s eigenlijk in de praktijk ingezet? Rijden ze in de gewone dienst op proef stukjes op de batterij?
Ik was vandaag heel even in Arnhem en had het geluk 1 van de twee proefbussen (buiten dienst) tegen te komen op de Velperbinnensingel. Hij deed ook meteen zijn kunstje: t.h.v. halte Schouwburg werden de trolleystangen ingeklapt en op de batterij doorgereden richting de remise.
Knappe bus _O_
Ik was vandaag heel even in Arnhem en had het geluk 1 van de twee proefbussen (buiten dienst) tegen te komen op de Velperbinnensingel. Hij deed ook meteen zijn kunstje: t.h.v. halte Schouwburg werden de trolleystangen ingeklapt en op de batterij doorgereden richting de remise.
Knappe bus _O_
We kunnen er niet meer Onderuit
-
- Berichten: 423
- Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
- Locatie: Kesteren / Arnhem
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
Er staat sinds kort een oude Van Hool trolley van De Lijn op de remise in Arnhem. Deze reed dinsdagmiddag e een aantal keer langs Willemsplein en Centraal Station, weet iemand waarvoor deze in Arnhem is? Is dit vanwege 70 Jaar Trolley in Arnhem?
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
Die is van een particulier die samenwerkt met de stichting trolleymaterieel Arnhem. Daarom is hij waarschijnlijk in Arnhem.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
Ik zag net een SB58 richting Duitsland vanaf het station in Nm richting Joris Ivensplein rijden; ik dacht dat deze lijn als enige ook nog langs Plein 1944 reed naar de Waalkade?
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
Tot morgen is de parkweg afgesloten waardoor lijn 5, 85 en lijn 58 omrijden via de Stieltjesstraat.
Laatst gewijzigd door Zugführer op zo 08 sep 2019, 21:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: het vorige bericht hoef je niet te quoten
Reden: het vorige bericht hoef je niet te quoten
-
- Berichten: 76
- Lid geworden op: wo 22 mei 2019, 13:05
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
Zojuist de connexxion 3960 zien rijden als lijn 9 richting Schaarsbergen voor Breng. Wat doet die bus dan hier opeens in Arnhem?
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
De 3955, 3960, 3961, 3963 en 4001 zijn poolbussen voor de ombouw van Infoxx naar Viribus. Als alle Arnhemse bussen zijn omgebouwt gaan ze naar Nijmegen.
Laatst gewijzigd door Zugführer op zo 08 sep 2019, 21:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: het vorige bericht hoef je niet te quoten
Reden: het vorige bericht hoef je niet te quoten
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
De trolley 2.0 gaat ook op streeklijnen rijden.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
Ik zie dat over de Waalkade rijden in Nijmegen hier en daar wat problemen op levert:
https://www.hartvannederland.nl/nieuws/2019/1175604/
Er is wel degelijk een oplossing. Gewoon weer via de Burchtstraat rijden.
https://www.hartvannederland.nl/nieuws/2019/1175604/
Er is wel degelijk een oplossing. Gewoon weer via de Burchtstraat rijden.
-
- Berichten: 3604
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
Keerlussen aan beide kanten? Hoe ziet de VVD dat voor zich, dat reizigers maar even uit moeten stappen, de hele Waalkade langs moeten lopen en aan de andere kant in een nieuwe bus te stappen om hun reis te vervolgen?
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
Huh? Wordt hier bedoeld dat een gedeelte van de bussen na de reparatie weer via de Singels moet gaan rijden? Anders snap ik het niet.Na de Vierdaagse is de gemeente begonnen met werkzaamheden aan de Waalbrug. Vanwege die reparatie moeten de bussen omgeleid worden.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
Dat is inderdaad wel de bedoeling, als de renovatie van de Waalbrug voltooid is zou de doorstroming op de Singels ook weer zoveel beter moeten zijn dat er een aantal lijnen van de Waalkade naar de Singels gaan.
Welke lijnen is volgens mij nog niet besloten, maar ik verwacht dan vooral de streeklijnen via de Singels en stadslijnen meer over de Waalkade.
Welke lijnen is volgens mij nog niet besloten, maar ik verwacht dan vooral de streeklijnen via de Singels en stadslijnen meer over de Waalkade.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8195
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
Volgens mij was het dan ook de bedoeling om een extra halte op de singels aan te leggen tussen de Nassausingel en Canisiussingel.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Dienstregelingswijzigingen NRW
1 juli 2021 - KVS neemt lijnbundels in Kreis Viersen over
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Dienstregelingswijzigingen NRW
1 juli 2021 - KVS neemt lijnbundels in Kreis Viersen over
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
Ik rij nu bijna 13 jaar in Nijmegen en over die halte wordt al die tijd al gepraat, zou zeker nuttig vinden maar ik ben benieuwd.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
Ja, daar loopt inderdaad helemaal nooit iemand op de busbaan en zijn geen terrassen :Xlijntaxi schreef:Er is wel degelijk een oplossing. Gewoon weer via de Burchtstraat rijden.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
Geen terrassen waarvoor de bediening de weg over moet steken in ieder geval, dat scheelt toch al wel.
-
- Berichten: 3604
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
Meest ideale oplossing lijkt me om een bustunnel onder de Burchtstraat door aan te leggen. Dan houdt je én bussen midden in het centrum én geen busverkeer door de winkelstraten én hoeven er ook bijna geen bussen meer over de Waalkade heen (wellicht nog 1 of 2 lijnen om hem niet helemaal onbediend te laten)
En nee, dat kost uiteraard geen geld
En nee, dat kost uiteraard geen geld

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
Vandaag zag ik een Citaro (4499) met Viribus in Gennep stilstaan bij halte Brabantweg
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
Wat doet de SB58 normaal? Vanuit Duitsland aankomst op Nijmegen CS 12.02, Station Heyendaal 12:05, rondje campus (Huygensgebouw-HAN) 12:06-12:11, even pauze op de buffer bij het Huygensgebouw, tweede keer rondje campus 12:18-12:23, Station Heyendaal 12:24, Nijmegen CS 12:28 en meteen door naar Duitsland.
Wat deed de SB58 vandaag? Toen ik het Huygensgebouw uitliep om 12.18 zag ik geen bus: niet op de buffer, en nergens in de straat. Twee opties dacht ik: 1. Hij is te vroeg vertrokken. Maar dan ook al de rotonde voorbij, dus dat leek mij onwaarschijnlijk. 2. Hij is zijn eerste rondje campus nog aan het maken. Dus ik besloot even te wachten, want de eerstvolgende trein vanaf Heyendaal ging toch pas om 12.33. Om 12.25 concludeerde ik dat optie 2 niet juist kon zijn en besloot ik richting trein te lopen. Toen kwam natuurlijk net de bus, maar vanaf station Heyendaal, dus nog op weg naar het eerste rondje campus met +20; er zat een man of vijf in. Ik dacht nog: als hij slim is, rijdt hij nu maar 1x het rondje campus. Maar goed, ik de trein gepakt, op het centraal station bij de Starbucks gezeten en een warme chocomel gedronken, zie ik de bus net richting Duitsland vertrekken als ik het station uitloop ... om 12:55. Met +27. :X
Constatering 1: Met één rondje campus en rijtijd volgens dienstregeling had de vertraging terug moeten gaan van +20 naar +8.
Constatering 2: Hij zal wel twee rondjes hebben gereden...
Constatering 3: Monteer nou eens een paar chipkaartapparaten in die bussen, want met die ene handheld schiet het niet op...
Wat deed de SB58 vandaag? Toen ik het Huygensgebouw uitliep om 12.18 zag ik geen bus: niet op de buffer, en nergens in de straat. Twee opties dacht ik: 1. Hij is te vroeg vertrokken. Maar dan ook al de rotonde voorbij, dus dat leek mij onwaarschijnlijk. 2. Hij is zijn eerste rondje campus nog aan het maken. Dus ik besloot even te wachten, want de eerstvolgende trein vanaf Heyendaal ging toch pas om 12.33. Om 12.25 concludeerde ik dat optie 2 niet juist kon zijn en besloot ik richting trein te lopen. Toen kwam natuurlijk net de bus, maar vanaf station Heyendaal, dus nog op weg naar het eerste rondje campus met +20; er zat een man of vijf in. Ik dacht nog: als hij slim is, rijdt hij nu maar 1x het rondje campus. Maar goed, ik de trein gepakt, op het centraal station bij de Starbucks gezeten en een warme chocomel gedronken, zie ik de bus net richting Duitsland vertrekken als ik het station uitloop ... om 12:55. Met +27. :X
Constatering 1: Met één rondje campus en rijtijd volgens dienstregeling had de vertraging terug moeten gaan van +20 naar +8.
Constatering 2: Hij zal wel twee rondjes hebben gereden...
Constatering 3: Monteer nou eens een paar chipkaartapparaten in die bussen, want met die ene handheld schiet het niet op...
-
- Berichten: 821
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
Die derde constatering is men al mee bezig. Een aantal bussen wordt in Arnhem voorzien van Connexxion systemen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
Nog een paar SB58-ervaringen.
Die van kwart over vier had +11 bij Plein 1944 (richting uni). Bij het Huygensgebouw begon hij meteen aan zijn "tweede" rondje campus en vertrok hij een minuut te vroeg (wat mij de verstandige beslissing lijkt in dit geval; wellicht had hij een minuutje kunnen wachten). De handheld zat niet in een houder vastgeklikt, maar de chauffeur had hem gewoon los en nam alle kaarten in ontvangst om ze zelf in- en uit te checken (wat mij ook de verstandige beslissing lijkt met die gevoelige handhelds, je moet de kaart lang op precies de juiste plaats houden). Dat in- en uitchecken ging trouwens typisch tijdens het rijden; bij vertrek bij het rijden naar de volgende halte en bij aankomst vanaf het rijden van de voorgaande halte. Dat is misschien niet helemaal verstandig, maar de vertraging werd er in ieder geval niet groter door.
Die van kwart over zes was stipt op tijd (richting Duitsland) en had wel een handheldhouder, maar geen handheld. Iedereen met OV-chipkaart mocht doorlopen, gratis ritje dus. *O*
Conclusie: SB58 = <3
Die van kwart over vier had +11 bij Plein 1944 (richting uni). Bij het Huygensgebouw begon hij meteen aan zijn "tweede" rondje campus en vertrok hij een minuut te vroeg (wat mij de verstandige beslissing lijkt in dit geval; wellicht had hij een minuutje kunnen wachten). De handheld zat niet in een houder vastgeklikt, maar de chauffeur had hem gewoon los en nam alle kaarten in ontvangst om ze zelf in- en uit te checken (wat mij ook de verstandige beslissing lijkt met die gevoelige handhelds, je moet de kaart lang op precies de juiste plaats houden). Dat in- en uitchecken ging trouwens typisch tijdens het rijden; bij vertrek bij het rijden naar de volgende halte en bij aankomst vanaf het rijden van de voorgaande halte. Dat is misschien niet helemaal verstandig, maar de vertraging werd er in ieder geval niet groter door.
Die van kwart over zes was stipt op tijd (richting Duitsland) en had wel een handheldhouder, maar geen handheld. Iedereen met OV-chipkaart mocht doorlopen, gratis ritje dus. *O*
Conclusie: SB58 = <3
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten