De laatste loodjes in het Gooi (10 foto's)

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

De laatste loodjes in het Gooi (10 foto's)

Bericht door Milco »

Nadat de storm van gisteren flink was afgezwakt en aangezien er voor de eerste uren van vandaag nog relatief wat zon werd voorspeld, besloot ik vroeg op te staan en een rondje te gaan reizen - uiteraard uitsluitend per bus - door het Gooi. Even op zoek naar de "oude meuk" die daar nog rijdt en binnenkort vervangen zal worden door nieuw (en tweedehands...) materiaal.

Zodoende stond ik al relatief vroeg op - voor een zaterdag in ieder geval wel – om via Almere ‘t Oor en Muiden naar Naarden te reizen om de route van lijn 110 op te zoeken. Voor een foto in de vestingstad zelf was ik helaas te laat, maar ik kon de Transdev 5829 wel mooi op de foto zetten op de Amsterdamsestraatweg:
AfbeeldingIMG_4134 by Milco Oudeboon, on Flickr

Ik liep verder door Naarden en wel naar de Koningin Wilhelminalaan in de hoop nog op tijd te zijn voor de tegenbus op lijn 110 die juist naar Weesp ging. Dat lukte. Sterker nog: de bus in kwestie was niet volgbaar, maar kwam uiteindelijk enkele minuutjes te laat aangereden. Zodoende kon ik de Transdev 5818 nog keurig op de foto zetten:
AfbeeldingIMG_4148 by Milco Oudeboon, on Flickr

Hierna liep ik door naar station Naarden-Bussum en vanaf daar reisde ik door met lijn 109 naar het ziekenhuis in Blaricum. Aldaar kon ik de Transdev 5773 in een mooi zonnetje op de foto zetten die hier op de (volgens Google Maps in Huizen liggende) Crailoseweg linksaf slaat richting het busstationnetje:
AfbeeldingIMG_4220 by Milco Oudeboon, on Flickr

Vanaf het Tergooi Ziekenhuis in Blaricum reisde ik verder naar Huizen om al lopend een stukje de route van lijn 100 te volgen. Dat lukte en zodoende kon ik op de Ceintuurbaan (wat mij toch altijd aan Amsterdam doet denken...) de Transdev 5843 op de foto zetten die hier onderweg is naar Blaricum Bijvanck:
AfbeeldingIMG_4243 by Milco Oudeboon, on Flickr

Eenmaal bij het busstation van Huizen mislukten enkele foto's door wolken voor de zon, maar de Transdev 5764 kon ik dan gelukkig wél keurig op de foto zetten op de Graaf Wichman net voor het busstation:
AfbeeldingIMG_4285 by Milco Oudeboon, on Flickr

Vanuit Huizen reisde ik door en wel naar het voor mij nog altijd onverstaanbare Laren. De mensen daar praten veelal dusdanig bekakt dat ik ze nauwelijks kan verstaan. En dan rijdt er ook nog regelmatig een oude dieselbus door hun dorp heen! :lol:

Ik heb daar echter geen problemen mee en kon zodoende de Transdev 5812 mooi op de foto zetten op de Naarderstraat in Laren:
AfbeeldingIMG_4310 by Milco Oudeboon, on Flickr

Eveneens in Laren, maar dan een stukje verder en wel op de Brink, kon ik de Transdev 5835 op de foto zetten die hier eveneens het chique dorp probeert weg te gassen.......:
AfbeeldingIMG_4367 by Milco Oudeboon, on Flickr

Ook de Transdev 5832 kon ik op de foto zetten in Laren, maar dan wel buiten het centrum en wel op de Eemnesserweg alwaar het de chauffeur nét niet lukt om een stoeprand te ontwijken. Ach ja, dat hoort er nou eenmaal bij:
AfbeeldingIMG_4394 by Milco Oudeboon, on Flickr

Vanuit Laren besloot ik door te lopen naar Eemnes, het was immers maar een paar kilometer en nog wat extra beweging kan nooit kwaad. Nadat ik de vorige foto maakte op de Eemnesserweg in Laren, waren nu de rollen omgedraaid en daardoor kon ik de Transdev 5829 op de Laarderweg in Eemnes op de foto zetten:
AfbeeldingIMG_4410 by Milco Oudeboon, on Flickr

Hierna had ik het wel gezien en reisde ik terug naar huis. Met een rit met de buurtbus van Syntus naar Blaricum om na daar wat niet noemenswaardige foto’s door te reizen naar Muiden. Aldaar sluit ik af met een relatief simpele foto, gemaakt op een busstation: terwijl de Keolis 6114 nog even stilstaat bij busstation P+R terrein in Muiden vertrekt de 6126 alvast richting Almere:
AfbeeldingIMG_4464 by Milco Oudeboon, on Flickr

Hierna reisde ik ook naar huis na toch nog een leuk rondje reizen èn ruim negen kilometer lopen! :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands

Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
isadora

Re: De laatste loodjes in het Gooi (10 foto's)

Bericht door isadora »

Leuk alles zo nog een keertje te zien in eigen omgeving. :pos: :pos: :pos:
Overigens de omgeving die ik na 25 jaar ga verruilen voor Heerenveen.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Leuke foto's van mijn beheergebied (m.u.v. Eemnes). :Y
De Amsterdamsestraatweg in Naarden is overigens een waterkering, dus ik hoop dat je die wel in goede staat hebt achtergelaten. :mrgreen:
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
umbusko
Donateur

Bericht door umbusko »

Mooie foto's! :D
Kalil Nieuw
Contacteer:

Bericht door Kalil Nieuw »

Leuke foto's en ze zien er mooi uit._O_
isadora schreef: za 19 feb 2022, 17:16 ...de omgeving die ik na 25 jaar ga verruilen voor Heerenveen.
Succes met je verhuizing! :)
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Plaats reactie