Aking's Železnički muzej (veel foto's!)
Aking's Železnički muzej (veel foto's!)
Welkom in mijn eigenste Spoorwegmuseum! *O*
Nadat ik hier op het forum al regelmatig foto's van delen van mijn collectie voorbij heb laten komen (ik heb zelfs ooit lang geleden al een matig succesvolle poging ondernomen, heb ik besloten er nu maar een eigen topic voor aan te maken: Aking's Železnički muzej (hetgeen Servisch is, natuurlijk (A) )
Maar voordat ik jullie ga verblijden met foto's, foto's, nog meer foto's en tot slot foto's is dit denk ik wel de juiste plaats om aandacht te vragen voor het volgende:
The International Train Museum
Zoals sommigen misschien al hadden opgevangen ben ik van plan om daadwerkelijk een museum te gaan beginnen, in een oude trein. De Servische spoorwegen hebben op het moment ongeveer 300 rijtuigen in de verkoop, waarvan ik er, in mijn ideale scenario, 4-5 van ga bemachtigen. Te weten:
- Een slaaprijtuig
- Een couchetterijtuig
- Een (al dan niet gecombineerd) zitrijtuig 1e of 2e klas
- Een zitrijtuig van de andere klasse (dus 1e of 2e, afhankelijk van het rijtuig hierboven)
- Een Restauratierijtuig
Doordat vrijwel alle rijtuigen coupérijtuigen zijn, beschikken ze dus eigenlijk "vanzelf" al over veel expositieruimte, elke coupé kan gebruikt worden voor het tentoonstellen van een bepaald attribuut (bijvoorbeeld koersbordjes, vesten, dienstregelingen, toiletartikelen, kleding en accessoires) of juist voor het tentoonstellen van een bepaald product/merk/verbinding/land (bijvoorbeeld Trans Europ Express, Citynightline, EuroCity, Orient-Express, EuroNight, InterRail)
Natuurlijk is het mijn droom om deze compositie uiteindelijk in rijdende staat te krijgen/houden, zodat het mogelijk is om, al dan niet in samenwerking met lokale vervoerders/bedrijven, verschillende landen aan te doen en de collectie daar tentoon te stellen. Voorlopig zal het begin echter statisch zijn, daar heb ik meer dan genoeg werk aan voor nu
Mocht je dit een tof idee vinden, en mij hierin willen steunen, kijk dan eens op de Website van The International Train Museum.
(sorry KM46, maar voorlopig wordt nog doorgelinkt naar een Facebookpagina. Mocht je willen doneren stuur mij even een PB, dan stuur ik je mijn rekeninggegevens *O* )
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tot zover de (niet heel subtiele (A) sluik-)reclame, on with the real stuff:
Ooit lang geleden, toen Aking nog geen baard had, besloot hij zaken van "Den Schpoorweeghen" te gaan verzamelen. Wat precies mijn eerste object was durf ik niet meer te zeggen, maar de Eurocity Lichtbak van het oude NS Internationaal op Utrecht Centraal was er vroeg bij.
In deze begintijd paste alles dan ook nog netjes in de kast van mijn kamer:
Echter begon op dat zelfde moment mijn verzameling veiligheidsvesten te groeien, waardoor de kast al redelijk snel zijn limiet bereikte..
Uiteraard zat ik ondertussen niet stil. Zo stuitte ik, tijdens een van mijn reisjes, in Keulen bij station Messe/Deutz op het voormalige dienstgebouw van de Autotreinen.
Door het raam spotte ik daar een oud bord...
En na ergens op de eerste verdieping van Köln Hbf,
De verantwoordelijke te hebben gevonden.
Werd naar Köln Messe/Deutz getogen, waarna bleek dat er binnen nog meer borden verstopt lagen *O*
Hierdoor was de boel mijn kast ontgroeid, en werd het elders opgeslagen. Dat zag er toen ongeveer zo uit:
Zoals te zien is was ik ondertussen ook al een keer in Brussel geweest, had ik een NS'er van zijn kerstpakket beroofd, en had ik een souvenir van Zilverrail weten te bemachtigen.
Maar daar bleef het niet bij, en de collectie bleef groeien. Daarom werd het tijd voor en garagebox die
Eerst nog leeg...
Toen voller...
En nog voller werd.
Zo waren er vertrekstaten bijgekomen,
En deden de eerste "niet-spoorwegen" zaken de intrede
De jacht ging ondertussen onverminderd door, en zo stuitte ik op deze vergeten stationsnaamborden:
Die er, na een flinke poetsbeurt...
Wel weer aardig uitzagen :Y
Ook mijn collectie veiligheidsvesten bleef ondertussen groeien:
En groeien...
En groeien... (A)
En groeien... (A)
En groeien... (A)
Ondertussen werd de collectie uitgebreid met een groot deel van het interieur van station Breda!
Hetgeen deze keer keurig opgestapeld op mij lag te wachten,
En maar net in de auto paste (A)
Aangezien ik echter niet altijd de luxe van een auto met chauffeur tot mijn beschikking heb, ben ik meestal aangewezen op verplaatsing per openbaar vervoer. Om beschadiging enerzijds, en een overbezorgde Mikos, zijn collega's, eventuele reizigers en eventuele daaropvolgende ontmoetingen met de heren politie te vermijden, pak ik hetgeen ik vervoer meestal zo goed en kwaad als het gaat in:
Dat lukt niet altijd even goed, maar ik geloof dat ik in ieder geval een dankwoord uit moet spreken naar een bepaalde meubelboer :')
Ondertussen was ik verhuisd naar een grotere flat, waardoor ik een kamer exclusief aan mijn verzameling kon wijden, en nadat ik hiervoor kasten had bemachtigd:
Konden onder andere ruim 2000 koersbordjes vanuit tassen (ook die supermarkt verdient een dankwoord geloof ik (A) )
In de kast! *O*
Waarna je dan dus met een berg lege tassen achterblijft :')
Ondertussen was ook de garagebox ingeruild voor een iets groter exemplaar:
Voorlopig kan de verzameling zich dus nog blijven uitbreiden, hopelijk snel met een of meerdere rijtuigen! :Y *O*
Ik hoop dat deze post een eerste indruk heeft gegeven van Aking's Železnički muzej, maar dit is zeker niet het einde!
Zoals misschien al wel te zien was zijn er honderden, zo niet duizenden zaken die niet of niet duidelijk in beeld zijn, en die ik nog nader toe kan lichten. Dit zal ik dan ook in latere posts hieronder doen *O*
Dank voor uw aandacht! En please come again! :Y
Nadat ik hier op het forum al regelmatig foto's van delen van mijn collectie voorbij heb laten komen (ik heb zelfs ooit lang geleden al een matig succesvolle poging ondernomen, heb ik besloten er nu maar een eigen topic voor aan te maken: Aking's Železnički muzej (hetgeen Servisch is, natuurlijk (A) )
Maar voordat ik jullie ga verblijden met foto's, foto's, nog meer foto's en tot slot foto's is dit denk ik wel de juiste plaats om aandacht te vragen voor het volgende:
The International Train Museum
Zoals sommigen misschien al hadden opgevangen ben ik van plan om daadwerkelijk een museum te gaan beginnen, in een oude trein. De Servische spoorwegen hebben op het moment ongeveer 300 rijtuigen in de verkoop, waarvan ik er, in mijn ideale scenario, 4-5 van ga bemachtigen. Te weten:
- Een slaaprijtuig
- Een couchetterijtuig
- Een (al dan niet gecombineerd) zitrijtuig 1e of 2e klas
- Een zitrijtuig van de andere klasse (dus 1e of 2e, afhankelijk van het rijtuig hierboven)
- Een Restauratierijtuig
Doordat vrijwel alle rijtuigen coupérijtuigen zijn, beschikken ze dus eigenlijk "vanzelf" al over veel expositieruimte, elke coupé kan gebruikt worden voor het tentoonstellen van een bepaald attribuut (bijvoorbeeld koersbordjes, vesten, dienstregelingen, toiletartikelen, kleding en accessoires) of juist voor het tentoonstellen van een bepaald product/merk/verbinding/land (bijvoorbeeld Trans Europ Express, Citynightline, EuroCity, Orient-Express, EuroNight, InterRail)
Natuurlijk is het mijn droom om deze compositie uiteindelijk in rijdende staat te krijgen/houden, zodat het mogelijk is om, al dan niet in samenwerking met lokale vervoerders/bedrijven, verschillende landen aan te doen en de collectie daar tentoon te stellen. Voorlopig zal het begin echter statisch zijn, daar heb ik meer dan genoeg werk aan voor nu
Mocht je dit een tof idee vinden, en mij hierin willen steunen, kijk dan eens op de Website van The International Train Museum.
(sorry KM46, maar voorlopig wordt nog doorgelinkt naar een Facebookpagina. Mocht je willen doneren stuur mij even een PB, dan stuur ik je mijn rekeninggegevens *O* )
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tot zover de (niet heel subtiele (A) sluik-)reclame, on with the real stuff:
Ooit lang geleden, toen Aking nog geen baard had, besloot hij zaken van "Den Schpoorweeghen" te gaan verzamelen. Wat precies mijn eerste object was durf ik niet meer te zeggen, maar de Eurocity Lichtbak van het oude NS Internationaal op Utrecht Centraal was er vroeg bij.
In deze begintijd paste alles dan ook nog netjes in de kast van mijn kamer:
Echter begon op dat zelfde moment mijn verzameling veiligheidsvesten te groeien, waardoor de kast al redelijk snel zijn limiet bereikte..
Uiteraard zat ik ondertussen niet stil. Zo stuitte ik, tijdens een van mijn reisjes, in Keulen bij station Messe/Deutz op het voormalige dienstgebouw van de Autotreinen.
Door het raam spotte ik daar een oud bord...
En na ergens op de eerste verdieping van Köln Hbf,
De verantwoordelijke te hebben gevonden.
Werd naar Köln Messe/Deutz getogen, waarna bleek dat er binnen nog meer borden verstopt lagen *O*
Hierdoor was de boel mijn kast ontgroeid, en werd het elders opgeslagen. Dat zag er toen ongeveer zo uit:
Zoals te zien is was ik ondertussen ook al een keer in Brussel geweest, had ik een NS'er van zijn kerstpakket beroofd, en had ik een souvenir van Zilverrail weten te bemachtigen.
Maar daar bleef het niet bij, en de collectie bleef groeien. Daarom werd het tijd voor en garagebox die
Eerst nog leeg...
Toen voller...
En nog voller werd.
Zo waren er vertrekstaten bijgekomen,
En deden de eerste "niet-spoorwegen" zaken de intrede
De jacht ging ondertussen onverminderd door, en zo stuitte ik op deze vergeten stationsnaamborden:
Die er, na een flinke poetsbeurt...
Wel weer aardig uitzagen :Y
Ook mijn collectie veiligheidsvesten bleef ondertussen groeien:
En groeien...
En groeien... (A)
En groeien... (A)
En groeien... (A)
Ondertussen werd de collectie uitgebreid met een groot deel van het interieur van station Breda!
Hetgeen deze keer keurig opgestapeld op mij lag te wachten,
En maar net in de auto paste (A)
Aangezien ik echter niet altijd de luxe van een auto met chauffeur tot mijn beschikking heb, ben ik meestal aangewezen op verplaatsing per openbaar vervoer. Om beschadiging enerzijds, en een overbezorgde Mikos, zijn collega's, eventuele reizigers en eventuele daaropvolgende ontmoetingen met de heren politie te vermijden, pak ik hetgeen ik vervoer meestal zo goed en kwaad als het gaat in:
Dat lukt niet altijd even goed, maar ik geloof dat ik in ieder geval een dankwoord uit moet spreken naar een bepaalde meubelboer :')
Ondertussen was ik verhuisd naar een grotere flat, waardoor ik een kamer exclusief aan mijn verzameling kon wijden, en nadat ik hiervoor kasten had bemachtigd:
Konden onder andere ruim 2000 koersbordjes vanuit tassen (ook die supermarkt verdient een dankwoord geloof ik (A) )
In de kast! *O*
Waarna je dan dus met een berg lege tassen achterblijft :')
Ondertussen was ook de garagebox ingeruild voor een iets groter exemplaar:
Voorlopig kan de verzameling zich dus nog blijven uitbreiden, hopelijk snel met een of meerdere rijtuigen! :Y *O*
Ik hoop dat deze post een eerste indruk heeft gegeven van Aking's Železnički muzej, maar dit is zeker niet het einde!
Zoals misschien al wel te zien was zijn er honderden, zo niet duizenden zaken die niet of niet duidelijk in beeld zijn, en die ik nog nader toe kan lichten. Dit zal ik dan ook in latere posts hieronder doen *O*
Dank voor uw aandacht! En please come again! :Y
Re: Aking's Železnički muzej (veel foto's!)
WOW
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Aking's Železnički muzej (veel foto's!)
Ben benieuwd hoe je aan al die zooihistorisch verantwoorde bordjes komt.
Had verwacht dat bijvoorbeeld die Bredase bordjes wel hergebruikt werden...
Had verwacht dat bijvoorbeeld die Bredase bordjes wel hergebruikt werden...
Re: Aking's Železnički muzej (veel foto's!)
Leuk, veel succes met je plannen / dromen. :pos:
Re: Aking's Železnički muzej (veel foto's!)
Vet! Vind 't heel gaaf dat je zo enthousiast er mee bezig bent, hoop ook zeker dat het al met al gaat lukken! :Y :pos:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: Aking's Železnički muzej (veel foto's!)
Bewondering en magnifiek. :pos: :pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
- Zugführer
- OVNL-beheerder
- Berichten: 3409
- Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
- Locatie: Helmond-Noord
Re: Aking's Železnički muzej (veel foto's!)
Indrukwekkend ;) De huidige inventaris van het museum bevindt zich dus nog steeds in een Nederlandse garagebox?
Re: Aking's Železnički muzej (veel foto's!)
Als je nog een spotgoedkoop verhuisbedrijf nodig hebt weet ik er nog wel een, die heb ik al meerdere keren laten voorrijden :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Aking's Železnički muzej (veel foto's!)
Dank voor de reacties tot nu toe *O* heb ik in ieder geval niet voor niks tot half vijf achter m'n laptop gezeten
En wat betreft de succes/hoop dat het je gaat lukken berichten: Dank! En dat hoop ik ook, maar voel je vrij me daar een beetje bij te helpen (A)
Het is nog even kijken wat handig is qua het deze kant op krijgen, het mooiste zou zijn als ik het vervoersmiddel 2 kanten op vol kan krijgen (dus hou het marktplaatstopic in de gaten (A) )
En anders mag Suus dit:
En wat betreft de succes/hoop dat het je gaat lukken berichten: Dank! En dat hoop ik ook, maar voel je vrij me daar een beetje bij te helpen (A)
In het specifieke geval van Breda, je huiswerk doen, op de juiste tijd op de juiste plaats zijn, en een kistje met wijn als bedankjeChrysa schreef:Ben benieuwd hoe je aan al diezooihistorisch verantwoorde bordjes komt.
Vaak is het goedkoper om de hele meuk te slopen en nieuwe borden te bestellen. Anders moet je deze borden (al dan niet zeer) voorzichtig verwijderen, verpakken, vervoeren, opslaan, wederom vervoeren, uitpakken, en dan maar hopen dat alles nog klopt met de situatie op de borden (de treintaxi bestaat niet meer, volgens mij is er nu één busstation waarmee de stads- en streekbussen dus niet meer apart bewegwijzerd hoeven te worden en meer van zulks) Mij hoor je er in ieder geval niet over klagenHad verwacht dat bijvoorbeeld die Bredase bordjes wel hergebruikt werden...
Ondertussen is er natuurlijk ook hier een begin gemaakt, vergelijkbaar met de eerste foto. Maar het overgrote deel staat inderdaad nog in Nederland.Zugführer schreef:De huidige inventaris van het museum bevindt zich dus nog steeds in een Nederlandse garagebox?
Het is nog even kijken wat handig is qua het deze kant op krijgen, het mooiste zou zijn als ik het vervoersmiddel 2 kanten op vol kan krijgen (dus hou het marktplaatstopic in de gaten (A) )
En anders mag Suus dit:
Altijd nader toelichten :YSuus schreef:Als je nog een spotgoedkoop verhuisbedrijf nodig hebt weet ik er nog wel een, die heb ik al meerdere keren laten voorrijden :Y
Re: Aking's Železnički muzej (veel foto's!)
De volgende keer dat je in Breda bent, moet je op het perron eens kijken naar de borden die er nu hangen. Die zijn namelijk op de een of andere manier bijna 2x zo groot als de oude en ook de naam Breda is twee keer zo groot. Misschien voor als er ooit nog eens 'Centraal' of 'Centre of Brabant' of 'Gate to Zachte G' op moet komen te staanChrysa schreef:Had verwacht dat bijvoorbeeld die Bredase bordjes wel hergebruikt werden...
Voor wat betreft het museum; Ja, indrukwekkend wat een hoop dingen je bij elkaar hebt weten te sprokkelen. De juiste contacten op de juiste plek willen daar natuurlijk wel bij helpen. De foto's schelen mij in ieder geval een keer een reis naar Servië, want ik heb nu al een deel gezien (A) Zijn er daar trouwens een beetje spoorofielen die überhaupt interesse hebben in het bezoeken van een eventueel op te zetten museum, of is het meer bedoeld voor die lui uit Nederland die er dan min of meer een soort vakantie van kunnen maken?
Project loading: 75% loaded. Please wait...
Re: Aking's Železnički muzej (veel foto's!)
Ik moet zeggen dat het met die contacten eigenlijk best mee (of tegen) valt. Maar je mag natuurlijk altijd een of meerdere balletjes opgooien voor meMikos schreef:Voor wat betreft het museum; Ja, indrukwekkend wat een hoop dingen je bij elkaar hebt weten te sprokkelen. De juiste contacten op de juiste plek willen daar natuurlijk wel bij helpen.
Op dit moment staat het nog in Nederland, dus als je snel bent Daarnaast is Servië natuurlijk een fantastisch land ZONDER die vermaledijde jihad, dus daar moet je absoluut een keer geweest zijn :YDe foto's schelen mij in ieder geval een keer een reis naar Servië, want ik heb nu al een deel gezien (A)
Treinofielen bestaan ook hier, al krijg ik er nog niet helemaal hoogte van hoeveel.Zijn er daar trouwens een beetje spoorofielen die überhaupt interesse hebben in het bezoeken van een eventueel op te zetten museum, of is het meer bedoeld voor die lui uit Nederland die er dan min of meer een soort vakantie van kunnen maken?
Wel weet ik dat het spoorwegmuseum hier redelijk bedroevend is (de personeelskantine op Amsterdam Centraal is groter :') ) Er zit nog iets in Požega maar dat ziet er op de foto's ook niet heel veelbelovend uit.
Er zijn plannen geweest om de oude werkplaats hier in Novi Sad om te bouwen tot museum, maar die plannen zijn toen niet doorgegaan. Mogelijk liggen daar dus nog mogelijkheden, maar daar zal flink wat meer voor nodig zijn dan wat ik nu op het oog heb. Al is dat natuurlijk altijd een mooi volgend project.
Maar wat ik voorlopig hoop te bewerkstelligen is om een rijvaardige set te creëren. Niet als museumboemel in Nederland, want dat lukt nooit natuurlijk maar wel als verplaatsbaar museum, waarmee je dus "on tour" kan langs verschillende landen, musea en museumclubs. Absoluut gezien is dat redelijk prijzig, maar relatief gezien vanuit nationale vervoerders (die vaak ook nog het vervoer zelf kunnen regelen) is het bijna te verwaarlozen. Helemaal gelet op de unieke (marketing) mogelijkheden die ze er mee hebben :Y
Re: Aking's Železnički muzej (veel foto's!)
Die eerste link is precies wat ik me voorstel bij een museum in het oostblok; saai en grauw, geen enkele interactie. Zund.
Als ik jou was zou ik inderdaad eens mijn oor te luister leggen bij de diverse museumclubs die er zijn, want die zullen machtig geïnteresseerd zijn in een of andere mafkees die een set rijtuigen wil kopen en ombouwen. Zolang zij de tractie maar mogen leveren en hun leden voor een prikkie mee mogen.
Als ik jou was zou ik inderdaad eens mijn oor te luister leggen bij de diverse museumclubs die er zijn, want die zullen machtig geïnteresseerd zijn in een of andere mafkees die een set rijtuigen wil kopen en ombouwen. Zolang zij de tractie maar mogen leveren en hun leden voor een prikkie mee mogen.
Project loading: 75% loaded. Please wait...
-
- Berichten: 527
- Lid geworden op: za 29 okt 2016, 16:32
Re: Aking's Železnički muzej (veel foto's!)
Vind het erg leuk hoor.
Maar je zult je collectie toch vooral ook internationaal moeten uitbreiden. Want niemand gaat naar een Nederlands treinenmuseum dat in Servië ligt.
Hoe veel zou zo'n ouwe trein wel niet kosten aan schroot? En hoe krijg je die op de plek waar je hem wil hebben... etc...
Veel succes ermee in ieder geval.
Maar je zult je collectie toch vooral ook internationaal moeten uitbreiden. Want niemand gaat naar een Nederlands treinenmuseum dat in Servië ligt.
Hoe veel zou zo'n ouwe trein wel niet kosten aan schroot? En hoe krijg je die op de plek waar je hem wil hebben... etc...
Veel succes ermee in ieder geval.
Re: Aking's Železnički muzej (veel foto's!)
Ik weet niet of ik ze ook geschikt voor personenvervoer wil hebben, want dat brengt volgens mij een sloot meer eisen met zich mee. -o-Mikos schreef:Zolang zij de tractie maar mogen leveren en hun leden voor een prikkie mee mogen.
Daarnaast wil ik de rijtuigen dus als museum gebruiken, dus blijft er weinig plaats meer over voor reizigers. Ik denk er aan om alle coupés af te sluiten en die te gebruiken als vitrines/showruimte. Waarbij je dus door het gangpad loopt en elke coupe in kan kijken, waar je dan iets ziet, maar er in zitten wordt dan lastig. Wat wel zou kunnen is de museumrijtuigen "in opzending" meesturen met zitrijtuigen die wel voldoen. Maar of die dan van mij of de lokale club moeten komen is een volgend vraagstuk.
Mijn plan is dus echt om "leeg" (eventueel met mijzelf/crew) van A naar B te rijden en daar, tijdens stilstand, de deuren open te gooien. Het wordt dus een statisch museum maar wel op locatie. Ik zou dus een aantal dagen bij de STAR kunnen staan, dan een week bij de VSM, een paar dagen bij de SSN, een poos in het NSM, en dan nog een tijd bij de ZLSM.
Of NS (International) kan mij "tentoonstellen" op verschillende locatie's: Groningen, Leeuwarden, Zwolle, Enschede, Utrecht, Rotterdam, Den Helder of verzin het maar. Daarbij is het voor NS dus relatief goedkoop om de boel te vervoeren, daar zij toch al over locomotieven, personeel, en dergelijke beschikken. zolang er dus ook een belang voor hun in zit, heb ik best goede hoop dat ze aan zoiets mee willen werken :Y
En vervolgens kun je dat natuurlijk in vrijwel elk land ter wereld herhalen (A)
Daar ben ik dan ook al hard mee bezig, En er zijn veel Nederlandse zaken op de foto's die ik tot nu toe gepost heb (omdat ik daar tot nu toe gewoond heb, en in het buitenland een stuk minder de kans heb gehad om op jacht te gaan), maar ook qua internationale zaken kom ik toch al een aardig eind.pedaalemmerzak schreef:Maar je zult je collectie toch vooral ook internationaal moeten uitbreiden. Want niemand gaat naar een Nederlands treinenmuseum dat in Servië ligt.
En dat zijn geen gigantische (al kan het altijd erger) stationsnaamborden maar dat is misschien ook niet heel praktisch in de beperkte ruimte van een trein. Qua kleine prullaria kom ik echter al een stuk verder, al heb ik nu natuurlijk een concrete vraag om eventueel verdere uitbreiding bij spoorbedrijven te bemachtigen
Ze verkopen ze ongeveer voor de schrootwaarde, dus dat kost zo'n trein ongeveer aan schroot. Qua transport wil ik met de Servische spoorwegen gaan kijken wat er mogelijk is qua vervoer over het spoor, en anders wordt het transport per dieplader vrees ikHoe veel zou zo'n ouwe trein wel niet kosten aan schroot? En hoe krijg je die op de plek waar je hem wil hebben... etc...
Danku! :)Veel succes ermee in ieder geval.
Re: Aking's Železnički muzej (veel foto's!)
Respectable verzameling!
Zijn de rijtuigen nog min of meer in goede conditie, of heb je er nog veel werk aan om überhaupt materiaal tentoon te kunnen stellen?
Zijn de rijtuigen nog min of meer in goede conditie, of heb je er nog veel werk aan om überhaupt materiaal tentoon te kunnen stellen?
Re: Aking's Železnički muzej (veel foto's!)
Gewoon omdat het kan, en omdat het alweer een tijdje stil was hier. Een deel van mijn veiligheidsvesten in een hippe gif:
Laatst gewijzigd door Aking op di 10 jan 2017, 00:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Aking's Železnički muzej (veel foto's!)
Liever niet, die dingen kosten redelijk wat data.Aking schreef:als er een manier is om een gif te embedden hoor ik dat graag
Re: Aking's Železnički muzej (veel foto's!)
Dit topik heeft dan ook een "veel foto's" waarschuwing :Y
Re: Aking's Železnički muzej (veel foto's!)
Het is al een tijdje stil hier maar ik vond mijn recente aanwinsten uit Transnistrië/Pridnestrovie wel een reden voor een kleine update :Y
*O* *O* *O*
*O* *O* *O*
Re: Aking's Železnički muzej (veel foto's!)
Boeiend verslag.
Ik hoop dat je het lukt. Ik weet in ieder geval wie ik moet benaderen mocht ik ooit van mijn verzameling bordjes, cta en vertrekstaten en stationsbord schwebebahn af zou willen.
Ik hoop dat je het lukt. Ik weet in ieder geval wie ik moet benaderen mocht ik ooit van mijn verzameling bordjes, cta en vertrekstaten en stationsbord schwebebahn af zou willen.
Re: Aking's Železnički muzej (veel foto's!)
Mocht je een opruiming houden dan mag je me altijd contacten natuurlijk *O*
Re: Aking's Železnički muzej (veel foto's!)
Dit is echt een indrukwekkende verzameling! Heel mooi!
Re: Aking's Železnički muzej (veel foto's!)
Mooi hoor, maar heb je dat spoorlijntje van Orban al gehad in Felcsút?
Re: Aking's Železnički muzej (veel foto's!)
Nope, die was me tot nu toe onbekend. Ik heb in Hongarije wel de Gyermekvásut gehad, en in Servië de Šarganska Osmica *O*
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten