Materieelaanschaf in het buitenland
-
- Berichten: 1645
- Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Er kunnen zowel losse rijtuigen als hele stammen worden bijbesteld. bron
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Voor de langere afstanden, voorbij Hamburg en voorbij Kopenhagen, hoop ik toch echt op samenwerking met andere spoorwegen. De stammen van de DSB gaan alleen een snackautomaat krijgen. :')
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
De SNCF heeft afgelopen maandag de eerste twee Z 56600 voor de intercity-diensten naar Normandië in gebruik genomen. Dit zijn de eerste OMNEO Premium-treinstellen in de extra lange uitvoering. Ze zijn geschikt voor snelheden tot 200 km/uur.
Beelden: https://www.railwaygazette.com/passenge ... 29.article
Het zijn overigens niet de eerste OMNEO's die 200 kunnen, de 11 Z 56500 van TER Pays de la Loire zijn daarvoor ook geschikt, die worden ingezet voor de Interloire in samenwerking met Rémy.
Beelden: https://www.railwaygazette.com/passenge ... 29.article
Het zijn overigens niet de eerste OMNEO's die 200 kunnen, de 11 Z 56500 van TER Pays de la Loire zijn daarvoor ook geschikt, die worden ingezet voor de Interloire in samenwerking met Rémy.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Afgelopen week heeft Greater Anglia de laatste trek-duw-treinen bestaande uit Class 90 en Mark 3 buiten dienst gesteld.
Deze treinen deden dienst in de Intercity's tussen London Liverpool Street en Norwich en zijn vervangen door de 12-delige FLIRT's Class 745
Deze treinen deden dienst in de Intercity's tussen London Liverpool Street en Norwich en zijn vervangen door de 12-delige FLIRT's Class 745
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Op http://www.frenchrailwayssociety.org/index.php?p=1_51 is een foto te vinden van één van de nieuwe treinstellen van de Cevinol Clermont-Ferrand - Nîmes.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
De nieuwe locs & rijtuigen van Skoda voor de München-Nürnberg-Express hebben nu de toelating door het Eisenbahn-Bundesamt.
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
En wie of wat gaat die rijden? en zijn daar ook foto's van? *O*
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Het Zweedse Trafikverket is tot de conclusie gekomen dat het renoveren van het bestaande nachttreinmaterieel te duur is. Daarom wil het nu volledig nieuw materieel aanschaffen, voor de exploitanten van de verbindingen naar Narvik/Luleå en Duved. Altinget
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Dat wil Norske Tog ook voor de nachttreinen gereden door Go Ahead, Vy (en later dit jaar ook SJ) in Noorwegen en daar keken ze nadrukkelijk naar samenwerking met Zweden, dus wellicht dat het nu eindelijk zover is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Video ook goed?Aking schreef:En wie of wat gaat die rijden? en zijn daar ook foto's van? *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Nou ja nee, eigenlijk niet -o-
Een soort Trans Euro Nacht 2.0? *O*Suus schreef:Dat wil Norske Tog ook voor de nachttreinen gereden door Go Ahead, Vy (en later dit jaar ook SJ) in Noorwegen en daar keken ze nadrukkelijk naar samenwerking met Zweden, dus wellicht dat het nu eindelijk zover is.
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Tijd om NSI te bellen om wat oude nachttrein-dienstregelingen af te stoffen. (A)
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Als ik het goed begrijp zullen de treinen vooralsnog tussen München en Augsburg rijden voor personeelsopleiding en pas later op de MNE.ICE11 schreef:De nieuwe locs & rijtuigen van Skoda voor de München-Nürnberg-Express hebben nu de toelating door het Eisenbahn-Bundesamt.
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Is een beetje afhankelijk van de keuze die Norske Tog gaat maken. Als ze besluiten slechts 20 slaaprijtuigen te bestellen kunnen ze 1 op 1 het huidige wagenpark WLAB2 vervangen, maar is er net zoals nu geen enkele reserve. Deze optie is sowieso goedkoper dan de huidige rijtuigen nog dertig jaar in dienst houden. Er is ook een onderzoek naar een uitbreiding van het aantal slaaprijtuigen, om zo op bestaande verbindingen meer capaciteit te bieden (uit onderzoek blijkt dat 30% van de geïnteresseerden voor een reis in een slaaprijtuig in Noorwegen geen kaartje kan kopen omdat de trein al uitverkocht is, zie sectie 2.2.2 van de bron). Deze optie komt best goed uit de beoordelingen die Norske Tog vorig jaar heeft gemaakt, maar uiteindelijk zullen de aandeelhouders moeten besluiten of ze deze aankoop goedkeuren. Om de kosten van een relatief kleine bestelling te drukken hebben ze daarom contact gezocht met de Zweedse autoriteiten, want daar zien ze een enorme toename van het aantal reizigers per nachttrein dankzij Greta.Aking schreef:Nou ja nee, eigenlijk niet -o-
Een soort Trans Euro Nacht 2.0? *O*Suus schreef:Dat wil Norske Tog ook voor de nachttreinen gereden door Go Ahead, Vy (en later dit jaar ook SJ) in Noorwegen en daar keken ze nadrukkelijk naar samenwerking met Zweden, dus wellicht dat het nu eindelijk zover is.
Bron: https://www.norsketog.no/assets/files/F ... nnhold.pdf (PDF, Noors).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Nu hebben ze de EBA-toelating maar DB wil de Skoda-treinen voor de MNE vanwege diverse technische gebrekken niet afnemen:
https://www.nordbayern.de/region/rekord ... 1.10040271
Het lijkt alsof DB geen geluk met leveranciers uit oost-europa heeft...... :X
https://www.nordbayern.de/region/rekord ... 1.10040271
Het lijkt alsof DB geen geluk met leveranciers uit oost-europa heeft...... :X
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Multiobus uit België heeft tien Ebusco 2.2's besteld, na het succes van de twee oudere Ebusco's: Bron en meer
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Weet iemand in welke regio Multiobus rijdt?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
https://www.multiobus.be/de-lijn/
De oudere twee Ebusco's worden ingezet vanuit Tienen. https://www.multiobus.be/de-lijn/2-elek ... -geleverd/Als trouwe partner van de De Lijn Vlaams-Brabant verzorgt MULTIOBUS lijndiensten vanuit 5 stelplaatsen: Boutersem, Wijgmaal, Budingen, Tienen en Diest. Met maar liefst 210 lijnbuschauffeurs vervoeren wij dagelijks duizenden mensen met meer dan 100 bussen doorheen Vlaams-Brabant. Van Brussel, via Leuven, Aarschot, Diest, Sint-Truiden, Tienen tot Waver kan je onze lijnbussen tegenkomen.
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Boutersem :D Doet me denken aan Desi Bouterse
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Een beetje als Bouterse'm?dan moet je wel een flinke hekel aan diegene hebben :o
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
DSB heeft nog 8 extra Vectron-locomotieven bij Siemens besteld. In plaats van 34 worden nu dus 42 exemplaren aan DSB geleverd. In de aanvullende order zit ook het duizendste verkochte exemplaar: https://press.siemens.com/global/de/pre ... lokomotive
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Midtjyske Jernbaner in Denemarken wil accutreinen gaan aanschaffen. MJ is de laatste spoorwegmaatschappij in Denemarken die de voorheen zeer wijdverbreide Lynette-treinstellen inzet.
https://www.facebook.com/VLTJ.MJBA/post ... 1830172773
https://www.facebook.com/VLTJ.MJBA/post ... 1830172773
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
CAF heeft op zijn LinkedIn een presentatievideo gezet van de nieuwe Nexio-treinstellen voor de Schönbuchbahn tussen Böblingen en Dettenhausen. Deze treinstellen gaan de RegioShuttles en de tijdelijk ingezette 426's binnenkort vervangen Het Zweckverband Schönbuchbahn heeft twaalf treinstellen besteld:
https://www.linkedin.com/posts/caf-cons ... 67616-PWLC
De afgelopen jaren is de spoorlijn gefaseerd verbouwd voor snelheden van 100 km/h (i.p.v. 80 km/h) en geëlektrificeerd. De reistijd over de gehele lijn bedraagt 23 minuten. Na de verbouwing is tussen Böblingen en Holzgerlingen een kwartierdienst ingevoerd op werkdagen.
De treinen hebben wel wat weg van de SNG en zien er netjes uit. Het Nexio-platform is primair bedoeld voor voorstadstreinen.
https://www.linkedin.com/posts/caf-cons ... 67616-PWLC
De afgelopen jaren is de spoorlijn gefaseerd verbouwd voor snelheden van 100 km/h (i.p.v. 80 km/h) en geëlektrificeerd. De reistijd over de gehele lijn bedraagt 23 minuten. Na de verbouwing is tussen Böblingen en Holzgerlingen een kwartierdienst ingevoerd op werkdagen.
De treinen hebben wel wat weg van de SNG en zien er netjes uit. Het Nexio-platform is primair bedoeld voor voorstadstreinen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Na Zwitserland, Duitsland, Nederland, Polen, Zweden, Noorwegen, Finland, Tsjechië, Hongarije, Italië, Groot-Brittannië en Servië kan binnenkort ook in Portugal geFLIRT worden. De CP heeft 22 stellen besteld.
https://railcolornews.com/2020/10/06/pt ... al-trains/
https://railcolornews.com/2020/10/06/pt ... al-trains/
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
De STASY, het tram- en metrobedrijf van Athene, heeft vijfentwintig trams bij Alstom besteld. Het gaat om de Citadis 305. De trams zijn nodig vanwege uitbreiding van het netwerk in Piraeus en de heropening van het traject tussen Kasomouli en Syntagma voor lijnen 4 en 5. In 2018 sloot deze sectie vanwege instabiele ondergrond. De trambaan ligt aldaar boven een oude rivierbedding.
Meer over de nieuwe trams en de heropening van een deel van het tramnet.
Meer over de nieuwe trams en de heropening van een deel van het tramnet.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten