Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Er zaten 99.9999% zekerheid geen reizigers in:
- er rijdt ook geen lijnbus op dat stuk. Mogelijk wel met lijn 20. Maar dat type bus rijdt niet op die lijn en die lijn heeft geen rituitval rondom dat tijdstip.
- de kentekenplaten zijn groen. Garageplaat.
- er zal nooit en te nimmer worden gesleept met passagiers.
Er zaten 99.9999% zekerheid geen reizigers in:
- er rijdt ook geen lijnbus op dat stuk. Mogelijk wel met lijn 20. Maar dat type bus rijdt niet op die lijn en die lijn heeft geen rituitval rondom dat tijdstip.
- de kentekenplaten zijn groen. Garageplaat.
- er zal nooit en te nimmer worden gesleept met passagiers.
Er zaten 99.9999% zekerheid geen reizigers in:
- er rijdt ook geen lijnbus op dat stuk. Mogelijk wel met lijn 20. Maar dat type bus rijdt niet op die lijn en die lijn heeft geen rituitval rondom dat tijdstip.
- de kentekenplaten zijn groen. Garageplaat.
- er zal nooit en te nimmer worden gesleept met passagiers.
Wat vindt u nu zelf van dit stuk?
Lijn 20 komt niet langs knooppunt Leenderheide. Lijn 11 wel. Maar daar heet de N2 geen Randweg. Dus de locatie is ook onduidelijk in het artikel.
Ik weet niet wat de bedoeling ervan is, maar de 9764 (Connexxion Amstelland meerlanden R-net Citea slfa-180) zag ik net over de dorgelolaan vanuit station richting de stalling rijden.
Wellicht heeft het iets te maken met dat deze bus hetzelfde type is als de ex Oslo bussen
Op het busstation in Eindhoven is men aan de ondergrond aan het werk, waardoor haltes I en J momenteel helemaal niet begaanbaar zijn. Voor deze haltes is een afgraving aanwezig welke met hek is afgezet, bussen vanaf haltes K-L-M moeten over een voor voetgangers afgezet gedeelte van het wacht gebied heen rijden om bij de halte weg te komen
Lijkt er wel op, de 3344 en 3397 zijn 7 april overgeschreven.
Wat is er trouwens aan de hand met die Citea's van Businext?
De 1203 en 1204 hebben in november 2024 twee weken gereden, vervolgens de 1202 afgelopen februari een week en daarna was het de beurt aan de 1201, die nu wel dagelijks rijdt. Daarom rijden de 3353 en 3372 nog elke maandag t/m vrijdag.
De van oorsprong Zweedse VDL Citea's van BusiNext presteren erg matig. 1201 is nog de beste. Plan is nu om alle Zweedse Citea's een uitgebreide motorrevisie te geven. Zo ligt de 1204 nu als een bouwpakket uit elkaar in Oude Tonge. Dit gaat dus nog wel even duren.
In afwachting daarop zal waarschijnlijk Amba 3378 weer in dienst komen met een geldige APK. Naast de al genoemde 3353 en 3372.
Definitieve oplossing komt wellicht pas in januari. Dan komen in HWGO Citea's vrij omdat BusiNext als onderaannemer van Transdev daar met nieuwe elektrische Citea's gaat rijden. De Berlijnse VDL Citea's van HWGO schuiven dan door naar Limburg en ZOB.
We zullen zien....
Vanmiddag reed ik langs de stalling aan de dorgelolaan en zag ik een dieplader op het terrein achteruit rijden richting de opening van de garage. Zou die iets op wezen halen om naar VDV te brengen?
Sinds een tijdje rijdt de Tribus Civitas 7229 uit Arnhem Nijmegen (tijdelijk) in Zuidoost-Brabant, specifiek op lijn 21. Weet iemand hoelang die bus daar blijft rijden en of het tijdelijk of definitief is?