Nadat ik mezelf gedwongen had een keer op tijd m'n bed uit te komen op een zaterdag door om half tien een afspraak bij de kapper te maken kon ik 'n keer "iets" vroeger de deur uit. Dat werd nog even doorwandelen naar het station, 'n blik op de TB7 in de hal en vervolgens een sprintje maar ik haalde de t2834 nog net... dacht ik. Grmbl, blijft dat ding nog vijf minuten staan wachten

Eenmaal in Rotterdam beland richting het metrostation gewandeld om met de eerstvolgende lijn E te vertrekken. Ook die vertrokt vertraagd, wat was dat toch... zodoende maar tot Meijersplein blijven zitten om de overstap op de metro terug te verkorten. Daarmee reisde ik tot station Blijdorp alwaar ik eerst eens de buitenkant ging bekijken en de RET 507 als promobus voor lijn E trof...
Stukje bij beetje ging het weer naar beneden. Eerst de entree...
De eerste afdaling...
Maar het kan dieper...
En nog dieper...
Maar toen was ik dan terug op het perron waar het nog best fris was...
Een blik terug de hoogte in...
En uiteraard het bordje...
De metro naar Rotterdam Centraal...
Met een rit later keerde ikzelf terug naar Rotterdam Centraal, hier het stel wat me daar bracht. Voor wat betreft het fotograferen is wel te merken dat dat station een stuk lichter is zeg.
Nog even deze combi van bordje en bestemmingsdisplay vastgelegd...
Vanuit de stationshal kon mooi een blik op het nog in aanbouw zijnde stuk van spoor 3 (waarom kunnen Rotterdammers niet tot drie tellen, ze nummeren er 1, 3, 2

Vervolgens per t1949 nog even naar Dordrecht geweest en uiteindelijk per t2270, t20581 en t581 teruggekeerd naar Amersfoort.