Afgelopen vrijdag 's avonds laat een avontuurlijke reis Amsterdam West - Dordrecht Stadspolders gemaakt.
Ik had een etentje vlakbij de Westergasfabriek in Amsterdam en daarna zou ik naar m? grootouders gaan. Om 22.15 stond ik op de halte van bus 21, die ik net gemist bleek te hebben. Lijn 10 zou ook voorlopig niet vertrekken, dus ik besloot te wandelen naar het Haarlemmerplein, waar veel meer bussen gaan. Toen ik daar eenmaal was, was het al de vertrektijd van de volgende 21, maar die was nog niet in zicht. Wel kwam lijn 22 eraan, dus die genomen. In de bus even snel door het spoorboekje gebladerd, omdat ik iets gehoord had over een stremming bij Delft. Die bleek nog steeds op de ARGOS-borden te staan toen ik Amsterdam CS binnen wandelde, met omreisadvies via Ut. Ik sprong dus in de gereedstaande s800. Bij Breukelen haalden we nog een VIRM-VI in met Roosendaal op de displays, wat dat nu geweest is

In Ut thee gehaald en toen zag ik dat de NoordOost naar Rtd +20 had... Een blik op mijn horloge (23.12) leerde mij dat er misschien nog wel een Qliner zou gaan naar Gr. Ik rende dus naar het Jaarbeursplein, wat geheel verlaten was (op twee touringcars na

) De vertrekstaat van 387 vermeldde nog een rit om 23.17, dus ik wachtte even af en keek in het Spoorboekje hoe laat de treinen van Gr naar Ddrs zouden gaan. Om 23.15 kwam de bus voorrijden en ik vroeg of hij aansluiting gaf op de trein naar Dordt. "Waarschijnlijk wel" luidde het antwoord. Nouja, op hoop van zegen dan maar. Ik stapte in (met m'n thee, want dat mocht :) ) Op Gr kwam idd de trein naar Ddr net binnenrijden en was ik "gered"

Uiteindelijk nog stapvoets over de Wantijbrug gegaan en zo kwamen we met +8 in Ddrs...