Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
MdJ schreef:Ik w ilde net zeggen, is het niet tijd voor een maatje groter?
Hoezo, ik vond 8,5 tot 9,5 uur je buik inhouden een prima optie. Maar zonder gekheid: In mijn bijna 10-jarige NS-loopbaan ben ik welgeteld één kledingmaatje groter gegaan van pantalon en riem. De rest past nog prima. *O*
Bee schreef:Wees blij dat je geen witte boxer met rode hartjesprint aanhad
Nee gelukkig niet, want dan waren er heel wat hartjes te zien geweest. Maar het had erger kunnen uitpakken: Mijn Garfield-boxer lag in de was. Waarschijnlijk was er dan Slachtofferhulp voor die reizigers ingeschakeld.
Vanaf komende dinsdag heb ik een periode lang het keuzevak "De markt van het openbaar vervoer". Ben benieuwd. :) Heb gisteren het programma binnen gekregen, het ziet er best interessant uit. :)
Doelen module:
Na het volgen van dit keuzevak heeft de student kennis en inzicht verworven over:
* De structuur van de markt van het openbaar vervoer.
* De factoren, waarmee de vraag naar openbaar vervoer beïnvloed kan worden.
* De rol van de overheid in de markt van het openbaar vervoer.
* Logistieke organisatie van het openbaar vervoer.
* Planologische aspecten.
Beoordeling:
De student dient aan het begin van het college in week 8 een paper in te leveren. Het cijfer voor deze paper is tevens het cijfer voor de module. Bij de bepaling van dit cijfer zal ook rekening gehouden worden met de inbreng tijdens de colleges.
Herkansing van een onvoldoende paper vindt zonodig plaats in de vorm van een mondeling tentamen.
Aantal studiepunten: 2
Opdracht paper:
Schrijf een paper van minimaal 10 pagina’s A4 met de volgende onderwerpen:
1. een beschrijving van het huidige openbaar vervoer in de stadsregio Rotterdam, met de verschijningsvormen en exploitanten.
2. een visie op het openbaar vervoer in de stadsregio Rotterdam in 2020, waarbij je rekening moet houden met de volgende ontwikkelingen:
1. de luchthaven Rotterdam moet beter aangesloten worden op het openbaar vervoer;
2. rond de Waalhaven worden haveninstallaties vervangen door woningen, winkels en kantoren, terwijl aan de westzijde van de Waalhaven de RDM-locatie meer en meer studenten gaat trekken.
3. Maasvlakte-2 klaar is en er behoefte zal zijn aan woon-werkverkeer per openbaar vervoer.
3. twee thema’s uit de volgende lijst:
1. Welke rol zal de RET hebben in 2020?
2. De functie van het centraal station als knooppunt van hoge snelheidstreinen in 2020.
3. Het imago van het openbaar vervoer in 2020 of hoe krijg je meer Rotterdammers in het OV.
4. Welke strategie zou de overheid moeten ontwikkelen ten aanzien van het openbaar vervoer in de stadsregio Rotterdam in 2020?
5. Welke innovaties zijn te verwachten tot het jaar 2020?
Ik ben benieuwd. :)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Dexter schreef:
Nee gelukkig niet, want dan waren er heel wat hartjes te zien geweest. Maar het had erger kunnen uitpakken: Mijn Garfield-boxer lag in de was. Waarschijnlijk was er dan Slachtofferhulp voor die reizigers ingeschakeld.
dan was misschien de glimlach maandag ook nog op de gezichten van de forens te zien geweest ;)
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken! NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Vandaag weer mogen genieten van de reparatiekunsten van de conciërge op het werk.
Conciërge komt binnen. Ik hoorde dat zus en zo kapot was. Hij loopt er na toe, kijkt eventjes goed, en loopt naar mij terug: Heb je toevallig een rol ducktape voor mij? Ik geef hem de ducktape, en hoor het enthousiast van de rol getrokken en gescheurd worden. Na een minuutje komt hij terug: Gerepareerd, zie je later! En hij loopt weg
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
KM46 schreef:@ Dexter: Hoe gaat het met je moeder?
Ze mocht begin deze week van de Intensive Care af en naar een gewone kamer. Ze heeft nog wel veel pijn en is moe, maar het gaat elke dag een stukje beter en hopelijk mag ze binnenkort van het Erasmus MC worden overgeplaatst terug naar het ziekenhuis hier in onze eigen stad. Leuk dat je er naar vraagt, bedankt voor de belangstelling!
Dexter schreef:Ze mocht begin deze week van de Intensive Care af en naar een gewone kamer. Ze heeft nog wel veel pijn en is moe, maar het gaat elke dag een stukje beter en hopelijk mag ze binnenkort van het Erasmus MC worden overgeplaatst terug naar het ziekenhuis hier in onze eigen stad. Leuk dat je er naar vraagt, bedankt voor de belangstelling!
Goed te horen! Zou inderdaad fijn zijn als je moeder straks weer richting het ziekenhuis kan in je thuisstad. Sterkte nog verder. :)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Volgens Mijn NS heb ik vier actieve voordeelurenkaarten met verschillende nummers die allemaal verlopen ergens tussen 10-6-11 en 25-7-11. Op geen enkele heb ik een RailPlus (die ik toch echt in mijn portemonnee heb).
Daarnaast is er gisteren vol tarief afgeschreven in plaats van korting maar dat komt denk ik door Dal Vrij. Ik ga straks toch maar even langs het loket denk ik.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Bee schreef:Is het iemand al opgevallen dat nu ook ondergrondse sporen, metrosporen en tramsporen worden weergeven in Google Maps?
Behalve als de tramsporen in de straat liggen, zoals bijvoorbeeld de Nieuwe Binnenweg in Rotterdam. Dan worden de sporen niet aangegeven. Je kunt dit zien doordat er p de Mauritsweg nog wel sporen liggen (tramsporen naast de weg) en op de Nieuwe Binnenweg niet meer (sporen in de weg).
Verder is het (vooralsnog) alleen in Nederland, want in bijvoorbeeld Antwerpen staan de sporen er nog niet op.
Iets heel anders: ik heb vanmiddag/vanavond een reünie van mijn middelbare school. *O* Dus straks nog maar even mensen bellen om te vragen of ze ook komen.....
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Meltrain schreef:Behalve als de tramsporen in de straat liggen, zoals bijvoorbeeld de Nieuwe Binnenweg in Rotterdam. Dan worden de sporen niet aangegeven. Je kunt dit zien doordat er p de Mauritsweg nog wel sporen liggen (tramsporen naast de weg) en op de Nieuwe Binnenweg niet meer (sporen in de weg).
Ik gok erop dat alle tramlijnen erop staan, maar doordat de layer met wegen bovenop de layer met sporen is gelegd, zie je ze niet ;)