Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Zal er het nodige politiek vuurwerk komen in de Staten van Gelderland na de opmerking van de directeur van Hermes (Juul van Hout): "Bij Hermes gaan wij niet opnieuw vaste bussen op onrendabele lijnen inzetten. Dat zou de klok echt ver terugdraaien.”
Dit nadat enkele Statenleden de wens hadden uitgesproken om weer bepaalde lijnen te laten rijden.
Dit is toch een ontluisterende opmerking van deze man:
(..).
Tja, het zal moeilijk zijn voor deze man om zijn geloof te moeten bijstellen, denk ik.
(..)
Juul van Hout: “De Blije Reizigers Vakprijs staat nu op mijn bureau.”
Hermes-directeur Juul van Hout is maar wat blij met die prijs. “In hecht hier meer waarde aan dan aan een publieksprijs. Het betekent dat de innovatiekracht wordt onderkend door de kenners. Ik geloof in vernieuwende mobiliteitsoplossingen, zoals flexibel en appgestuurd vervoer.”
Alleen al het feit dat meneer van Hout zegt liever een vakprijs te winnen ipv een publieksprijs zegt al redelijk wat over de man. Vooral voor wie de bussen volgens hem rijden...(Maar dat is iets waar wel meer OV-directies last van hebben) :N
Hoe worden die trolley 2.0´s eigenlijk in de praktijk ingezet? Rijden ze in de gewone dienst op proef stukjes op de batterij?
Ik was vandaag heel even in Arnhem en had het geluk 1 van de twee proefbussen (buiten dienst) tegen te komen op de Velperbinnensingel. Hij deed ook meteen zijn kunstje: t.h.v. halte Schouwburg werden de trolleystangen ingeklapt en op de batterij doorgereden richting de remise.
Knappe bus _O_
Er staat sinds kort een oude Van Hool trolley van De Lijn op de remise in Arnhem. Deze reed dinsdagmiddag e een aantal keer langs Willemsplein en Centraal Station, weet iemand waarvoor deze in Arnhem is? Is dit vanwege 70 Jaar Trolley in Arnhem?
Ik zag net een SB58 richting Duitsland vanaf het station in Nm richting Joris Ivensplein rijden; ik dacht dat deze lijn als enige ook nog langs Plein 1944 reed naar de Waalkade?
De 3955, 3960, 3961, 3963 en 4001 zijn poolbussen voor de ombouw van Infoxx naar Viribus. Als alle Arnhemse bussen zijn omgebouwt gaan ze naar Nijmegen.
Laatst gewijzigd door Zugführer op zo 08 sep 2019, 21:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden:het vorige bericht hoef je niet te quoten
Keerlussen aan beide kanten? Hoe ziet de VVD dat voor zich, dat reizigers maar even uit moeten stappen, de hele Waalkade langs moeten lopen en aan de andere kant in een nieuwe bus te stappen om hun reis te vervolgen?
Dat is inderdaad wel de bedoeling, als de renovatie van de Waalbrug voltooid is zou de doorstroming op de Singels ook weer zoveel beter moeten zijn dat er een aantal lijnen van de Waalkade naar de Singels gaan.
Welke lijnen is volgens mij nog niet besloten, maar ik verwacht dan vooral de streeklijnen via de Singels en stadslijnen meer over de Waalkade.
Meest ideale oplossing lijkt me om een bustunnel onder de Burchtstraat door aan te leggen. Dan houdt je én bussen midden in het centrum én geen busverkeer door de winkelstraten én hoeven er ook bijna geen bussen meer over de Waalkade heen (wellicht nog 1 of 2 lijnen om hem niet helemaal onbediend te laten)
Wat doet de SB58 normaal? Vanuit Duitsland aankomst op Nijmegen CS 12.02, Station Heyendaal 12:05, rondje campus (Huygensgebouw-HAN) 12:06-12:11, even pauze op de buffer bij het Huygensgebouw, tweede keer rondje campus 12:18-12:23, Station Heyendaal 12:24, Nijmegen CS 12:28 en meteen door naar Duitsland.
Wat deed de SB58 vandaag? Toen ik het Huygensgebouw uitliep om 12.18 zag ik geen bus: niet op de buffer, en nergens in de straat. Twee opties dacht ik: 1. Hij is te vroeg vertrokken. Maar dan ook al de rotonde voorbij, dus dat leek mij onwaarschijnlijk. 2. Hij is zijn eerste rondje campus nog aan het maken. Dus ik besloot even te wachten, want de eerstvolgende trein vanaf Heyendaal ging toch pas om 12.33. Om 12.25 concludeerde ik dat optie 2 niet juist kon zijn en besloot ik richting trein te lopen. Toen kwam natuurlijk net de bus, maar vanaf station Heyendaal, dus nog op weg naar het eerste rondje campus met +20; er zat een man of vijf in. Ik dacht nog: als hij slim is, rijdt hij nu maar 1x het rondje campus. Maar goed, ik de trein gepakt, op het centraal station bij de Starbucks gezeten en een warme chocomel gedronken, zie ik de bus net richting Duitsland vertrekken als ik het station uitloop ... om 12:55. Met +27. :X
Constatering 1: Met één rondje campus en rijtijd volgens dienstregeling had de vertraging terug moeten gaan van +20 naar +8.
Constatering 2: Hij zal wel twee rondjes hebben gereden...
Constatering 3: Monteer nou eens een paar chipkaartapparaten in die bussen, want met die ene handheld schiet het niet op...
Die van kwart over vier had +11 bij Plein 1944 (richting uni). Bij het Huygensgebouw begon hij meteen aan zijn "tweede" rondje campus en vertrok hij een minuut te vroeg (wat mij de verstandige beslissing lijkt in dit geval; wellicht had hij een minuutje kunnen wachten). De handheld zat niet in een houder vastgeklikt, maar de chauffeur had hem gewoon los en nam alle kaarten in ontvangst om ze zelf in- en uit te checken (wat mij ook de verstandige beslissing lijkt met die gevoelige handhelds, je moet de kaart lang op precies de juiste plaats houden). Dat in- en uitchecken ging trouwens typisch tijdens het rijden; bij vertrek bij het rijden naar de volgende halte en bij aankomst vanaf het rijden van de voorgaande halte. Dat is misschien niet helemaal verstandig, maar de vertraging werd er in ieder geval niet groter door.
Die van kwart over zes was stipt op tijd (richting Duitsland) en had wel een handheldhouder, maar geen handheld. Iedereen met OV-chipkaart mocht doorlopen, gratis ritje dus. *O*
In Arnhem zie ik de laatste tijd een gelede Man LionCity en een Mercedes Citaro op lijn 60/62 rijden. Zijn er plannen om in de buitengebieden met geleed materiaal te rijden? Of zijn het voorbereidingen voor de Trolley 2.0 zodat chauffeur de route kunnen ervaren met ‘an extra inch’?