Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Er zaten 99.9999% zekerheid geen reizigers in:
- er rijdt ook geen lijnbus op dat stuk. Mogelijk wel met lijn 20. Maar dat type bus rijdt niet op die lijn en die lijn heeft geen rituitval rondom dat tijdstip.
- de kentekenplaten zijn groen. Garageplaat.
- er zal nooit en te nimmer worden gesleept met passagiers.
Er zaten 99.9999% zekerheid geen reizigers in:
- er rijdt ook geen lijnbus op dat stuk. Mogelijk wel met lijn 20. Maar dat type bus rijdt niet op die lijn en die lijn heeft geen rituitval rondom dat tijdstip.
- de kentekenplaten zijn groen. Garageplaat.
- er zal nooit en te nimmer worden gesleept met passagiers.
Er zaten 99.9999% zekerheid geen reizigers in:
- er rijdt ook geen lijnbus op dat stuk. Mogelijk wel met lijn 20. Maar dat type bus rijdt niet op die lijn en die lijn heeft geen rituitval rondom dat tijdstip.
- de kentekenplaten zijn groen. Garageplaat.
- er zal nooit en te nimmer worden gesleept met passagiers.
Wat vindt u nu zelf van dit stuk?
Lijn 20 komt niet langs knooppunt Leenderheide. Lijn 11 wel. Maar daar heet de N2 geen Randweg. Dus de locatie is ook onduidelijk in het artikel.
Ik weet niet wat de bedoeling ervan is, maar de 9764 (Connexxion Amstelland meerlanden R-net Citea slfa-180) zag ik net over de dorgelolaan vanuit station richting de stalling rijden.
Wellicht heeft het iets te maken met dat deze bus hetzelfde type is als de ex Oslo bussen
Liefhebber OV per Bus in Duitsland & Oostenrijk ~ Student Buschauffeur in opleiding
Op het busstation in Eindhoven is men aan de ondergrond aan het werk, waardoor haltes I en J momenteel helemaal niet begaanbaar zijn. Voor deze haltes is een afgraving aanwezig welke met hek is afgezet, bussen vanaf haltes K-L-M moeten over een voor voetgangers afgezet gedeelte van het wacht gebied heen rijden om bij de halte weg te komen
Liefhebber OV per Bus in Duitsland & Oostenrijk ~ Student Buschauffeur in opleiding
Lijkt er wel op, de 3344 en 3397 zijn 7 april overgeschreven.
Wat is er trouwens aan de hand met die Citea's van Businext?
De 1203 en 1204 hebben in november 2024 twee weken gereden, vervolgens de 1202 afgelopen februari een week en daarna was het de beurt aan de 1201, die nu wel dagelijks rijdt. Daarom rijden de 3353 en 3372 nog elke maandag t/m vrijdag.
De van oorsprong Zweedse VDL Citea's van BusiNext presteren erg matig. 1201 is nog de beste. Plan is nu om alle Zweedse Citea's een uitgebreide motorrevisie te geven. Zo ligt de 1204 nu als een bouwpakket uit elkaar in Oude Tonge. Dit gaat dus nog wel even duren.
In afwachting daarop zal waarschijnlijk Amba 3378 weer in dienst komen met een geldige APK. Naast de al genoemde 3353 en 3372.
Definitieve oplossing komt wellicht pas in januari. Dan komen in HWGO Citea's vrij omdat BusiNext als onderaannemer van Transdev daar met nieuwe elektrische Citea's gaat rijden. De Berlijnse VDL Citea's van HWGO schuiven dan door naar Limburg en ZOB.
We zullen zien....
Vanmiddag reed ik langs de stalling aan de dorgelolaan en zag ik een dieplader op het terrein achteruit rijden richting de opening van de garage. Zou die iets op wezen halen om naar VDV te brengen?
Liefhebber OV per Bus in Duitsland & Oostenrijk ~ Student Buschauffeur in opleiding
Sinds een tijdje rijdt de Tribus Civitas 7229 uit Arnhem Nijmegen (tijdelijk) in Zuidoost-Brabant, specifiek op lijn 21. Weet iemand hoelang die bus daar blijft rijden en of het tijdelijk of definitief is?
Als gevolg van berichten op het Zeeland forum van o.a. Hans is duidelijk dat de 9246 en 9247 hun tijd in Eindhoven erop zitten.
Hierbij komt dat een aantal bussen uit de 1200 serie al dan niet definitef vertrokken naar de concessie Zeeland. Tot nu toe duidelijk: 1220, 1226, 1228 en 1234
Liefhebber OV per Bus in Duitsland & Oostenrijk ~ Student Buschauffeur in opleiding
Deze week zijn er ook weer 4 e-Citea streek wagens afgeleverd. Dus de instroom gaat goed ni.
Er zijn inmiddels 11 Noorse wagens. De overige Noorse laten nog op zich wachten tot er nieuwe accu pakketten op zitten.
Al met al zijn de uitbreidingen in het wagenpark dus aanleiding om een start te maken met herinzet van oudere voertuigen elders, zoals Maurits in de post hiervoor al terecht meldde nav het Dagelijks Zeeland draadje. De genoemde 1200-en komen, als het goed is, ook niet meer retour naar ZOB.
Ik ben weer eens iets tegengekomen: Het vraagafhankelijk vervoer in de regio Eindhoven en omliggende gebieden (Taxbus) wordt opnieuw aanbesteed. De uitvoering van Bravoflex in dezelfde regio valt ook onder de nieuwe concessie(s).
(Zeg het maar als dit beter in een apart topic past)
Waarom is de enige dagelijks bediende bushalte voor Soerendonk, Molenheide/Reepad, net buiten het dorp? De bus komt net aan de rand van het dorp. Ik zie dat er wel een bushalte Vlassloot is geweest die dichter bij het centrum van het dorp lag, maar die is opgeheven terwijl de bus er nog altijd langskomt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Voorheen reed de bus vanaf Leende via de snelweg naar Maarheeze. De snelweg af gingen we rechtsaf naar Soerendonk en reden tot in het dorp. Daar reden we een klein rondje om weer terug te rijden richting snelweg. Snelweg onderdoor en Maarheeze in.
Sinds de huidige concessie is de lijn verlegd langs Leenderstrijp (daar wordt best veel gebruik van gemaakt) en langs Camping Soerendonk, tegenwoordig onderdeel van de Gilles Ooststappen groep. Om tijd te winnen is het rondje naar / door het dorp vervallen en gaan we komende vanaf Soerendonk linksaf richting snelweg-Maarheeze.
Daar is een halte neergelegd, zo goed als aan het einde van het dorp. Ik snap die keuze nog steeds niet, maar goed dat is natuurlijk de gemeente die dat bepaald. Soerendonk is, net als Leenderstrijp vooral een gewilde halte in de spitsuren voor scholieren, die veelal met de fiets naar de halte gaan.