Spoordienstregeling Duitsland 2025

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
en-es
Berichten: 5392
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2025

Bericht door en-es »

Ik heb de laatste solo zitplaats in de 1e klasse kunnen krijgen. Mogelijk zonder tafeltje, dat wel.
waldo79
Berichten: 8474
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2025

Bericht door waldo79 »

Nou ja jammer dan, afhankelijk van de route kan ik met reguliere treinen de jubileumrit volgen.
cassie127
Berichten: 7239
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2025

Bericht door cassie127 »

en-es schreef: vr 07 mar 2025, 14:17 Ik heb de laatste solo zitplaats in de 1e klasse kunnen krijgen. Mogelijk zonder tafeltje, dat wel.
Ik zie nog meerdere plaatsen in de 1e klas die te reserveren zijn in beide ritten. Daarnaast zijn er nog een heleboel vrije plaatsen in de tweede klas
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
waldo79
Berichten: 8474
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2025

Bericht door waldo79 »

Nu zie ik weer een ticket Sittard - Frankfurt voor €49,99 via DB, 2e klas zonder korting.
rvdborgt
Berichten: 446
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 00:00

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2025

Bericht door rvdborgt »

Meer info over de afscheidsrit van de 406 is nu hier.
Nitein-Repart
Berichten: 4151
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2025

Bericht door Nitein-Repart »

https://m.youtube.com/watch?v=R5vH3os4o ... w7YgY2g%3D

Volgens deze video zou de ICE L vanaf de herfst van 2025 enkele ritten op de ICE-lijn 14 tussen Köln en Berlin verzorgen. Vanaf de zomer van 2026 zou de ICE L ook naar Sylt en Oberstdorf gaan rijden.

Aangezien de ICE3Neo vanaf deze december 2025 ook tussen Berlin en Amsterdam gaat rijden, zou op ICE-lijn 41 tussen NRW, Nürnberg en München enkele ritten met één ICE-stel rijden, in plaats van twee ICE-stellen (dit laatste wordt in de video om 16:00 verteld en is geen vrije intepretatie).
Laatst gewijzigd door Nitein-Repart op za 05 apr 2025, 15:34, 2 keer totaal gewijzigd.
-
waldo79
Berichten: 8474
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2025

Bericht door waldo79 »

Voor zover het laatste niet al een vrije interpretatie van jou is, wat is daar het probleem?
Nitein-Repart
Berichten: 4151
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2025

Bericht door Nitein-Repart »

Dat op de ICE-lijn 41 tussen NRW, Nürnberg en München sommige ritten vanaf december 2025 met één stel gaat rijden in plaats van twee stellen wordt letterlijk in de video om 16:00 gezegd, om zo enkele ICE3Neo-stellen beschikbaar te maken voor Berlin-Amsterdam. Het probleem is dan wel minder capaciteit, wat altijd jammer is.
Laatst gewijzigd door Nitein-Repart op za 05 apr 2025, 18:50, 1 keer totaal gewijzigd.
-
waldo79
Berichten: 8474
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2025

Bericht door waldo79 »

Ah, helder. Maar hoelang kan men de huidige IC rijtuigen voor de Berlijner nog op de been houden?
Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 13834
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2025

Bericht door Vinny »

Omreizen via Bielefeld en dan met regionaal vervoer naar Hengelo :evil:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
ITF
Berichten: 1143
Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
Locatie: Amsterdam / Bilthoven

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2025

Bericht door ITF »

Omreizen via waar?! Die stad bestaat helemaal niet toch?
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Nitein-Repart
Berichten: 4151
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2025

Bericht door Nitein-Repart »

https://www.schiene.de/news-9225/Bahn-D ... artet.html

Deutsche Bahn verwacht dat Talgo in het tweede halfjaar van 2025 vier ICE-L-treinstammen kan afleveren en in 2026 negen ICE-L-treinstammen. Of Deutsche Bahn in 2025 al de ICE-L in reizigersdienst kan inzetten is nog niet bekend en als Deutsche Bahn de ICE-L in reizigersdienst kan inzetten, dan is het nog niet bekend op welke trajecten de ICE-L gaat rijden. Momenteel is de ICE-L door het Eisenbahn Bundesambt (EBA) nog niet toegelaten op het Duitse spoor.

Overigens is Talgo van plan slechts 60 van de 79 bestelde ICE-L-treinstammen af te leveren, zie hier: https://www.treinenweb.nl/nieuws/11186/ ... ellen.html. Ik weet niet of Deutsche Bahn dan gelegitimeerd is om bij Siemens een spoedbestelling ICE4 in te zetten omdat Talgo 19 treinstammen minder gaat leveren aan Deutsche Bahn.
-
RTBS
Berichten: 206
Lid geworden op: di 21 nov 2017, 17:38

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2025

Bericht door RTBS »

Zal me niet verbazen als door de reductie van Talgo's deze niet in Nederland gaan rijden. Lijkt me sowieso praktischer en efficiënter om de IC Berlijn ook met de ICE3-Neo te gaan rijden aangezien die ook al naar Keulen/Frankfurt rijden. Ze moeten er dan wel een uurdienst van maken omdat de Neo minder capaciteit heeft dan de Talgo, maar die geruchten gaan al.
cassie127
Berichten: 7239
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2025

Bericht door cassie127 »

Alleen heeft men daar eerst beduidend meer personeel voor nodig. Momenteel kunnen de huidige diensten vaak net gedraaid worden, extra ritten zijn onder de personele bezetting al vrij lastig.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
waldo79
Berichten: 8474
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2025

Bericht door waldo79 »

Als er geen Talgo komt zal het toch met een ICE 3neo moeten voor langere tijd.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten