Spoordienstregeling Duitsland 2025
-
- Berichten: 4154
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2025
Probleem is alleen dat er nu twee rijtuigen met alleen zespersoonscoupés rijden tussen Amsterdam en Berlin en vaak hebben de zespersoonscoupés de perceptie om sneller als vol te zien, ten opzichte van een open coupé. Dus ondanks dat een ICE L of ICE 3 Neo in absolute zin minder zitplaatsen 1e klas heeft, is het vaak wel de perceptie dat de 1e Klas minder vaak als vol te zien ten opzichte van de huidige rijtuigstammen, puur doordat een ICE L of ICE 3 Neo wel open coupés heeft in de 1e klasse en de huidige rijtuigstammen alleen zespersoonscoupés.
Anderzijds, als de Gerarer Intercity volledig wordt geschrapt, dan komen ook een aantal 1e klas open rijtuigen beschikbaar die kunnen ingezet worden tussen Amsterdam en Berlin om zo een aantal zespersoonscoupés te vervangen, of zijn de 1e Klas open rijtuigen niet toegelaten in Nederland?
Anderzijds, als de Gerarer Intercity volledig wordt geschrapt, dan komen ook een aantal 1e klas open rijtuigen beschikbaar die kunnen ingezet worden tussen Amsterdam en Berlin om zo een aantal zespersoonscoupés te vervangen, of zijn de 1e Klas open rijtuigen niet toegelaten in Nederland?
-
-
- Berichten: 7241
- Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2025
Ligt eraan of de omvormers de Nederlandse spanning van 1500 volt kunnen slikken.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
- Vinny
- Berichten: 13834
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2025
Dat wil de DB al heel lang krijg ik de indruk. Het huidige materieel wordt spreekwoordelijk met plakband bij elkaar gehoudenls Deutsche Bahn af wil van de klassieke Intercity tussen Amsterdam en Berlin

Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
-
- Berichten: 4154
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2025
https://www.deutschebahn.com/de/presse/ ... r-ICE-3neocassie127 schreef: ↑vr 04 okt 2024, 10:37 Ga er maar niet vanuit dat de Talgo vanaf Q3 2025 naar Nederland zal gaan rijden. De geruchten over ICE-3 Neo spreken over wijzigingsblad juni. DB Fernverkehr standplaats Hannover wordt momenteel opgeleid om met de 408 te mogen werken en die zitten nou niet echt bepaald in de buurt van routes waar de 408 (planmatig) rijdt.
Volgens dit kaartje zou de ICE 3 Neo in de toekomst ook worden ingezet tussen NRW en Berlin wat ook wel wellicht wat logisch is, aangezien Deutsche Bahn maar 37 zevendelige ICE4-stellen heeft en om een tweeuursdienst München-Hamburg/Bremen en een tweeuursdienst Berlin-Düsseldorf/Köln integraal met zevendelige ICE4-stellen uit te voeren heb je al 26 stellen nodig. De rest van de stellen heb je nodig voor de ICE's naar Oostenrijk. De ICE2 zou dan op de tweeuursdienst Düsseldorf-Berlin (zonder splitsen en combineren in Hamm) kunnen rijden, maar Deutsche Bahn heeft plannen om de ICE2 over enkele jaren uit dienst te halen. Dan moet er wel vervanging komen, dus wellicht heeft Deutsche Bahn al plannen om de ICE 3 Neo versnelt te laten introduceren op Düsseldorf-Berlin.
-
- ICE11
- Berichten: 3399
- Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
- Locatie: Aken
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2025
Hier de officiele DB-persbericht met details over de nieuwe dienstregeling:
https://www.deutschebahn.com/de/presse/ ... d-13098616#
Er is ook nog voor elke regio een apart bericht, hier diegene voor het westen:
https://www.deutschebahn.com/de/presse/ ... d-13098694
Het is wel grappig dat de percentages voor de extra ritten naar het buitenland tegenover de dienstregelingen 2017 en 2019 zijn berekend....
https://www.deutschebahn.com/de/presse/ ... d-13098616#
Er is ook nog voor elke regio een apart bericht, hier diegene voor het westen:
https://www.deutschebahn.com/de/presse/ ... d-13098694
Het is wel grappig dat de percentages voor de extra ritten naar het buitenland tegenover de dienstregelingen 2017 en 2019 zijn berekend....

-
- Berichten: 4154
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2025
Ben benieuwd hoe lang de ICE's over Krefeld en Mönchengladbach naar Berlin blijven rijden. Vanaf augustus waren deze ICE's geschrapt vanwege het personeelstekort. Verder komen er meer snellere verbindingen tussen de grootste steden van Duitsland die minder vaak stoppen in middelgrote steden. De bedoeling is om de ICE aantrekkelijker te maken ten opzichte van de auto en het vliegtuig. Ben benieuwd of deze nieuwe Sprinter-ICE's niet vroegtijdig geschrapt worden vanwege het personeelstekort.
Verder komt er een nieuwe EC tussen Berlin, Zielona Góra, Wroclaw, Katowice en Kraków, waardoor het aantal EC's ook deze verbinding stijgt van twee naar drie. Twee van de drie EC's rijden door naar Rzsesow en Przemyśl, waarbij er dus in Rzsesow aansluiting is op het netwerk van de DM90. Overigens is de dienstregeling van de ICE's en Intercities al grotendeels te raadplegen op www.vagonweb.cz
Verder komt er een nieuwe EC tussen Berlin, Zielona Góra, Wroclaw, Katowice en Kraków, waardoor het aantal EC's ook deze verbinding stijgt van twee naar drie. Twee van de drie EC's rijden door naar Rzsesow en Przemyśl, waarbij er dus in Rzsesow aansluiting is op het netwerk van de DM90. Overigens is de dienstregeling van de ICE's en Intercities al grotendeels te raadplegen op www.vagonweb.cz
-
-
- Berichten: 4154
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2025
De dienstregeling 2025 is nu te raadplegen in de DB Navigator-app. Enkele punten:
-IC Amsterdam-Berlin staat het hele jaar met de Intercity1 gepland.
-IC Stuttgart-Köln-Dresden staat het hele jaar met de Bombardier Dosto gepland, ondanks dat Deutsche Bahn het voornemen heeft om op deze verbinding vanaf de zomer van 2025 Stadler Kiss in te zetten die afkomstig zijn van de verbinding Stuttgart-Singen-Zürich. Op Stuttgart-Singen-Zürich gaat vanaf de zomer van 2025 de Bombardier Dosto rijden.
-In Bayern worden de RE31 tussen Nürnberg en Hof en de RE33 tussen Nürnberg en Cheb gesplitst en gecombineerd in Marktredwitz. De directe verbinding Nürnberg-Cheb komt weer terug. De aansluiting richting Karlovy Vary bedraagt 3 minuten. De aansluiting richting Plzen en Praha bedraagt 12 minuten.
-De generalsanierung Hamburg-Berlin is al volledig in de dienstregeling opgenomen. De ICE's rijden via Stendal (met stop) en tevens slechts ieder uur.
-De herstelwerkzaamheden in de Eifel zijn nog niet in de dienstregeling verwerkt
. Hetzelfde geldt voor Marienheide-Lüdenscheid (RB25).
-IC Amsterdam-Berlin staat het hele jaar met de Intercity1 gepland.
-IC Stuttgart-Köln-Dresden staat het hele jaar met de Bombardier Dosto gepland, ondanks dat Deutsche Bahn het voornemen heeft om op deze verbinding vanaf de zomer van 2025 Stadler Kiss in te zetten die afkomstig zijn van de verbinding Stuttgart-Singen-Zürich. Op Stuttgart-Singen-Zürich gaat vanaf de zomer van 2025 de Bombardier Dosto rijden.
-In Bayern worden de RE31 tussen Nürnberg en Hof en de RE33 tussen Nürnberg en Cheb gesplitst en gecombineerd in Marktredwitz. De directe verbinding Nürnberg-Cheb komt weer terug. De aansluiting richting Karlovy Vary bedraagt 3 minuten. De aansluiting richting Plzen en Praha bedraagt 12 minuten.
-De generalsanierung Hamburg-Berlin is al volledig in de dienstregeling opgenomen. De ICE's rijden via Stendal (met stop) en tevens slechts ieder uur.
-De herstelwerkzaamheden in de Eifel zijn nog niet in de dienstregeling verwerkt

-
-
- Berichten: 7241
- Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2025
Voor nu ja. Dat was afgelopen jaar ook met de ICE het geval waar deze het hele jaar met ICE-3 (BR406) gepland was, maar uiteindelijk halverwege het jaar toch vervangen is.Nitein-Repart schreef: ↑wo 16 okt 2024, 06:58 -IC Amsterdam-Berlin staat het hele jaar met de Intercity1 gepland.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 1514
- Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2025
Niet helemaal: op Amsterdam-Hengelo is het een IC1, in Hengelo transformeert 'ie patspoef in een Talgo ECx. Immers, in een IC1 kun je niet drempelloos met een rolstoel in- en uitrijdenNitein-Repart schreef: ↑wo 16 okt 2024, 06:58 De dienstregeling 2025 is nu te raadplegen in de DB Navigator-app. Enkele punten:
-IC Amsterdam-Berlin staat het hele jaar met de Intercity1 gepland.

En het wordt in het nieuwe dienstregelingsjaar een omgekeerde wereld, want enkel op het Nederlandse traject wordt iets gezegd over een reservering:DB Navigator (IC 141, maandag 16 december 2024) schreef:Einstieg mit Rollstuhl stufenfrei (Hengelo --> Berlin Ostbahnhof)
DB Navigator (IC 141, maandag 16 december 2024) schreef:Bitte reservieren (Amsterdam Centraal - Hengelo)
-
- Berichten: 442
- Lid geworden op: zo 06 jul 2014, 15:44
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2025
Ik krijg de huidige ICE 122 (vertrek 16:28 uit Frankfurt naar Amsterdam) niet meer uit de reisplanner, zou dat een foutje zijn? Een reis Oostenrijk - Amsterdam is nu veel onhandiger omdat er geen goede aansluiting meer is vanuit Eurocity 218.
Edit: ik zie dat de vertrekken een uur opgeschoven zijn. Kost je dus een uur extra van Oostenrijk (Salzburg) naar Nederland….
Edit: ik zie dat de vertrekken een uur opgeschoven zijn. Kost je dus een uur extra van Oostenrijk (Salzburg) naar Nederland….
Laatst gewijzigd door Gamma op do 17 okt 2024, 00:18, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 7241
- Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2025
Die melding Einstieg mit Rollstuhl stufenfrei lijkt een bugg te zijn en staat op vrijwel alle ritten zie ook ICE-verbindingen zoals de 224 of de 104 waar echt geen talgo op zit. In Nederland rijden de treinen onder Open Acces iets wat waarschijnlijk voor die reserveringsmelding zorgt.DDietzen schreef: ↑wo 16 okt 2024, 17:05Niet helemaal: op Amsterdam-Hengelo is het een IC1, in Hengelo transformeert 'ie patspoef in een Talgo ECx. Immers, in een IC1 kun je niet drempelloos met een rolstoel in- en uitrijdenNitein-Repart schreef: ↑wo 16 okt 2024, 06:58 De dienstregeling 2025 is nu te raadplegen in de DB Navigator-app. Enkele punten:
-IC Amsterdam-Berlin staat het hele jaar met de Intercity1 gepland.
En het wordt in het nieuwe dienstregelingsjaar een omgekeerde wereld, want enkel op het Nederlandse traject wordt iets gezegd over een reservering:DB Navigator (IC 141, maandag 16 december 2024) schreef:Einstieg mit Rollstuhl stufenfrei (Hengelo --> Berlin Ostbahnhof)DB Navigator (IC 141, maandag 16 december 2024) schreef:Bitte reservieren (Amsterdam Centraal - Hengelo)
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 4154
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2025
De Interregio-Express sterft nu aan een stille dood, vanaf 15 december worden alle IRE-verbindingen in Baden-Württemberg omgezet in RE-verbindingen (Karlsruhe-Stuttgart-Aalen, Stuttgart-Tübingen-Aulendorf/Rottenburg, Ulm-Aalen, Ulm-Friedrichshafen-Lindau, Basel-Singen-Friedrichshafen en Ulm-Wendlingen) en de Kulturzug Berlin-Wroclaw verdwijnt door introductie van de derde EuroCity.
Overigens rijden er ook geen Intercities meer naar Oberstdorf door spoorproblemen tussen Immenstadt en Oberstdorf. De Intercities van en naar Dortmund rijden helemaal niet meer en van en naar Hamburg rijdt enkel nog het gedeelte naar Berchtensgaden.
Overigens rijden er ook geen Intercities meer naar Oberstdorf door spoorproblemen tussen Immenstadt en Oberstdorf. De Intercities van en naar Dortmund rijden helemaal niet meer en van en naar Hamburg rijdt enkel nog het gedeelte naar Berchtensgaden.
-
-
- Berichten: 446
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 00:00
- ICE11
- Berichten: 3399
- Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
- Locatie: Aken
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2025
Omdat de IRE al jaren niets anders meer dan een RE met een ander etiket was is dat verstandig.Nitein-Repart schreef: ↑do 17 okt 2024, 06:39 De Interregio-Express sterft nu aan een stille dood, vanaf 15 december worden alle IRE-verbindingen in Baden-Württemberg omgezet in RE-verbindingen
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 40629
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2025
@rvdborgt: Er zitten wel meer rariteiten in. Waren er niet ook treinen die op de grens opeens van een rolstoeltoegankelijk toilet voorzien worden? Lijkt dus vooral af te hangen van wat voor data de vervoerders aanleveren.
Als ik even bij een ICE naar Wenen in de DB app kijk zou die alleen tussen Passau en Linz een rolstoelplaats, bordrestaurant, toegankelijke WC, kindercoupé, stiltezone en wifi hebben
Als ik even bij een ICE naar Wenen in de DB app kijk zou die alleen tussen Passau en Linz een rolstoelplaats, bordrestaurant, toegankelijke WC, kindercoupé, stiltezone en wifi hebben

Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- ICE11
- Berichten: 3399
- Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
- Locatie: Aken
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2025
Volgens een DB-melding zijn in het seinhuis in Oberstdorf diverse kabels zo sterk beschadigd dat het hele seinhuis nieuw moet gebouwd worden (en dat kan meerdere jaren duren). Daarom is in het station van Oberstdorf maar nog een enkele spoor beschikbaar, er kan niet meer worden gerangeerd en sowieso mag zich op het traject tussen Langenwang en Oberstdorf maar nog een enkele trein bevinden.Nitein-Repart schreef: ↑do 17 okt 2024, 06:39 Overigens rijden er ook geen Intercities meer naar Oberstdorf door spoorproblemen tussen Immenstadt en Oberstdorf.
https://www.deutschebahn.com/de/presse/ ... n-13104988
-
- Berichten: 4154
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2025
https://www.freiepresse.de/chemnitz/202 ... 1730618791
Binnenkort worden tussen Leipzig en Chemnitz (RE6) de oude rijtuigen van de Deutsche Reischbahn vervangen door dubbeldeksrijtuigen van Werner-Franz-Logistik.
Binnenkort worden tussen Leipzig en Chemnitz (RE6) de oude rijtuigen van de Deutsche Reischbahn vervangen door dubbeldeksrijtuigen van Werner-Franz-Logistik.
-
- Suus
- Berichten: 52103
- Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
- Locatie: Delfshaven
- Contacteer:
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2025
Voor tijdelijk, aangezien voor deze treindienst al Coradia Continental met batterij besteld zijn door de ZVMS.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 7241
- Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2025
Even een paar wijzigingen (van de vele regionale wijzigingen die er zijn) voor de komende dienstregeling
Rheinland-Pfalz:
Lijnvoering rondom Trier veranderd, de Weststrecke wordt geopend. Hierdoor zal de RB 83 voortaan via Trier West gaan rijden (een enkele rit kan nog op Hbf komen). Daarnaast komt er een nieuwe lijn, de RB 84 deze zal tussen Trier Hafenstraße en Saarburg gaan rijden.
Vanaf 14 juni zal de RB 22 weer volledig tussen Köln Messe/Deutz en Trier gaan rijden. De RE 12 die nu twee keer per dag tussen Köln Messe/Deutz en Trier Hbf via Koblenz Lützel rijdt zit voor het hele jaar nog in het plan.
Bayern:
De gereactiveerde spoorlijn Wassertrüdingen - Gunzenhausen wordt in gebruik genomen. RB 62 Pleinfeld - Gunzenhausen wordt hiervoor verlengd naar Wassertrüdingen, de verbinding zal 1x/uur gaan rijden.
De RE 22 Regensburg München Flughafen Terminal zal voortaan verlengd worden van/naar Nürnberg Hbf, alleen op de momenten dat de RE 50 niet rijdt tussen Nürnberg en Regensburg.
Het MVV gebied wordt verder uitgebreid met Lnandkreise Weilheim Schongau en Landsberg am Lech.
De S7 Wolfratshausen - Kreuzstraße wordt geknipt op München Hbf. Het trajectdeel Kreuzstraße - München Pasing zal voortaan als S5 gaan rijden. In de spitsuren zal de S5 verder rijden naar Germering-Unterpfaffenhofen als versterking van de S8. De S7 rijdt van/naar het Starnbergerbahnhof (Gl 27-36) en zal niet stoppen op Hackerbrücke.

Rheinland-Pfalz:
Lijnvoering rondom Trier veranderd, de Weststrecke wordt geopend. Hierdoor zal de RB 83 voortaan via Trier West gaan rijden (een enkele rit kan nog op Hbf komen). Daarnaast komt er een nieuwe lijn, de RB 84 deze zal tussen Trier Hafenstraße en Saarburg gaan rijden.
Vanaf 14 juni zal de RB 22 weer volledig tussen Köln Messe/Deutz en Trier gaan rijden. De RE 12 die nu twee keer per dag tussen Köln Messe/Deutz en Trier Hbf via Koblenz Lützel rijdt zit voor het hele jaar nog in het plan.
Bayern:
De gereactiveerde spoorlijn Wassertrüdingen - Gunzenhausen wordt in gebruik genomen. RB 62 Pleinfeld - Gunzenhausen wordt hiervoor verlengd naar Wassertrüdingen, de verbinding zal 1x/uur gaan rijden.
De RE 22 Regensburg München Flughafen Terminal zal voortaan verlengd worden van/naar Nürnberg Hbf, alleen op de momenten dat de RE 50 niet rijdt tussen Nürnberg en Regensburg.
Het MVV gebied wordt verder uitgebreid met Lnandkreise Weilheim Schongau en Landsberg am Lech.
De S7 Wolfratshausen - Kreuzstraße wordt geknipt op München Hbf. Het trajectdeel Kreuzstraße - München Pasing zal voortaan als S5 gaan rijden. In de spitsuren zal de S5 verder rijden naar Germering-Unterpfaffenhofen als versterking van de S8. De S7 rijdt van/naar het Starnbergerbahnhof (Gl 27-36) en zal niet stoppen op Hackerbrücke.

Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 4154
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2025
Ik kan mij niet voorstellen dat Kall-Gerolstein vanaf Q3 2025 weer ingebruik genomen kan worden, ook in verband met de elektrificering van Köln-Trier.
Euskirchen-Bad Münstereifel en Walporzheim-Ahrbrück blijven wel geheel 2025 gestremd.
Euskirchen-Bad Münstereifel en Walporzheim-Ahrbrück blijven wel geheel 2025 gestremd.
-
-
- Berichten: 4154
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2025
https://www.lok-report.de/news/deutschl ... rabel.htmlICE11 schreef: ↑vr 18 okt 2024, 10:46Volgens een DB-melding zijn in het seinhuis in Oberstdorf diverse kabels zo sterk beschadigd dat het hele seinhuis nieuw moet gebouwd worden (en dat kan meerdere jaren duren). Daarom is in het station van Oberstdorf maar nog een enkele spoor beschikbaar, er kan niet meer worden gerangeerd en sowieso mag zich op het traject tussen Langenwang en Oberstdorf maar nog een enkele trein bevinden.Nitein-Repart schreef: ↑do 17 okt 2024, 06:39 Overigens rijden er ook geen Intercities meer naar Oberstdorf door spoorproblemen tussen Immenstadt en Oberstdorf.
https://www.deutschebahn.com/de/presse/ ... n-13104988
Het lijkt dat de kabels in het seinhuis te repareren zijn. Optimistische prognoses voorspellen dat de Intercity 2013/2012 en 2085/2084 vanaf het voorjaar van 2025 weer kunnen rijden.
-
-
- Berichten: 5393
- Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2025
De ICE naar/van München is nog niet echt betrouwbaar:
http://zugfinder.net/nl/trein-ICE_225
http://zugfinder.net/nl/trein-ICE_224
http://zugfinder.net/nl/trein-ICE_225
http://zugfinder.net/nl/trein-ICE_224
- Suus
- Berichten: 52103
- Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
- Locatie: Delfshaven
- Contacteer:
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2025
Stabilitätsanker Riedbahn
Oftewel, ook na de Generalsanierung van de Riedbahn blijft de Riedbahndingen doen, al is het minder erg dan voorheen

Oftewel, ook na de Generalsanierung van de Riedbahn blijft de Riedbahndingen doen, al is het minder erg dan voorheen

Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 953
- Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2025
Dat is naar mijn idee geen ander beeld dan de gemiddelde ICE van de DB tegenwoordig.en-es schreef: ↑zo 05 jan 2025, 16:19 De ICE naar/van München is nog niet echt betrouwbaar:
http://zugfinder.net/nl/trein-ICE_225
http://zugfinder.net/nl/trein-ICE_224
Vorig jaar reed maar 62 % van de ICE/IC/EC met minder dan 6 minuten vertraging.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 40629
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2025
Ik zie vooral veel "verspätung im Ausland", oftewel Nederland. En bij de trein naar Amsterdam juist veel vertraging uit de voorgaande trein.en-es schreef: ↑zo 05 jan 2025, 16:19 De ICE naar/van München is nog niet echt betrouwbaar:
http://zugfinder.net/nl/trein-ICE_225
http://zugfinder.net/nl/trein-ICE_224
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten