Spoordienstregeling Duitsland 2025
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2025
Dat was ook mijn ervaring op 26 december.
-
- Berichten: 889
- Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2025
Of de trein nou op tijd of te laat de grens over gaat.....
Bijna dagelijks loopt de vertraging van de 225 op tussen Duisburg hbf en Siegburg/Bonn.
Bijna dagelijks loopt de vertraging van de 225 op tussen Duisburg hbf en Siegburg/Bonn.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2025
Als ik eens goed kijk naar alle treinen met "verspätung im Ausland" zie ik meestal een vertraging van 20-30 min die in Duitsland oploopt naar 40-60. Overigens zitten er ook een paar tussen waarbij de vertraging in Ah minder dan 5 minuten is.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2025
Nu heeft de ICE dan ook geen prioriteit binnen Nederland. Ik zie regelmatig dat de NS intercity's voorrang krijgen op de ICE en dat de ICE dan moet wachten. Het gebeurt eerder als de ICE al vertraging heeft, maar zo loopt de vertraging binnen Nederland natuurlijk wel op.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2025
Dat ICE geen voorrang heeft is eigenlijk alleen bij vertraging richting Amsterdam, dan krijgt het binnenlandse verkeer vaak voorrang omdat de ICE dan feitelijk het eigen pad verloren heeft.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2025
De afgelopen dagen heb ik zeer vaak gezien dat de 3000 naar Den Helder +2 tot +4 krijgt te Arnhem Centraal om een vertraagde ICE voor te laten.Matt schreef: ↑ma 06 jan 2025, 14:31 Nu heeft de ICE dan ook geen prioriteit binnen Nederland. Ik zie regelmatig dat de NS intercity's voorrang krijgen op de ICE en dat de ICE dan moet wachten. Het gebeurt eerder als de ICE al vertraging heeft, maar zo loopt de vertraging binnen Nederland natuurlijk wel op.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2025
Bij vertragingen tot en met 6 minuten gemeten ter hoogte van de IJsselbrug gaat de ICE richting Amsterdam voor. Bij 7 tot en met 10 minuten vertraging gemeten bij hetzelfde punt gaat de 3000 ervoor. Als de ICE Bij Zevenaar met een vertraging vanaf +11 rijdt gaan de 3000, 7500 en 3100 voor, daarna mag de ICE dan vanuit Arnhem naar Utrecht vertrekken.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 3925
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2025
Als ik op Zugfinder.net kijk dan lijkt de ICE Amsterdam-München v.v. vertragingsgevoeliger dan binnenlandse ICE's. Ben benieuwd. Op 21 juni neem ik de ICE225 van Duisburg naar Ulm, maar als in Duisburg blijkt dat de ICE225 al een half uur vertraging heeft, mag ik dan gewoon een andere ICE pakken (bijvoorbeeld de ICE625 naar Frankfurt Flughafen en dan de ICE517 naar Ulm), ook al heb ik een uur overstap in Ulm op de RE richting Lindau?en-es schreef: ↑zo 05 jan 2025, 16:19 De ICE naar/van München is nog niet echt betrouwbaar:
http://zugfinder.net/nl/trein-ICE_225
http://zugfinder.net/nl/trein-ICE_224
-
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2025
Vandaag is de 225 ook al een half uur te laat vertrokken. Vertraging op het beginstation is al zo iets, dan gaat er in de voorbereiding iets mis.
Rijdendetreinen zegt 65% op tijd in Amsterdam tot 56% op tijd en 6% opgeheven in Arnhem. Over 2 weken tijd met 14 treinen zijn dat 5 vertraagd en 1 opgeheven.
Rijdendetreinen zegt 65% op tijd in Amsterdam tot 56% op tijd en 6% opgeheven in Arnhem. Over 2 weken tijd met 14 treinen zijn dat 5 vertraagd en 1 opgeheven.
-
- Berichten: 4139
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2025
Ik heb natuurlijk geen betaalde abo voor deze website maar klopt die melding "verspätung im Ausland" wel? Of wordt dat gewoon zomaar gebruikt door de spoorwegbedrijven?Daniel schreef: ↑zo 05 jan 2025, 16:52Ik zie vooral veel "verspätung im Ausland", oftewel Nederland. En bij de trein naar Amsterdam juist veel vertraging uit de voorgaande trein.en-es schreef: ↑zo 05 jan 2025, 16:19 De ICE naar/van München is nog niet echt betrouwbaar:
http://zugfinder.net/nl/trein-ICE_225
http://zugfinder.net/nl/trein-ICE_224
Dit is natuurlijk een compleet andere trein maar het geeft wel aan dat je niet klakkeloos van die redenen uit moet gaan:
https://treinposities.nl/ritinfo/20241209/9271
Deze trein is op Rtd opgeheven omdat deze trein defect is geraakt. Dus hij is gekeerd op de trein naar Brussel, met grote vertraging.
Toch staat er bij dat het om grote vertraging uit het buitenland ging.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2025
Dat is de oorzaak die gegeven wordt als de oorzaak in het buitenland ontstaan is, onafhankelijk van wat de eigenlijke oorzaak is. Het betekent eigenlijk "niet voor onze rekening" en je moet er verder niks achter zoeken. Het heeft met de toedeling van de oorzaak te maken (als in: wie draagt eventuele consequenties) en niks met het tonen van de eigenlijke oorzaak, waardoor dit voor de reiziger dan ook compleet irrelevant is.hauptbahnhof schreef: ↑do 09 jan 2025, 18:00 Ik heb natuurlijk geen betaalde abo voor deze website maar klopt die melding "verspätung im Ausland" wel? Of wordt dat gewoon zomaar gebruikt door de spoorwegbedrijven?
-
- Berichten: 4139
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2025
In het voorbeeld wat ik aangaf, was er met de trein naar Amsterdam niks aan de hand. De trein naar Brussel is ook in Nederland stuk gegaan. Dus inderdaad. Iedereen wilt graag de reden weten (dat zie ik ook vaak terug hier op het forum) maar uiteindelijk kunnen ze gewoon een onzinreden aan de rit koppelen en iedereen is blij.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2025
Ik reisde afgelopen vrijdag 4 januari van München Pasing naar Arnhem in ICE 224. Trein was op tijd weg uit Pasing maar liep +10 op in Stuttgart, dat zou dan inderdaad 'Verspätung eines vorausfahrenden Zuges' geweest kunnen zijn. Maar uiteindelijk is die vertraging onderweg ingelopen en waren we met slechts +3 o.i.d. in Arnhem.
Misschien had ik dus geluk vorige week, maar sowieso vind de directe verbinding met München wel echt een aanwinst
Misschien had ik dus geluk vorige week, maar sowieso vind de directe verbinding met München wel echt een aanwinst
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2025
Bij het plannen van mijn reis naar Stuttgart viel me wel op dat de tarieven voor ICE224 op 30 december een flink stuk lager lagen dan de overige verbindingen Stuttgart-Baarn. Maar ik vond een thuiskomst rond middernacht iets te laat dus koos ik voor een vroegere en duurdere verbinding.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2025
Op 30 december kon ik op een relatief gunstig tijdstip een terugreis vanuit Hannover boeken. Dit was met een ICE in plaats van een IC.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast