Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Waarschijnlijk is je verhuizing naar Amersfoort ook bij NS opgevallen, als in de treinen Utrecht - Amersfoort de werkzaamheden bij Dordt worden vermeld
Zat gister in de tcr 75 die voor qbuzz naar Drachten reed.
Daar zat is een schermpje in met informatie, konden de passagiers zien waar hun bus op het nieuwe busstation van Dordrecht vertrok :neg:
Vanochtend een leuk omroepfoutje in Maastricht:
"Dames en Heren, de stoptrein naar Heerlen staat gereed aan de voorzijde van het station..., herstel, de stoptrein naar Heerlen staat gereed aan de voorzijde van spoor 6"
In de trein uit Eindhoven:
'Het volgende station is Utrecht Centraal, deze intercity rijdt verder naar Amsterdam Bijlmer-ArenA, Amsterdam Zuid en heeft als eindbestemming Eind...bestemming Schiphol' (<- hij wilde dus Eindhoven zeggen )
Volgens één kant van de CTA op het Nijmeegse spoor 35 was de spitstrein naar Venlo (die door DM '90 werd gereden) ineens een intercity geworden. En een CTA op het Utrechtse spoor 12 heeft wel heel erg veel 'Defect'-stickertjes...
Ardan schreef:En een CTA op het Utrechtse spoor 12 heeft wel heel erg veel 'Defect'-stickertjes...
...maar gezien wat erop staat zijn die defect stickertjes 1x per dag niet van toepassing. Ding is gewoon op een bestaande trein vastgelopen Ze zullen wel een verkeerd kabeltje hebben geraakt met de sloop van de kap.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Ardan schreef:En een CTA op het Utrechtse spoor 12 heeft wel heel erg veel 'Defect'-stickertjes...
Ja, die zag ik ook... Was de CTA die naast de roltrap aan de b-zijde hangt. Zaten minstens 5 DEFECT-stickers op
Ding was zo te zien vanochtend blijven hangen op de IC van 8.21 uur naar Groningen en Leeuwarden...
Ardan schreef:En een CTA op het Utrechtse spoor 12 heeft wel heel erg veel 'Defect'-stickertjes...
Ja, die zag ik ook... Was de CTA die naast de roltrap aan de b-zijde hangt. Zaten minstens 5 DEFECT-stickers op
Ding was zo te zien vanochtend blijven hangen op de IC van 8.21 uur naar Groningen en Leeuwarden...
Dat is al de hele week zo ;). Ik kom regelmatig op spoor 12b in utrecht. Erg smal perron nu vanwege de werkzaamheden....
NS wist vanmorgen aan de voorkant niet meer waar de achterkant mee bezig was in Amersfoort... de omroep dat de intercity's van .11, .21, .41 en .51 naar Rotterdam Centraal niet reden vanwege een wisselstoring bij Rotterdam was nog amper afgelopen of de t2818 (die gaat toch echt om 11 over, bleef overigens ook gewoon op de TBP's staan) kwam binnen en vertrok ook gewoon. Goed, hij reed tot Utrecht maar da's nog altijd iets anders dan helemaal niet rijden
De t12518 stond in Amersfoort nog wel met "trein wordt omgeleid" op de TB7 maar bleek in Utrecht opgeheven. Tenminste, volgens omroep in de 2818 ging de t12720 als eerste verder naar Rotterdam. En dan is het ook wel logisch dat je de voorgaande trein niet meer gaat omleiden: vrij zinloos als de aankomsttijd met beide treinen gelijk zou worden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Niet echt een misser, maar gisteren werd er vanaf ergens in de ochtend tot zeker in de vroege avond omgeroepen dat de CTA op spoor 2 in Zaandam een storing had en geen juiste informatie vertoonde. Voor de juiste informatie werd doorverwezen naar de gele vertrekstaten.
Sneltramhalte Amstelveen Zonnestein; de saldolezer is half vastgelopen aangezien er "houd uw kaart voor de lezer" op hoort te staan of "saldo 27.62" en niet een combinatie van beide.
Vandaag stapte ik in een tram van lijn 9 in Beedorp (A) . Aan de conductrice vroeg ik hoe kort de overstap in het centrum van Amsterdam was op lijn 14. Hierop kreeg ik als antwoord: Meneer, u denkt toch niet dat we op tijd rijden he!
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Vind het enorm lomp dat reizigers voor de s7500 in Arnhem perron 7a moeten hebben en dat er dan omgeroepen wordt "7a vooraan". Slim bedacht: maak dan tijdelijk een c ofzo
Vanmiddag ergens tussen Ede-Arnhem-Nijmegen een wisselstoring. Serie s3100 reed vanaf Nm niet, zal vanuit SChiphol wel in Ede gekeerd zijn. Dus wat doen wat roept men om: "Dames en heren, de Intercity naar Schiphol van 3 voor het hele en halve uur rijdt niet." niets melden over het wel rijden van de s3000 of andere eerst volgende reisgelegenheden. Voor reizigers naar Driebergen-Zeist werd nog apart omgeroepen dat men in Ede-Wageningen moest overstappen. Hoe men in dan in Ede-Wageningen moest komen mocht men zelf uitzoeken.
Feest richting de kop van Noord-Holland! Door een defecte trein bij Heiloo reed van alles en nog wat te laat of helemaal niet.
Op station Wormerveer stond ik 20 minuten te wachten op een trein richting Zaandam. Ik zag in die tijd drie sprinters richting Uitgeest vertrekken, waarvan er volgensmij twee sowieso te laat waren. Eentje bleef een paar minuten staan omdat hij door een IC werd ingehaald.
Uiteindelijk kwam er (met 10 minuten vertraging denk ik zo) een Sprinter richting Zaandam. Er werd niks omgeroepen over treinen richting Zaandam en de halte-afroep in de SLT deed het ook weer eens niet (foei NS!).
Even later ging ik weer op pad, dit keer vanuit Zaandam met de trein richting Amsterdam. Er stond nog een defecte trein bij Heiloo. Volgens de omroep op Zaandam reden alle IC's richting Alkmaar en verder en richting Utrecht en verder niet. Reizigers richting Alkmaar werd aangeraden om via Hoorn te reizen (de IC naar Enkhuizen stoptte volgensmij toen niet extra in Zaandam, slecht!). Wat bleek? De IC Alkmaar-Heerlen/Maastricht bleek Zaandam als eindpunt te hebben, in tegenstelling tot wat de stationsomroepster meldde... Op Sloterdijk werd echter dingen een stuk beter omgeroepen. :)
In Utrecht worstelde men vandaag met het vrij lange perron 18/19. Dat leverde de volgende omroep op: "De Sprinter naar Geldermalsen en Tiel vertrekt van helemaal vooraan spoor 18b"
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
In Gouda ontbreekt op meerdere CTA's het flapje Intercity, er hangt dan gewoon een blanco flapje. Is in ieder geval bij een CTA op spoor 8 en op spoor 10 zo.
Op station Dordrecht werd vandaag, omdat de t5140 +15 had en de t2240 spoor 2a bezet hield, de t5140 gespoorwijzigd naar spoor 1. Dat leverde de volgende omroep op: "Dames en heren, de stoptrein naar Rotterdam, Delft en Den Haag Centraal van 13:07 vertrekt van spoorwijziging 1."
Overigens haalde de t2240 de t5140 bij Zwijndrecht al weer in en kwam daardoor op Rlb op spoor 4 binnen. En de machiniste die de t5140 vanaf Ddr bestuurde zag er best leuk uit.