Wat natuurlijk wel weer de vraag oproept wat die trein in het schitterende Diemen te zoeken heeft
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Een auto uit 1999 heeft anders genoeg elektronica aan boord hoor, hooguit ietsje minder dan de auto's nu. Onze Opel Kadett uit 1990 had er al motormanagement e.d. op zitten, waar de garage helemaal gestoord van werd omdat het systeem elke keer weer een storing aangaf die er in werkelijkheid niet was. Of rijden jullie soms in een Lada Niva uit 1999? Ja dan klopt het dat er geen elektronica in zit.Mark schreef:Dat bedoel ik, onze auto komt uit 1999, geen enkel stuk elektronica en hij rijdt altijd *O*
Offtopic, maar elke auto sinds 1995 heeft iets van een boordcomputer...Mark schreef:Dat bedoel ik, onze auto komt uit 1999, geen enkel stuk elektronica en hij rijdt altijd *O*tsov schreef:Sowieso is elke bus/auto/voertuig tegenwoordig één brok elektronica. Leve de good-old mechanica
- Een uitgeklapte klaptrede bij SLT valt buiten het profiel van vrije ruimte en daarom zitten ze ook in de rijvoorwaarden opgenomen, dus de trein zal geen tractievrijgave verlenen bij een uitgeklapte trede m.a.w. je kunt niet eens wegrijden. Kon de trein niet breder? Ik dacht dat de SLT is ontworpen met de maximaal mogelijke bakbreedte op perronhoogte. Een VIRM is bij de knik in de bakwand 3,02m, maar die knik zit natuurlijk ruim boven de perronrand. En ja, die klaptreden waren een van de voornaamste veroorzakers van alle storingen in het begin en idd een nachtmerrie voor Nedtrain.VIRM schreef:En vandaag mijn eerste geplande SLT-ritten tussen Zaandam en Wormerveer. :) Enkele opvallende dingen:
- Wat is het nut van die treeplankjes? Kunnen die niet permanent uitgeklapt blijven, vroeger uit worden geklapt of had de trein gewoon niet wat breder gekund? Het vertraagt de aankomst en het vertrek iets. Ik ben benieuwd of het straks een nachtmerrie voor de onderhoudsafdeling zal worden.
- Van mij hadden de deuren wel in een wat donkerder kleurtje gemogen zodat het contrast met de rest van de trein duidelijker is. :)
En dat was pas de heenweg :oFles schreef:Het was vandaag een beetje een rommeltje.
Deze was onderweg naar Doornik (B) voor testritten o.i.d.Michael schreef:Ik zat gisteren in de s1900 van Breda naar Rotterdam Centraal en bij Rotterdam Lombardijen zag ik een railion loc rijden in de richting Dordrecht met een Fyra hogesnelheidstrein op sleeptouw
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten