Justin per SMS: op de CTA van spoor 3 van Den Haag HS gaat de stoptrein van 16.16 naar Gvmw, Rsw, Dt, Dtz, Sdm, Rtd, Rtb, Rtz en stopt vervolgens op alle stations tot Groningen

Dat staat er al maanden, en nog steeds niemand die het herstelt :neg: Ik zie het altijd vanuit tram 9 naar HS vanaf Jacob Catsstraat (dat is richting HS en CS). Is alleen de rustige kant van HS, al voorbij de trappen. Daar staat dus niemand, omdat mensen niet kunnen spreiden over een perron.Daniel schreef:Hehe, de bekende misser van een van de Rotterdamse omroepsters, heb die al vaker mogen aanhoren...
Justin per SMS: op de CTA van spoor 3 van Den Haag HS gaat de stoptrein van 16.16 naar Gvmw, Rsw, Dt, Dtz, Sdm, Rtd, Rtb, Rtz en stopt vervolgens op alle stations tot Groningen
Daar zorgt 't niet voorWubbo schreef:Hoe zorgt altijd tot een vast punt doorrijden ervoor dat je altijd de juiste spreiding hebt bij een wisselende treinlengte?
Als ik even de situatie op Den Haag HS erbij neem (je moet immers wel appels met appels vergelijken) dan staan de bakborden dusdanig dat je aan de achterkant meestal wel goed staat voor treinen ri. Dordrecht die tot 6 bakken lengte precies tot het eind van de kap staan. Dat is ook het stuk waar de meesten staan te wachten, als er al mensen spreiden dan is dat dus vooral naar voren: het stuk waar dus welgeteld nul bankjes staan en nog net één abri net buiten de kap (nodigt ook uit om daar te gaan wachten maar niet heus)Wubbo schreef:Er zijn ook mensen die naar achteren lopen (zoals ik vandaag op de Laan van NOI, waar ik keurig voor gestraft werd doordat mijn trein tot puntje perron reed).
Zag gisteren in een tram van de HTM ook een mooie misser, de informatieschermen waren blijven hangen in het BIOS omdat het CMOS corrupt was. Er stond dus een mooie melding "Press F1 to continue" op alle schermen, maar dat had natuurlijk nog niemand gedaanfind_your_spot schreef:http://img.mobypicture.com/06ecbd065fe7 ... a_full.jpg
Eerste reis met OV-chipkaart bij NS? Vergeet dan niet uw Linux voor dummies handboek.
Geert schreef: Zag gisteren in een tram van de HTM ook een mooie misser, de informatieschermen waren blijven hangen in het BIOS omdat het CMOS corrupt was.
Zo kreeg ik op een NS kaartautomaat nadat ik een treinkaartje had gekozen dit scherm om te gaan betalen...Geert schreef: Ik zou daar voorlopig maar geen pinpas instoppen...
CC = Creditcard, algemene term in POS-systemen voor bankpassen. POS staat voor Point of Sale, de V zal wel staan voor Validator o.i.d.
mag ik vragen hoe het kan dat zo´n scherm ingebrand raakt? (sorry ik heb niet zoveel verstand van die techniekDaniel schreef:Lekker ingebrand is die ook...
okee bedankt, weer wat bijgeleerd :DDaniel schreef:Tja het staat constant een soortgelijke tekst te tonen natuurlijk. Op je computer heb je de screensaver om dat te voorkomen maar met reisinformatie is dat niet zo handig (moet je er een tafeltje met een muis onder gaan zetten om het uit de screensaver te krijgen)
Hoewel dat laatste ook echt kan: op Schiphol weleens een monteur bezig gezien met zo'n scherm die met een toetsenbord en muis op z'n knieën zat. Je kon live op 't scherm zien wat 'ie allemaal aan zat te klikken
Gister ging dat met werkzaamheden bij Zaandam niet goed, toen toonde ie Alkmaar, via Gouda op station Zaandam. Kennelijk weet dat systeem het niet als er op een ander station dan normaal wordt gekeerd.Dexter schreef:Was het al iemand opgevallen dat de zijdisplays van SLT na de laatste software-update behalve de eindbestemming in sommige gevallen ook een Via station tonen? Sinds ze op de s4000 rijden zie ik ze met "Rotterdam Centraal Via Amsterdam Centraal" en ik heb er al een paar in de s9800 gehad die "Utrecht Centraal Via Gouda" tonen.
En het irritante "Niet Instappen" dat ze bij aankomst op een eindstation tonen, wordt binnenkort ook eindelijk aangepakt. *O*
Ja, ik zag het al een paar keer in de s4000. Jammer alleen van die kleine letters.Dexter schreef:Was het al iemand opgevallen dat de zijdisplays van SLT na de laatste software-update behalve de eindbestemming in sommige gevallen ook een Via station tonen? Sinds ze op de s4000 rijden zie ik ze met "Rotterdam Centraal Via Amsterdam Centraal" en ik heb er al een paar in de s9800 gehad die "Utrecht Centraal Via Gouda" tonen.
:pos:En het irritante "Niet Instappen" dat ze bij aankomst op een eindstation tonen, wordt binnenkort ook eindelijk aangepakt. *O*
Die staat al heeeeel lang zo. Of heel vaak, dat kan ookGeert schreef:Overigens nog een voorbeeldje van niet meewerkende schermen, dit keer op Den Haag CS:
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten