Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Vinny schreef:Tja, ik ben kennelijk de enige die vindt dat een goede maaltijd het waard is om een trein later te nemen...
Maar goed bij Hoofddorp dus. Daar is na 18:00 helemaal niets meer, en dat zou best kunnen verbeteren. Vind ik.
ook kwestie van vraag en aanbod hè... als ze er omzet verwachten dan planten ze echt wel wat neer hoor!
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken! NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Tja het begint met... het realiseren van een stukje horeca en winkelvoorziening. Zelfs Almere Centraal heeft nu een gezellige uitstraling dus het KAN allemaal wel...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Ik denk ook zomaar dat Almere C. ietwat meer reizigers heeft dan Hoofddorp.
Een winkel zet je op als je ook klanten VERWACHT. Als er geen klanten worden verwacht, dan ga je dat risico ook niet nemen.
Zet wat plantenbakken (met inhoud welk goed verzorgd wordt) neer en het station krijgt ook een geheel ander aanblik
Niet alle gezelligheid gaat door maag tenslotte
Ronzol schreef:Ik denk ook zomaar dat Almere C. ietwat meer reizigers heeft dan Hoofddorp.
Een winkel zet je op als je ook klanten VERWACHT. Als er geen klanten worden verwacht, dan ga je dat risico ook niet nemen.
Zet wat plantenbakken (met inhoud welk goed verzorgd wordt) neer en het station krijgt ook een geheel ander aanblik
Niet alle gezelligheid gaat door maag tenslotte
Niet alleen het aantal reizigers is daarbij van belang, maar ook het type reiziger. Hoofddorp wordt toch voor een groot gedeelte gebruikt voor puur woon-werk verkeer, en dat is op Alm toch anders.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken! NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Het is gewoon falend beleid van de gemeente hoor. Ze hebben de laatste 10 jaar een compleet nieuw stadscentrum uit de hoge hoed getoverd, en van de stationsbuurt een sfeerloze kantoorwijk gemaakt. Dan vraag je er natuurlijk wel een beetje om. Had er ook woningen en een subcentrum neergezet, denk ik dan. :?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Vinny schreef:Het is gewoon falend beleid van de gemeente hoor. Ze hebben de laatste 10 jaar een compleet nieuw stadscentrum uit de hoge hoed getoverd, en van de stationsbuurt een sfeerloze kantoorwijk gemaakt. Dan vraag je er natuurlijk wel een beetje om. Had er ook woningen en een subcentrum neergezet, denk ik dan. :?
Ik vind het een beetje ver gaan om een hele woonwijk neer te gaan planten nabij een station wat volstaat waar het voor gebouwd is, zodat het rendabel is dat er een handje vol reizigers na 18.00 uur nog iets te eten of te drinken gekocht kan gaan worden.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken! NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Nee die woningen kan je dan beter bij de oprit van de snelweg bouwen met 2x per uur een langzame busverbinding naar het station. Kijk dan krijg je mensen het OV in :N
JWM schreef:Om plaats te maken voor de Starbucks en de Julia's... Je kan er dus nog steeds prima koffie drinken, lunchen en dineren
Julia's is wel vrij degelijk voor een afhaalmaaltijd. Ik ga zo nu en dan naar die Leiden Centraal. Enig nadeel is dat zij 's winters daar glazen wanden hebben... niet over nagedacht -o-. Overigens was bij de opening van de nieuwe Julia's op Sloterdijk iemand bij een roltrap kortignsbonnen uit aan het delen.
Starbucks is echt overrated. Als je een Starbucks op een station hebt en je even een paar minuten de stad inloopt, kan je voor de helft van de precies precies hetzelfde krijgen (okay, bij Sloterdijk heb je niet echt stad om in te lopen ).
VIRM schreef:
Starbucks is echt overrated. Als je een Starbucks op een station hebt en je even een paar minuten de stad inloopt, kan je voor de helft van de precies precies hetzelfde krijgen (okay, bij Sloterdijk heb je niet echt stad om in te lopen ).
Bij mij thuis krijg je het hele starfucks assortiment 20 keer goedkoper...
Ik zal sowieso nooit begrijpen waarom mensen zich voor een bak sloot 6 euro laten naaien.
VIRM schreef:
Starbucks is echt overrated. Als je een Starbucks op een station hebt en je even een paar minuten de stad inloopt, kan je voor de helft van de precies precies hetzelfde krijgen (okay, bij Sloterdijk heb je niet echt stad om in te lopen ).
Bij mij thuis krijg je het hele starfucks assortiment 20 keer goedkoper...
Ik zal sowieso nooit begrijpen waarom mensen zich voor een bak sloot 6 euro laten naaien.
Nouja, ergens gezellig zitten met een bekertje warme chocolademelk en een stukje appeltaart is niks mis mee. Maar als het 100 meter verderop 50% goedkoper is dan de Starbucks...
JWM schreef:Nee die woningen kan je dan beter bij de oprit van de snelweg bouwen met 2x per uur een langzame busverbinding naar het station. Kijk dan krijg je mensen het OV in :N
Nee naast een station bouwen werkt goed met alle mogelijke hinderwetten en klachten commissies.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken! NS gaat "niet" over één nacht ijs.
JWM schreef:Ik verwijs je nu door naar je eigen onderschrift (A)
dat zoeken ernaar is dus wat bezwaargroepen enzo juist doen ;) vandaar mijn post :)
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken! NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Starbucks is echt overrated. Als je een Starbucks op een station hebt en je even een paar minuten de stad inloopt, kan je voor de helft van de precies precies hetzelfde krijgen (okay, bij Sloterdijk heb je niet echt stad om in te lopen ).
Mensen betalen wat graag voor een merk. De koffie bij Cafe T, dat tegenover de Starbucks zit in Utrecht is een stuk goedkoper en het is er leeg. Ik vond het wel wat zielig voor de medewerkers, iedereen die koffie wil hebben staat nu in de rij voor de Starbucks. Terwijl de koffie bij Cafe T minstens net zo lekker is. Kortom daar haal ik mijn kwaliteitskoffie vandaan :)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Starbucks is echt overrated. Als je een Starbucks op een station hebt en je even een paar minuten de stad inloopt, kan je voor de helft van de precies precies hetzelfde krijgen (okay, bij Sloterdijk heb je niet echt stad om in te lopen ).
Mensen betalen wat graag voor een merk. De koffie bij Cafe T, dat tegenover de Starbucks zit in Utrecht is een stuk goedkoper en het is er leeg. Ik vond het wel wat zielig voor de medewerkers, iedereen die koffie wil hebben staat nu in de rij voor de Starbucks. Terwijl de koffie bij Cafe T minstens net zo lekker is. Kortom daar haal ik mijn kwaliteitskoffie vandaan :)
Bij Cafe T op Ut is het vaak nog druk genoeg hoor, ik heb regelmatig een lekkere bak koffie aan me neus voorbij moeten laten gaan omdat het er zo druk was. Al is de koffie van De Broodzaak en de vernieuwde Kiosk ook best goed weg te slobberen!
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken! NS gaat "niet" over één nacht ijs.