Ennes schreef:komt vast door je onderschrift :)Geert schreef:Oh, dat was me nog niet opgevallen
Om du tittar du se mer.

Ennes schreef:komt vast door je onderschrift :)Geert schreef:Oh, dat was me nog niet opgevallen
Om du tittar du se mer.
Dat hebben 80 % van de treinreizigers ook niet. Ik blijf me dan ook elke keer weer verbazen als ik dagelijks hele kuddes door de stationshallen ziet rennen.Ardan schreef:Bij de Combino gaat de deurknop knipperen als je hem open wilt hebben bij stilstand én werkt het als stopknop... Als ik eruit wil, dan loop ik bij het naderen van de halte naar de deur, druk op de deurknop, check uit... maar toch gaat 90% van de mensen die er dan bij komt ook op de knop staan rammen. Uiteraard niks mis mee, maar toch. Zeker als het op een nogal hyperactieve wijze gebeurt krijg ik een idee bij hen van 'IK MÓÉT EN ZÁL ALS EERSTE DE TRAM UIT!!!!!! IK HEB GÉÉN GEDULD!!!'
Dit doet VEOLIA wel. Ik heb al wel eens mee gemaakt dat als ik bij Heyendaal de trap af kwam rennen de machinist nog even zijn trein stopte dat ik in kon stappen naar Nijmegen.Karl schreef:Volgens mij heeft het dan meer met het ontbreken van geduld van de vervoerder te maken, die wacht immers niet als je een halve minuut te laat bent.
Hmm... wachten je moest wachten als reizigers te laat zijn, zal wat worden met de 5000/5700.Karl schreef:Volgens mij heeft het dan meer met het ontbreken van geduld van de vervoerder te maken, die wacht immers niet als je een halve minuut te laat bent.
Huh? Als de trein op het eerste station een halve minuut wacht komt de trein op het volgende station ook een halve minuut te laat aan. Je kunt dus niet zomaar 32 * 0,5 min doen, dat zou betekenen dat op Uto de trein met 16 minuten vertraging binnenkomt en dan nog een halve minuut extra wacht voordat-ie naar Ut rijdt. Realistischer zou dan zijn om te berekenen dat er vanaf het eerste station met +1 gereden wordt en dat er niet uitgereden wordt. De rijtijden blijven immers gelijk.Ennes schreef:Hmm... wachten je moest wachten als reizigers te laat zijn, zal wat worden met de 5000/5700.
Ddr, Zwd, Brd, Rlb, Rtz, Rtb, Rtd, Sdm, Dtz, Dt, Rsw, Gvm, Gv, Laa, Gvm, Vst, Dvnk, Ledn, Nvp, Hfd, Shl, Asdz, Rai, Dvd, Dmnz, Wp, Ndb, Bsmz, Hvsn, Hvsp, Hor, Uto = 32 stations X 0,5 min ( want als het regel is komt iedereen te laat) = 16 min.
Gisteren heb ik hier trouwens nog eens goed op gelet. Lampje gaat inderdaad branden als de deuren worden vrijgegeven, maar dan moet dus nog wel de treeplank worden uitgeschoven en je kunt niet aan de knop zien, voelen of horen dat je goed gedrukt hebt. Ik kan me voorstellen dat mensen dan denken dat de knop het niet goed doet en dan nog een paar keer extra drukken, de deur schuift pas na anderhalve seconden open.Ennes schreef:Laat er nu een groen lampje in de knop gaan branden als de deur vrijgave heeft... en vanaf dat moment drukken gaat de deur vrijwel direct open :)
Bij het ontgrendelen schuiven automatisch alle treeplanken naar buiten, pas bij het centraal sluiten klappen de treeplanken weer naar binnen.Geert schreef:Gisteren heb ik hier trouwens nog eens goed op gelet. Lampje gaat inderdaad branden als de deuren worden vrijgegeven, maar dan moet dus nog wel de treeplank worden uitgeschoven en je kunt niet aan de knop zien, voelen of horen dat je goed gedrukt hebt. Ik kan me voorstellen dat mensen dan denken dat de knop het niet goed doet en dan nog een paar keer extra drukken, de deur schuift pas na anderhalve seconden open.Ennes schreef:Laat er nu een groen lampje in de knop gaan branden als de deur vrijgave heeft... en vanaf dat moment drukken gaat de deur vrijwel direct open :)
Wat ik bedoelde is dat er niet slechts 1 reiziger op 1 station op het laatste moment komt aanwaaien, maar dat dit dus zeer regelmatig voorkomt, en dan met name in de spits, en zo krijg je dus op al die stations extra vertraging erbij. En geloof me.. zeker als het wat drukker is komt dit zeer regelmatig voor.Geert schreef:Huh? Als de trein op het eerste station een halve minuut wacht komt de trein op het volgende station ook een halve minuut te laat aan. Je kunt dus niet zomaar 32 * 0,5 min doen, dat zou betekenen dat op Uto de trein met 16 minuten vertraging binnenkomt en dan nog een halve minuut extra wacht voordat-ie naar Ut rijdt. Realistischer zou dan zijn om te berekenen dat er vanaf het eerste station met +1 gereden wordt en dat er niet uitgereden wordt. De rijtijden blijven immers gelijk.Ennes schreef:Hmm... wachten je moest wachten als reizigers te laat zijn, zal wat worden met de 5000/5700.
Ddr, Zwd, Brd, Rlb, Rtz, Rtb, Rtd, Sdm, Dtz, Dt, Rsw, Gvm, Gv, Laa, Gvm, Vst, Dvnk, Ledn, Nvp, Hfd, Shl, Asdz, Rai, Dvd, Dmnz, Wp, Ndb, Bsmz, Hvsn, Hvsp, Hor, Uto = 32 stations X 0,5 min ( want als het regel is komt iedereen te laat) = 16 min.
Dat is vaak het probleem, veelal betreft het schijnaansluitingen, en soms weet je dat het kan om even te wachten en elders kan dat weer niet.Daniel schreef:Tja, als de reiziger te laat naar het station vertrokken is is 't gewoon z'n eigen schuld dat 'ie de trein mist en hoeft er niet gewacht te worden.
In geval van aansluitingen die volgens de dienstregeling bestaan is 't niet meer dan sociaal om eventjes te wachten en niet voor de neus van de overstappers weg te rijden, doorgaans bufferruimte genoeg om dat minuutje later vertrekken onderweg weer in te lopen. Moet je alleen wel consequent in zijn als je zoiets doet, dus niet zoals gisteren in Utrecht aansluiting overnemen van de omgeleide trein uit Den Haag met de NoordOost en vervolgens in Amersfoort de aansluiting de mist in laten gaan daardoor...
Klopt wel wat je zegt, echter aan elke beslissing kleeft een keerzijde, wacht je wel, heb je kans reizigers die al in de trein zaten en netjes op tijd waren te duperen doordat die vervolg aansluitingen missen, wacht je niet, missen laatkomers (met wat voor reden dan ook) hun aansluiting. kortom, voor een deel van de reizigers zal je het altijd verkeerd doen.Karl schreef:@Ennes, het is volkomen terecht dat een vervoerder niet (altijd) wacht op reizigers die te laat zijn, maar het gevolg daarvan is dus dat mensen gaan rennen naar hun trein, de vervoerder wacht immers niet! Dus waarom mensen zo verbaasd zijn over rennende mensen op stations ontgaat mij volkomen. Het voorbeeld van (schijn)aansluitingen wordt al gegeven; maar mensen reizen vaak van A naar B en niet alleen met de trein, dus vertragingen van het voortransport kan ook tot gevolg hebben dat men naar een trein moet rennen in plaats van rustig aan doen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten