Op lijn 497 reed dan weer een iets oudere bus in snelBuzzkleuren, afkomstig van IJsland:

Al lopend ging het hierna richting het station om daarna nog even door te lopen naar de Ridder van Catsweg, alwaar ik weer een streekbus kon spotten op een stadslijn:

Met de trein met een langere stop in Waddinxveen door een brugopening ging het hierna verder naar Alphen aan den Rijn. Aldaar was het toch even doorlopen, maar kon ik uiteindelijk op de Prins Bernhardlaan een nieuwe Yutong U15 op de foto zetten:

Deze werd dan weer gevolgd door een tijdelijke bus afkomstig van Arriva:

Al lopend terug richting het station bleek lijn 2 in aantocht. Net als in Gouda reed ook de Alphense stadsdienst met streekwagens, zoals hier te zien op het Raoul Wallenbergplein:

De tegenbus, oftewel lijn 1, reed eveneens met een streekbus en deze spotte ik dan weer aan de andere zijde van het station op de Aziëlaan:

Hierna ging de reis verder en wel met een streekBuzz in de vorm van een elektrische Iveco naar Zoetermeer. Eenmaal uitgestapt bij de halte Zwaardslootseweg besloot ik deze weg juist te volgen om op jacht te gaan naar de Yutongs. Dat lukte en na niet al te lang wachten trof ik lijn 400 aan op de Zwaardslootseweg:

Langs dezelfde weg maar dan een stuk verder kon een kwartiertje later dan weer lijn 401 op de foto, wederom met een Yutong:

Hierna ging de reis verder en wel naar Zoeterwoude. Eenmaal uitgestapt bij de halte Dorp spoedde ik mij via het tunneltje naar de overkant alwaar ik exact op tijd was om lijn 401 op de foto te zetten:

De lijnen 400 en 401 wisselen elkaar mooi af en zodoende trof ik iets zuidelijker langs de Burgemeester Delmersweg dan weer lijn 400 aan:

Hierna had ik het ook hier wel weer gezien en reisde ik verder naar Leiden. Eenmaal uitgestapt bij de halte Hogewoerd liep ik een stukje terug om op de Geregracht weer wat bussen te spotten. Dit lukte zowaar tussen het drukke verkeer door en zodoende trof ik daar weer een Yutong op weg naar Zoetermeer:

Hierna volgde dan weer een elektrische Iveco die dan juist weer onderweg is naar het centraal station van Leiden:

Te voet ging het hierna richting het station en op de Prinsessekade kon ik dan weer een voormalig Arriva Volvo op de foto zetten:

Eenmaal bij het station ging de reis dan weer verder en wel met lijn 401 naar Katwijk. Eenmaal uitgestapt kon ik na wat wachten dan weer een stadsBuzz op de Boulevard op de foto zetten die juist weer als streekBuzz 31 onderweg is naar Leiden:

Een stuk verderop trof ik dan weer een Yutong aan die bijna zijn eindhalte heeft bereikt en daarna leeg naar de garage zou rijden:

En na nog een halfuurtje wachten en wat heen en weer lopen trof ik op de Koningin Wilhelminastraat weer een Yutong aan:

Hierna was ik klaar met fotograferen en was het etenstijd om daarna met de lijnen 400, 366, 470 en een sprinter naar huis te reizen na een leuke dag reizen, fotograferen én bijna 21 kilometer lopen!

Wil je meer foto's zien? Deze staan inmiddels op mijn website!