OVNL is terug! Lees voor meer uitleg en veelgestelde vragen dit topic.

Materieelaanschaf in het buitenland

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
diederickx
Berichten: 1093
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Bericht door diederickx »

Er kunnen zowel losse rijtuigen als hele stammen worden bijbesteld. bron
Gebruikersavatar
Z2N
Berichten: 9029
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Bericht door Z2N »

Voor de langere afstanden, voorbij Hamburg en voorbij Kopenhagen, hoop ik toch echt op samenwerking met andere spoorwegen. De stammen van de DSB gaan alleen een snackautomaat krijgen. :')
Everyone has a Plumbus in their home.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 44321
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Bericht door Suus »

De SNCF heeft afgelopen maandag de eerste twee Z 56600 voor de intercity-diensten naar Normandië in gebruik genomen. Dit zijn de eerste OMNEO Premium-treinstellen in de extra lange uitvoering. Ze zijn geschikt voor snelheden tot 200 km/uur.

Beelden: https://www.railwaygazette.com/passenge ... 29.article

Het zijn overigens niet de eerste OMNEO's die 200 kunnen, de 11 Z 56500 van TER Pays de la Loire zijn daarvoor ook geschikt, die worden ingezet voor de Interloire in samenwerking met Rémy.
Rame à l'approche
Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 15889
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Bericht door Meltrain »

Afgelopen week heeft Greater Anglia de laatste trek-duw-treinen bestaande uit Class 90 en Mark 3 buiten dienst gesteld.
Deze treinen deden dienst in de Intercity's tussen London Liverpool Street en Norwich en zijn vervangen door de 12-delige FLIRT's Class 745
Elke dag van de slaapkamer naar de woonkamer en terug.
Af en toe komt daar bovenop een reis van Rlb naar Dvd en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 44321
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Bericht door Suus »

Op http://www.frenchrailwayssociety.org/index.php?p=1_51 is een foto te vinden van één van de nieuwe treinstellen van de Cevinol Clermont-Ferrand - Nîmes.
Rame à l'approche
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 750
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Bericht door ICE11 »

De nieuwe locs & rijtuigen van Skoda voor de München-Nürnberg-Express hebben nu de toelating door het Eisenbahn-Bundesamt.
Gebruikersavatar
Aking
Berichten: 13415
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: Utca030
Contacteer:

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Bericht door Aking »

En wie of wat gaat die rijden? en zijn daar ook foto's van? *O*
WorldonRails.nl alles over Internationale treinreizen
Gebruikersavatar
Z2N
Berichten: 9029
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Bericht door Z2N »

Het Zweedse Trafikverket is tot de conclusie gekomen dat het renoveren van het bestaande nachttreinmaterieel te duur is. Daarom wil het nu volledig nieuw materieel aanschaffen, voor de exploitanten van de verbindingen naar Narvik/Luleå en Duved. Altinget
Everyone has a Plumbus in their home.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 44321
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Bericht door Suus »

Dat wil Norske Tog ook voor de nachttreinen gereden door Go Ahead, Vy (en later dit jaar ook SJ) in Noorwegen en daar keken ze nadrukkelijk naar samenwerking met Zweden, dus wellicht dat het nu eindelijk zover is.
Rame à l'approche
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 44321
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Bericht door Suus »

Aking schreef:En wie of wat gaat die rijden? en zijn daar ook foto's van? *O*
Video ook goed?
Rame à l'approche
Gebruikersavatar
Aking
Berichten: 13415
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: Utca030
Contacteer:

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Bericht door Aking »

Nou ja nee, eigenlijk niet -o-
Suus schreef:Dat wil Norske Tog ook voor de nachttreinen gereden door Go Ahead, Vy (en later dit jaar ook SJ) in Noorwegen en daar keken ze nadrukkelijk naar samenwerking met Zweden, dus wellicht dat het nu eindelijk zover is.
Een soort Trans Euro Nacht 2.0? *O*
WorldonRails.nl alles over Internationale treinreizen
Gebruikersavatar
Z2N
Berichten: 9029
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Bericht door Z2N »

Tijd om NSI te bellen om wat oude nachttrein-dienstregelingen af te stoffen. (A)
Everyone has a Plumbus in their home.
Flickr!
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 750
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Bericht door ICE11 »

ICE11 schreef:De nieuwe locs & rijtuigen van Skoda voor de München-Nürnberg-Express hebben nu de toelating door het Eisenbahn-Bundesamt.
Als ik het goed begrijp zullen de treinen vooralsnog tussen München en Augsburg rijden voor personeelsopleiding en pas later op de MNE.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 44321
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Bericht door Suus »

Aking schreef:Nou ja nee, eigenlijk niet -o-
Suus schreef:Dat wil Norske Tog ook voor de nachttreinen gereden door Go Ahead, Vy (en later dit jaar ook SJ) in Noorwegen en daar keken ze nadrukkelijk naar samenwerking met Zweden, dus wellicht dat het nu eindelijk zover is.
Een soort Trans Euro Nacht 2.0? *O*
Is een beetje afhankelijk van de keuze die Norske Tog gaat maken. Als ze besluiten slechts 20 slaaprijtuigen te bestellen kunnen ze 1 op 1 het huidige wagenpark WLAB2 vervangen, maar is er net zoals nu geen enkele reserve. Deze optie is sowieso goedkoper dan de huidige rijtuigen nog dertig jaar in dienst houden. Er is ook een onderzoek naar een uitbreiding van het aantal slaaprijtuigen, om zo op bestaande verbindingen meer capaciteit te bieden (uit onderzoek blijkt dat 30% van de geïnteresseerden voor een reis in een slaaprijtuig in Noorwegen geen kaartje kan kopen omdat de trein al uitverkocht is, zie sectie 2.2.2 van de bron). Deze optie komt best goed uit de beoordelingen die Norske Tog vorig jaar heeft gemaakt, maar uiteindelijk zullen de aandeelhouders moeten besluiten of ze deze aankoop goedkeuren. Om de kosten van een relatief kleine bestelling te drukken hebben ze daarom contact gezocht met de Zweedse autoriteiten, want daar zien ze een enorme toename van het aantal reizigers per nachttrein dankzij Greta.

Bron: https://www.norsketog.no/assets/files/F ... nnhold.pdf (PDF, Noors).
Rame à l'approche
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 750
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Bericht door ICE11 »

Nu hebben ze de EBA-toelating maar DB wil de Skoda-treinen voor de MNE vanwege diverse technische gebrekken niet afnemen:

https://www.nordbayern.de/region/rekord ... 1.10040271

Het lijkt alsof DB geen geluk met leveranciers uit oost-europa heeft...... :X
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 6133
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Bericht door ArrivaBas »

Multiobus uit België heeft tien Ebusco 2.2's besteld, na het succes van de twee oudere Ebusco's: Bron en meer
12-3-2020: Trein 2.666 km, Bus 87 km, Trèm 0 km, Metro 0 km
2019: Trein 5.638 km, Bus 322 km, Trèm 0 km, Metro 0 km

Volg hier Mijn Flickr!
Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 15889
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Bericht door Meltrain »

Weet iemand in welke regio Multiobus rijdt?
Elke dag van de slaapkamer naar de woonkamer en terug.
Af en toe komt daar bovenop een reis van Rlb naar Dvd en terug.
umbusko
Berichten: 2007
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Nijmegen

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Bericht door umbusko »

https://www.multiobus.be/de-lijn/
Als trouwe partner van de De Lijn Vlaams-Brabant verzorgt MULTIOBUS lijndiensten vanuit 5 stelplaatsen: Boutersem, Wijgmaal, Budingen, Tienen en Diest. Met maar liefst 210 lijnbuschauffeurs vervoeren wij dagelijks duizenden mensen met meer dan 100 bussen doorheen Vlaams-Brabant. Van Brussel, via Leuven, Aarschot, Diest, Sint-Truiden, Tienen tot Waver kan je onze lijnbussen tegenkomen.
De oudere twee Ebusco's worden ingezet vanuit Tienen. https://www.multiobus.be/de-lijn/2-elek ... -geleverd/
Jay20
Berichten: 94
Lid geworden op: za 08 okt 2011, 23:11
Locatie: Station Amsterdam Lelylaan

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Bericht door Jay20 »

Boutersem :D Doet me denken aan Desi Bouterse
Gebruikersavatar
Aking
Berichten: 13415
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: Utca030
Contacteer:

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Bericht door Aking »

Een beetje als Bouterse'm?dan moet je wel een flinke hekel aan diegene hebben :o
WorldonRails.nl alles over Internationale treinreizen
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 44321
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Bericht door Suus »

DSB heeft nog 8 extra Vectron-locomotieven bij Siemens besteld. In plaats van 34 worden nu dus 42 exemplaren aan DSB geleverd. In de aanvullende order zit ook het duizendste verkochte exemplaar: https://press.siemens.com/global/de/pre ... lokomotive
Rame à l'approche
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 44321
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Bericht door Suus »

Midtjyske Jernbaner in Denemarken wil accutreinen gaan aanschaffen. MJ is de laatste spoorwegmaatschappij in Denemarken die de voorheen zeer wijdverbreide Lynette-treinstellen inzet.

https://www.facebook.com/VLTJ.MJBA/post ... 1830172773
Rame à l'approche
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 6133
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Materieelaanschaf in het buitenland

Bericht door ArrivaBas »

CAF heeft op zijn LinkedIn een presentatievideo gezet van de nieuwe Nexio-treinstellen voor de Schönbuchbahn tussen Böblingen en Dettenhausen. Deze treinstellen gaan de RegioShuttles en de tijdelijk ingezette 426's binnenkort vervangen Het Zweckverband Schönbuchbahn heeft twaalf treinstellen besteld:
https://www.linkedin.com/posts/caf-cons ... 67616-PWLC
De afgelopen jaren is de spoorlijn gefaseerd verbouwd voor snelheden van 100 km/h (i.p.v. 80 km/h) en geëlektrificeerd. De reistijd over de gehele lijn bedraagt 23 minuten. Na de verbouwing is tussen Böblingen en Holzgerlingen een kwartierdienst ingevoerd op werkdagen.
De treinen hebben wel wat weg van de SNG en zien er netjes uit. Het Nexio-platform is primair bedoeld voor voorstadstreinen.
12-3-2020: Trein 2.666 km, Bus 87 km, Trèm 0 km, Metro 0 km
2019: Trein 5.638 km, Bus 322 km, Trèm 0 km, Metro 0 km

Volg hier Mijn Flickr!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten