Zodoende stond ik al relatief vroeg op - voor een zaterdag in ieder geval wel – om via Almere ‘t Oor en Muiden naar Naarden te reizen om de route van lijn 110 op te zoeken. Voor een foto in de vestingstad zelf was ik helaas te laat, maar ik kon de Transdev 5829 wel mooi op de foto zetten op de Amsterdamsestraatweg:

Ik liep verder door Naarden en wel naar de Koningin Wilhelminalaan in de hoop nog op tijd te zijn voor de tegenbus op lijn 110 die juist naar Weesp ging. Dat lukte. Sterker nog: de bus in kwestie was niet volgbaar, maar kwam uiteindelijk enkele minuutjes te laat aangereden. Zodoende kon ik de Transdev 5818 nog keurig op de foto zetten:

Hierna liep ik door naar station Naarden-Bussum en vanaf daar reisde ik door met lijn 109 naar het ziekenhuis in Blaricum. Aldaar kon ik de Transdev 5773 in een mooi zonnetje op de foto zetten die hier op de (volgens Google Maps in Huizen liggende) Crailoseweg linksaf slaat richting het busstationnetje:

Vanaf het Tergooi Ziekenhuis in Blaricum reisde ik verder naar Huizen om al lopend een stukje de route van lijn 100 te volgen. Dat lukte en zodoende kon ik op de Ceintuurbaan (wat mij toch altijd aan Amsterdam doet denken...) de Transdev 5843 op de foto zetten die hier onderweg is naar Blaricum Bijvanck:

Eenmaal bij het busstation van Huizen mislukten enkele foto's door wolken voor de zon, maar de Transdev 5764 kon ik dan gelukkig wél keurig op de foto zetten op de Graaf Wichman net voor het busstation:

Vanuit Huizen reisde ik door en wel naar het voor mij nog altijd onverstaanbare Laren. De mensen daar praten veelal dusdanig bekakt dat ik ze nauwelijks kan verstaan. En dan rijdt er ook nog regelmatig een oude dieselbus door hun dorp heen!

Ik heb daar echter geen problemen mee en kon zodoende de Transdev 5812 mooi op de foto zetten op de Naarderstraat in Laren:

Eveneens in Laren, maar dan een stukje verder en wel op de Brink, kon ik de Transdev 5835 op de foto zetten die hier eveneens het chique dorp probeert weg te gassen.......:

Ook de Transdev 5832 kon ik op de foto zetten in Laren, maar dan wel buiten het centrum en wel op de Eemnesserweg alwaar het de chauffeur nét niet lukt om een stoeprand te ontwijken. Ach ja, dat hoort er nou eenmaal bij:

Vanuit Laren besloot ik door te lopen naar Eemnes, het was immers maar een paar kilometer en nog wat extra beweging kan nooit kwaad. Nadat ik de vorige foto maakte op de Eemnesserweg in Laren, waren nu de rollen omgedraaid en daardoor kon ik de Transdev 5829 op de Laarderweg in Eemnes op de foto zetten:

Hierna had ik het wel gezien en reisde ik terug naar huis. Met een rit met de buurtbus van Syntus naar Blaricum om na daar wat niet noemenswaardige foto’s door te reizen naar Muiden. Aldaar sluit ik af met een relatief simpele foto, gemaakt op een busstation: terwijl de Keolis 6114 nog even stilstaat bij busstation P+R terrein in Muiden vertrekt de 6126 alvast richting Almere:

Hierna reisde ik ook naar huis na toch nog een leuk rondje reizen èn ruim negen kilometer lopen!