Met Qbuzz door Zuid-Holland-Noord (18 foto’s)

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

Met Qbuzz door Zuid-Holland-Noord (18 foto’s)

Bericht door Milco »

Vanwege het zonnige weer dat er vandaag weer eens werd voorspeld besloot ik maar eens een rondje door Zuid-Holland te maken, op jacht naar de verschillende merken, lengtes en kleuren materieel dat daar nu actief is. Na een wandeling naar station Almere Buiten ging het per trein via Duivendrecht naar Gouda Goverwelle om daarvandaan naar de Goejanverwelledijk te lopen. Aldaar aangekomen was de zon goed doorgekomen en na nog even wachten kon lijn 3 naar Goverwelle op de foto, uitgevoerd met een streekBuzz:
Afbeelding

Op lijn 497 reed dan weer een iets oudere bus in snelBuzzkleuren, afkomstig van IJsland:
Afbeelding

Al lopend ging het hierna richting het station om daarna nog even door te lopen naar de Ridder van Catsweg, alwaar ik weer een streekbus kon spotten op een stadslijn:
Afbeelding

Met de trein met een langere stop in Waddinxveen door een brugopening ging het hierna verder naar Alphen aan den Rijn. Aldaar was het toch even doorlopen, maar kon ik uiteindelijk op de Prins Bernhardlaan een nieuwe Yutong U15 op de foto zetten:
Afbeelding

Deze werd dan weer gevolgd door een tijdelijke bus afkomstig van Arriva:
Afbeelding

Al lopend terug richting het station bleek lijn 2 in aantocht. Net als in Gouda reed ook de Alphense stadsdienst met streekwagens, zoals hier te zien op het Raoul Wallenbergplein:
Afbeelding

De tegenbus, oftewel lijn 1, reed eveneens met een streekbus en deze spotte ik dan weer aan de andere zijde van het station op de Aziëlaan:
Afbeelding

Hierna ging de reis verder en wel met een streekBuzz in de vorm van een elektrische Iveco naar Zoetermeer. Eenmaal uitgestapt bij de halte Zwaardslootseweg besloot ik deze weg juist te volgen om op jacht te gaan naar de Yutongs. Dat lukte en na niet al te lang wachten trof ik lijn 400 aan op de Zwaardslootseweg:
Afbeelding

Langs dezelfde weg maar dan een stuk verder kon een kwartiertje later dan weer lijn 401 op de foto, wederom met een Yutong:
Afbeelding

Hierna ging de reis verder en wel naar Zoeterwoude. Eenmaal uitgestapt bij de halte Dorp spoedde ik mij via het tunneltje naar de overkant alwaar ik exact op tijd was om lijn 401 op de foto te zetten:
Afbeelding

De lijnen 400 en 401 wisselen elkaar mooi af en zodoende trof ik iets zuidelijker langs de Burgemeester Delmersweg dan weer lijn 400 aan:
Afbeelding

Hierna had ik het ook hier wel weer gezien en reisde ik verder naar Leiden. Eenmaal uitgestapt bij de halte Hogewoerd liep ik een stukje terug om op de Geregracht weer wat bussen te spotten. Dit lukte zowaar tussen het drukke verkeer door en zodoende trof ik daar weer een Yutong op weg naar Zoetermeer:
Afbeelding

Hierna volgde dan weer een elektrische Iveco die dan juist weer onderweg is naar het centraal station van Leiden:
Afbeelding

Te voet ging het hierna richting het station en op de Prinsessekade kon ik dan weer een voormalig Arriva Volvo op de foto zetten:
Afbeelding

Eenmaal bij het station ging de reis dan weer verder en wel met lijn 401 naar Katwijk. Eenmaal uitgestapt kon ik na wat wachten dan weer een stadsBuzz op de Boulevard op de foto zetten die juist weer als streekBuzz 31 onderweg is naar Leiden:
Afbeelding

Een stuk verderop trof ik dan weer een Yutong aan die bijna zijn eindhalte heeft bereikt en daarna leeg naar de garage zou rijden:
Afbeelding

En na nog een halfuurtje wachten en wat heen en weer lopen trof ik op de Koningin Wilhelminastraat weer een Yutong aan:
Afbeelding

Hierna was ik klaar met fotograferen en was het etenstijd om daarna met de lijnen 400, 366, 470 en een sprinter naar huis te reizen na een leuke dag reizen, fotograferen én bijna 21 kilometer lopen! 8-)

Wil je meer foto's zien? Deze staan inmiddels op mijn website! *O*
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands

Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
waldo79

Re: Met Qbuzz door Zuid-Holland-Noord (18 foto’s)

Bericht door waldo79 »

Weer aardig wat kilometers gelopen :mrgreen: Het is wat spijtig van de lange schaduwen.
ThatPCDude
Donateur

Bericht door ThatPCDude »

Ahw en ik ben niet eens op de foto gezet :( Was de middag en avond op de Leidse stad aan het spelen, om vervolgens te eindigen met de 20, 21, 365 en 361. Wel mooi om te zien dat het tussen de grijsheid door toch nog best kleurrijk kan zijn :)
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!

Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
WSM

Bericht door WSM »

Leuke fotoserie.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Plaats reactie