Korte Wiki vragen

Hier kunnen vragen worden gesteld of discussies worden gehouden over de wiki. Inhoudelijke wijzigingen kunnen in de wiki zelf gemaakt worden.
Lijn 45
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Lijn 45 »

Een hoop missende svg's staan op je Routestrip pagina, zie het bericht van iamtheduthdude hierboven. :)
Herjanuitoverijssel

Bericht door Herjanuitoverijssel »

Beste, Ik heb bij de Duitse verkeersverbond VGB wat kleine dingetjes gezien die niet actueel zijn en heb geprobeerd het te veranderen maar ben daar niet zo handig mee :') , Gaat om de halte Zur maate op lijn 30 en 31, die halte staat er niet bij, en Lijn 165 Lingen - Nordhorn die is tegenwoordig (ik geloof sinds augustus) vernummerd naar lijn 80. Iemand die deze dingen even kan doorvoeren?
Dit onderschrift heeft 5 minuten vertraging.
Dionysusnu

Bericht door Dionysusnu »

Bij lijnen 160 en 711 staat in de historie:
Op 16 juni 2020 werd de halte Nicolaas van Puttenstraat in Goudswaard hernoemd naar Goudswaard Dorp.
De bestemmingsdisplay van lijn 160 is nog steeds "N. v. Puttenstr.". Overigens noemt Connexxion de halte op de vertrekstaten "Goudswaard, Goudswaard Dorp", vanwege de anders gelijknamige halte in Piershil. 9292 noemt de halte nog steeds "Nicolaas van Puttenstraat" (en kan hem met "Dorp" niet vinden).
Is dit het vermelden waard op de wiki? (Ik heb de richtlijnen even gelezen, maar niet echt gevonden hoe er met randgevalhaltenamen omgegaan wordt)
Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door Milco »

Dat Connexxion de displays op de bussen niet heeft aangepast is geen reden om de wijziging niet door te voeren. In de dienstregeling heet de halte toch echt Dorp en dus hanteren wij die naam en niet Nic. van Puttenstraat. 9292 heeft vaker zulke fouten, halte Markerkant in Almere stond een tijd geleden nog bekend als "Markerkant/Busbaan", dus die zou ik niet al te serieus nemen.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands

Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
13-04-2025 NIEUW --> 101 foto's - Zuid-Holland, Noord-Holland, Limburg, Gelderland en Overijssel
23-03-2025 --> 55 foto's - Zuid-Holland en Gelderland
Dionysusnu

Ik zeg ook niet dat je het niet moet aanpassen.. Maar je kan bijvoorbeeld bij de trivia zetten dat de eindbestemming nog steeds zo genoemd wordt? Het is trouwens niet alleen de busdisplays, maar ook de eindbestemming in de reisinfo.
omaylie

Bericht door omaylie »

Is het nou 1: Vroonemeer of 2: Vroonermeer (dus met extra R)? Ik zie na wat googelen meer optie 2 dan optie 1, al weet ik het niet 100% zeker. Als optie 2 het geval is, mag deze pagina hernoemd worden: https://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Lijn ... meer-Noord
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

De gemeente Alkmaar noemt het Vroonermeer-Noord, dat lijkt mij een betrouwbare bron.

https://www.alkmaar.nl/vroonermeer-noord/
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dionysusnu

Nu is de titel aangepast, maar de tekst is nog Vroonemeer ;)
Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door Milco »

Pas het gerust aan als je foutjes ziet ;-)

Updates:
13-04-2025 NIEUW --> 101 foto's - Zuid-Holland, Noord-Holland, Limburg, Gelderland en Overijssel
Dionysusnu

Zijn er icoontjes voor een vervallen halte met andere modaliteiten, zoals een treinstation? Zoals je van een rsr een rXr zou maken, maar dan voor rsTr. Zo niet, is het dan goed om de rsTr ook een rXr te maken?
Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door Milco »

Icoontjes met een trein- of bussymbool met een kruis erdoor hebben we inderdaad niet. Dan gewoon de rXr gebruiken.

Updates:
ThatPCDude
Donateur

Bericht door ThatPCDude »

Hoe heet het sjabloon van dat een lijn vanwege personeelstekorten een kortere route rijdt?
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!

Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Dionysusnu

ThatPCDude
Donateur

Bericht door ThatPCDude »

Yes, merci.
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!

Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
umbusko
Donateur

Bericht door umbusko »

Dionysusnu

Heeft iemand er bezwaar tegen om bij Rotterdam Metro A het traject naar Vlaardingen West weg te halen*, aangezien ze semi-permanent opgeheven zijn?
(Bron:)
atroffa010 schreef: wo 12 mar 2025, 14:27
atroffa010 schreef: wo 12 mar 2025, 13:22 Vervoerplan 2026 staat online:

https://mrdh.nl/file-download/download/public/8718
- Extra ritten tijdens de spits die voorheen reden op lijn A tussen Schiedam Centrum en Vlaardingen West & lijn D tussen Slinge en De Akkers keren niet meer terug
*Met een nieuwe pagina, aangezien ze wel even hebben gereden. Weet iemand de ongeveer precieze datum dat ze opgeheven zijn?
david

Bericht door david »

Geen bezwaar, goed plan zelfs! Ik heb op rijnmond.nl een bericht gevonden dat de spitsverlenging van lijn A naar Vlaardingen West per 26 oktober 2020 is komen te vervallen. Ik weet alleen niet of deze wellicht later nog eens teruggekomen is en opnieuw verdwenen.
Dionysusnu

Dank! Met daarmee even verder zoeken heb ik ook het bericht van RET zelf gevonden: https://corporate.ret.nl/nieuws/ret-sch ... 26-oktober
Verder heb ik niks gevonden over een latere heractivatie.
Dionysusnu

Vraagje: Kan ik beter de huidige lijn hernoemen, aanpassen naar het heden, en dan een nieuwe pagina maken voor de versie naar Vlaardingen? Of juist een nieuwe pagina maken voor de inkorting, en de huidige pagina naar voormalig aanpassen?
En in beide gevallen, is er iets waar ik dan extra op moet letten, bijvoorbeeld verwijzingen vanaf andere pagina's?
Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door Milco »

Huidige pagina op voormalig zetten en een nieuwe pagina aanmaken met de huidige ingekorte route.

Let wel op dat de paginatitel die je gaat gebruiken al bestaat bij een eerdere lijn A. Die oude pagina moet daarom jaartallen krijgen in de titel (jaren van…tot waarin de oude lijn A Binnenhof - Schiedam reed), en alle pagina’s die daarheen verwijzen moet je ook aanpassen met de jaartallen, zodat je een nieuwe pagina kan aanmaken zonder jaartallen in de titel voor de huidige lijn A.

Updates:
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Ik heb de oude pagina (die overigens een periode van slechts 5 weken besloeg _O- ) hernoemd door het jaartal 2019 in de titel te zetten.
Zou het Wikibotje de doorverwijzingen kunnen aanpassen?
Milco schreef: vr 18 apr 2025, 08:11 Lokquote
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door Milco »

Voor het wikibotje kun je Regenmaker een verzoek sturen die daar toegang toe heeft. Als het aantal verwijzingen meevalt kun je ze uiteraard ook handmatig aanpassen.

Updates:
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Waarom heb jij eigenlijk geen toegang tot Wikibotje?
Het lijkt me handig dat beide beheerders dat kunnen, zodat je niet afhankelijk bent van één persoon.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door Milco »

Waarom wel? Het wikibotje heeft niet altijd spoed om verwerkt te worden omdat het ook handmatig kan, alleen dat vergt soms wat meer werk, en dat kan dan prima door één persoon. Ik moet mij er dan eerst ook echt in verdiepen en daar moet ik dan wel tijd voor hebben uiteraard.

De verwijzingen naar de pagina Lijn A (2019) lijken mee te vallen, dus die zouden wellicht prima handmatig aangepast kunnen worden.

Updates:
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Stel dat Regenmaker onverwacht uitvalt, is er niemand anders die meer weet hoe het Wikibotje werkt.
Dat maakt de organisatie kwetsbaar.
Of is de werking ervan goed vastgelegd in documentatie?
Plaats reactie