Korte vragen
-
- Berichten: 12087
- Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
- Locatie: Oosterhout
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Apart. Want bij het plannen van Bodegraven naar Den Haag krijg ik geen optie via Woerden.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 10202
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Andersom wel.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
-
- Berichten: 1906
- Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26
Re: Korte vragen
Ik zit in DDZ 7522 in de niet-gemotoriseerde kopbak (dat zal wel ABk zijn?) beneden. Daar is tussen 1e en 2e klas een nauwe doorgang tussen wat apparaten in, met geen deur, maar overduidelijk wel deurrubbers en schroeven waar ooit een scharnier heeft gezeten. Ik kan mij nietbherinneren hier ooit een deur gezien te hebben. Heeft deze er sinds de verbouwing tot DDZ ooit gezeten?
-
- Berichten: 1700
- Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59
Re: Korte vragen
Als de omweg via Woerden door de reisplanner is toegestaan mag je die wel nemen maar de reis niet onderbreken bij mijn beste weten. Dus van "bezoeken" komt niets terecht buiten de overstaplooproute.
-
- Berichten: 4283
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Korte vragen
Een vraagje over indirecte internationale verbindingen vanuit Nederland:
Hoe zit het ook alweer met compensatie of andere aansluitende trein nemen, als de eerste vertraging heeft opgelopen?
Twee voorbeelden:
* bij DB kunnen tickets nu 12 maanden van te voren worden geboekt, m.u.v. de internationale. Dat betekent natuurlijk dat op het moment dat de internationale ticket beschikbaar is, de binnenlandse al een stuk duurder is. Dus logisch zou zijn om deze los te bestellen.
Wat gebeurt er als de ICE uit Nederland vertraagd is en ik de aansluiting mis?
* Een reis naar Frankrijk (overstap in Parijs) krijg ik niet geboekt als complete reis. Ik krijg dan dit te zien: "Some international trains are no longer available for booking. Please select the available route that suits you best. For more details, click on "Read more"."
Ik kan wel bij Eurostar de trein naar Parijs boeken en de verdere reis is ook boekbaar mits het OuiGo is. Als ik Eurostar alvast boek en wacht tot inOui beschikbaar is, dan heb ik ook twee losse tickets. Wat gebeurt er bij missen van de aansluiting?
Hoe zit het ook alweer met compensatie of andere aansluitende trein nemen, als de eerste vertraging heeft opgelopen?
Twee voorbeelden:
* bij DB kunnen tickets nu 12 maanden van te voren worden geboekt, m.u.v. de internationale. Dat betekent natuurlijk dat op het moment dat de internationale ticket beschikbaar is, de binnenlandse al een stuk duurder is. Dus logisch zou zijn om deze los te bestellen.
Wat gebeurt er als de ICE uit Nederland vertraagd is en ik de aansluiting mis?
* Een reis naar Frankrijk (overstap in Parijs) krijg ik niet geboekt als complete reis. Ik krijg dan dit te zien: "Some international trains are no longer available for booking. Please select the available route that suits you best. For more details, click on "Read more"."
Ik kan wel bij Eurostar de trein naar Parijs boeken en de verdere reis is ook boekbaar mits het OuiGo is. Als ik Eurostar alvast boek en wacht tot inOui beschikbaar is, dan heb ik ook twee losse tickets. Wat gebeurt er bij missen van de aansluiting?
- Suus
- Berichten: 52118
- Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
- Locatie: Delfshaven
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Daar zaten glazen deuren in, die vanaf 2019 zijn verwijderd omdat ze niet goed gesloten werden en dus gingen zwaaien met alle risico’s van dien.IIVQ schreef:Ik zit in DDZ 7522 in de niet-gemotoriseerde kopbak (dat zal wel ABk zijn?) beneden. Daar is tussen 1e en 2e klas een nauwe doorgang tussen wat apparaten in, met geen deur, maar overduidelijk wel deurrubbers en schroeven waar ooit een scharnier heeft gezeten. Ik kan mij nietbherinneren hier ooit een deur gezien te hebben. Heeft deze er sinds de verbouwing tot DDZ ooit gezeten?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 5409
- Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11
Re: Korte vragen
@hauptbahnhof: Bij losse boekingen heb je volgens mij gewoon pech als de aansluitingen spaak lopen. En ik denk helemaal bij een reis die met Eurostar en Ouigo gedaan wordt.
- Z2N
- Donateur
- Berichten: 13791
- Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
- Locatie: Zeist
Re: Korte vragen
Met inOui kan je dan wel gebruikmaken van de HOTNAT-regel van Railteam, Ouigo moet je zelf zorgen dat je op tijd instapt.
-
- Donateur
- Berichten: 6009
- Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
- Locatie: Maastricht/Berlin
Re: Korte vragen
In principe heb je in beide gevallen pech. Maar je kunt wel wat doen om de kans daarop klein te houden. Ik probeer aansluitende losse tickets zo te boeken dat de internationale trein op het binnenlandse (Duitse) deel al in de boeking zit: als er dan iets misgaat met die internationale trein, gaat er in principe ook iets mis op het eerste deel van je binnenlandse reis en ben je van je Zugbindung af. Enkele uitzonderingen daargelaten, en soms lukt het toch niet om het zo te boeken. (Als je wil overstappen in Oberhausen gaat die truc bijvoorbeeld niet werken.)hauptbahnhof schreef: ↑ma 04 nov 2024, 16:47 Een vraagje over indirecte internationale verbindingen vanuit Nederland:
Hoe zit het ook alweer met compensatie of andere aansluitende trein nemen, als de eerste vertraging heeft opgelopen?
Twee voorbeelden:
* bij DB kunnen tickets nu 12 maanden van te voren worden geboekt, m.u.v. de internationale. Dat betekent natuurlijk dat op het moment dat de internationale ticket beschikbaar is, de binnenlandse al een stuk duurder is. Dus logisch zou zijn om deze los te bestellen.
Wat gebeurt er als de ICE uit Nederland vertraagd is en ik de aansluiting mis?
* Een reis naar Frankrijk (overstap in Parijs) krijg ik niet geboekt als complete reis. Ik krijg dan dit te zien: "Some international trains are no longer available for booking. Please select the available route that suits you best. For more details, click on "Read more"."
Ik kan wel bij Eurostar de trein naar Parijs boeken en de verdere reis is ook boekbaar mits het OuiGo is. Als ik Eurostar alvast boek en wacht tot inOui beschikbaar is, dan heb ik ook twee losse tickets. Wat gebeurt er bij missen van de aansluiting?
Voor een overstap in Parijs tussen twee hogesnelheidstreinen (Eurostar -> TGV), kun je een beroep doen op HOTNAT. Dat is weliswaar geen recht, maar kan wel helpen. Een ruime overstaptijd kiezen is natuurlijk sowieso wel aan te bevelen: liever voorkomen dan genezen. (En bij Ouigo heb je inderdaad echt pech.)
-
- Berichten: 4283
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Korte vragen
Duidelijk. Dus het is idd kiezen voor een goedkoop tarief en dan groter risico of andersom.
Bij DB is de verbinding helaas slecht tussen Amsterdam en Berlijn in de zomer. Vanaf Amsterdam rijdt de trein om via Venlo (grens), al dan met een met een stop op M'Gladbach naar Keulen. Vanaf daar een overstap van nog net geen half uur. Dat is uiteraard erg krap. Anders wordt het een uur later, en die trein doet er ook een half uur langer over.
Met de Eurostar - OuiGo zou ik een overstap van 53 min hebben. Dat vind ik ook te krap tussen Gare du Nord en Gare de Lyon. Dus een trein eerder uit Nederland. Vind het allemaal wel lastig dit. Maar weet in ieder geval wat mijn rechten zijn nu.
Iedereen bedankt voor de info en hulp.
Bij DB is de verbinding helaas slecht tussen Amsterdam en Berlijn in de zomer. Vanaf Amsterdam rijdt de trein om via Venlo (grens), al dan met een met een stop op M'Gladbach naar Keulen. Vanaf daar een overstap van nog net geen half uur. Dat is uiteraard erg krap. Anders wordt het een uur later, en die trein doet er ook een half uur langer over.
Met de Eurostar - OuiGo zou ik een overstap van 53 min hebben. Dat vind ik ook te krap tussen Gare du Nord en Gare de Lyon. Dus een trein eerder uit Nederland. Vind het allemaal wel lastig dit. Maar weet in ieder geval wat mijn rechten zijn nu.
Iedereen bedankt voor de info en hulp.
-
- Berichten: 4283
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Korte vragen
Dus als ik in de zomer met de omgeleide ICE die dus op Asd, Ut, Ht, M'gladbach en Köln (waar ik moet overstappen richting Berlijn) reis, dan zou ik dus een ticket Ut - M'gladbach en een ticket M'gladbach - Berlin Hbf moeten kopen? Slim. Hele waardevolle tip!umbusko schreef: ↑ma 04 nov 2024, 17:23 In principe heb je in beide gevallen pech. Maar je kunt wel wat doen om de kans daarop klein te houden. Ik probeer aansluitende losse tickets zo te boeken dat de internationale trein op het binnenlandse (Duitse) deel al in de boeking zit: als er dan iets misgaat met die internationale trein, gaat er in principe ook iets mis op het eerste deel van je binnenlandse reis en ben je van je Zugbindung af. Enkele uitzonderingen daargelaten, en soms lukt het toch niet om het zo te boeken. (Als je wil overstappen in Oberhausen gaat die truc bijvoorbeeld niet werken.)
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 10202
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Gisteren zag ik dat het bord met de stationsnaam op het perron op station Barneveld Noord een koppelteken heeft, er staat dus Barneveld-Noord. Klopt dit inderdaad door een of andere reden (normaliter gelden koppeltekens in Nederland bij stations enkel bij twee plaatsnamen) of betref het hier een foutje?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 40638
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Is inderdaad een foutje wat bij mijn weten ook nog op alle borden op dat station voorkomt.
Terwijl ze normaal best "streng" zijn met die streepjes... het station in Boven-Hardinxveld heeft immers ook "Boven Hardinxveld" op de bordjes staan.
Terwijl ze normaal best "streng" zijn met die streepjes... het station in Boven-Hardinxveld heeft immers ook "Boven Hardinxveld" op de bordjes staan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- ICE11
- Berichten: 3407
- Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
- Locatie: Aken
Re: Korte vragen
Normaal is op station Middelburg perron 1 voor treinen richting Vlissingen en 2 richting Goes. Weet iemand toevallig, waarom (volgens het gele vertrekstaat) het bij de eerste en laatste trein van de dag het op sommige (niet alle!) weekdagen net andersom is?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 40638
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Omdat sporen met ATB-EG elke 24? uur bereden moeten worden om roest te verwijderen aannemelijk. Er ligt in Middelburg maar aan één kant van het station een kruiswissel, dus de enige manier is om uit Vlissingen al links te vertrekken en dan na Middelburg weer naar rechts te gaan en met de tegentrein precies omgekeerd. Op die manier heb je alle wissels bij Middelburg volledig roestgereden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 958
- Lid geworden op: di 08 apr 2014, 21:31
Re: Korte vragen
Ik vermoed roestrijden. Normaal gesproken wordt er in de buurt van Middelburg gekruist met de tegentrein, waardoor de kruiswissels aan beide zijden van het station niet gebruikt kunnen worden zonder vertraging te veroorzaken. Aan het begin en einde van die dag rijden die tegentreinen niet en kan je dus zonder problemen die wissels gebruiken en aan het andere perron stoppen.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 40638
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Er liggen in Middelburg slechts aan één kant (Arnemuiden-zijde) wissels

Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 958
- Lid geworden op: di 08 apr 2014, 21:31
Re: Korte vragen
Volgens sporenplan.nl ligt er ook een paar aan de zijde van Vlissingen. Op Google Maps zijn ze ook te zien: https://maps.app.goo.gl/N7muvM8aFLcnF6yA6. Zijn ze recent weggehaald?
-
- Berichten: 6955
- Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45
Re: Korte vragen
Ik zie op jouw google maps link geen wissels liggen maar recht spoor in vers ballast. Op streetview zie je ze bij de beelden van juli 2022 nog liggen maar bij de beelden van november 2022 zijn ze weg (en zo te zien vrij recent want de bouwmaterialen liggen er nog).
-
- Berichten: 552
- Lid geworden op: za 30 apr 2016, 12:02
Re: Korte vragen
Laatste update van de wegwijzer is van 14-11-2022 met als bijschrift Saneren sporen en wissels Vs en Mdb, dus waren ze bij de streetview idd net klaar.
Grt. Stefan
- ICE11
- Berichten: 3407
- Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
- Locatie: Aken
Re: Korte vragen
Bedankt voor deze uitleg!
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 40638
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Volgens de uitgebreide tekeningen niet. Ik ken de infra natuurlijk ook niet uit m'n hoofd dus had ook op sporenplan gekeken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 12087
- Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
- Locatie: Oosterhout
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Bij de standaardweergave en de satelliet weergave zijn die wissels nog wel te zien. Bij de streetview weergave zijn ze inderdaad niet meer te zien.Bemined schreef: ↑wo 06 nov 2024, 22:05 Ik zie op jouw google maps link geen wissels liggen maar recht spoor in vers ballast. Op streetview zie je ze bij de beelden van juli 2022 nog liggen maar bij de beelden van november 2022 zijn ze weg (en zo te zien vrij recent want de bouwmaterialen liggen er nog).
-
- Berichten: 6955
- Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45
Re: Korte vragen
Alleen als je de oude 2D luchtfoto's bekijkt. Op de moderne 3D luchtfoto's zijn de wissels ook weg.
-
- Berichten: 958
- Lid geworden op: di 08 apr 2014, 21:31
Re: Korte vragen
Ik ben hier even ingedoken: Blijkbaar kan je recentere satellietbeelden krijgen als je wereldbolweergave aanzet. Waarom dat zo is weet ik ook niet, maar dat kan verklaren waarom ik nog die wissels zag en anderen niet.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten