Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Sommige chauffeurs hebben toch maar rare definities voor het woord "vol". Bij halte Europalaan kwam een lijn 66 ri. Utrecht CS voorbij met "Sorry, bus vol" op de film waarin helemaal niemand achter de uitstapdeur stond en ook in het voorste deel nog ruimte tussen de staande reizigers was
Achja, lijn 81 reed er vlak achteraan en was vrij leeg...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Reiziger Delft schreef:
*Even voor de zekerheid; als de conducteur sleutelt, sluiten de deuren toch ook als er iets tussen zit bij SGMm?
Voor zover ik weet heeft SGM zo ongeveer dezelfde deuren als Mat'64, op die deuren zit geen klembeveiliging, trouwens bij de meeste Zwenk-Zwaaideuren niet.
Vermoedelijk was het geen springer en het is bij Roosendaal gebeurd. geruchten gaan dat de 15 jarige jongen op de vlucht was voor een overvaller toen hij onder de trein kwam. Nader onderzoek moet uitwijze wat de echte oorzaak geweest is
Wat was het vanochtend druk in de t5020. Normaal zijn er wel enkele staanplaatsen, maar nu stoden de balkons in elk geval helemaal vol en de gangpaden een beetje.
Maar dat zal ook wel deels komen doordat de t2218 met slechts 1x DD-AR reed en mensen moest achterlaten (wat niet/minder had gehoeven als somige mensen iets meer zouden doorlopen ).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Reiziger Delft schreef:
*Even voor de zekerheid; als de conducteur sleutelt, sluiten de deuren toch ook als er iets tussen zit bij SGMm?
Voor zover ik weet heeft SGM zo ongeveer dezelfde deuren als Mat'64, op die deuren zit geen klembeveiliging, trouwens bij de meeste Zwenk-Zwaaideuren niet.
Bij de ombouw naar SGMm kregen ze nieuwe deuren en een nieuw deursysteem.
Als de hc sleutelt, wordt de infraroodstraal uitgezet, maar is er wel een klembeveiliging actief. Deze is heeft wel veel meer kracht nodig om geactiveerd te worden dan bv. bij de VIRM-deuren nodig is. Zodanig veel kracht zelfs dat het nut ervan me bijna ontgaat. Overigens hebben alle andere materieelsoorten met zwenk-zwaaideuren behalve Mat '64 ook zo'n zelfde klembeveiliging.
Laatst gewijzigd door Dexter op ma 15 nov 2010, 22:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Stond afgelopen donderdag avond een half uur op Utrecht Centraal omdat tussen de laatste twee s3000 er een uur zit, en ik een half uur te vroeg uit Den Haag kwam (wat ik al wist, maar had ook geen zin om in Den Haag te wachten). Maar, oh wat een troep geven slecht geplande uitlopende/eindigende treinen: (allemaal tussen 0:25 en 0:53)
- Op spoor 18b stond al een SLT, en op 18b een V-IRM (voor een trein naar Eindhoven), maar de SLT stond te ver naar voren. Een andere aankomende SLT met reizigers (vanaf sp 16/17) zou moeten combineren zodat ze samen afgerangeerd konden worden. Maar ja, als je te ver naar voren staat, dan staat 80% van je trein op de wissel. Alle reizigers moesten dus naar voren en door de voorste deur uitstappen (uiteraard pas na 15 minuten stilstaan, en met aangeschoten jongeren die lomp aan het doen waren was dat vast dolle pret).
- Op spoor 15 stonden alle veel reizigers voor de laatste s3000 van 0:53, die tot 0:40 op de CTA stond. Op spoor 14 stonden namelijk twee VIRMs, die moesten combineren, maar waarvan een een defecte koppeling had dus ze apart afgerangeerd werden. Rond 00:40 komt er opeens een enkele Plan V vanaf spoor 15b aanrijden, die vrij ver richting 15a rijdt. Personneel loopt weg, en 2 minuten later wordt de CTA pas veranderd om "Niet Instappen" te tonen. Een enkeling dacht al dat het dus de s3000 was. Om ongeveer 00:45 komt er vanaf de richting van 15a opeens een V-IRM-VI, die uiteraard niet meer met de achterkant langs het perron past omdat de Plan V te ver naar voren staat. Vervolgens moeten eerste die twee treinen afgerangeerd worden voordat om 00:54 een VIRM-IV, veel te kort uiteraard, aan komt zetten voor de s3000.
Is het zo moeilijk om te weten hoe lang treinen zijn en hoeveel reizigers er zijn? Kennelijk wel
Bee schreef:Op Sloterdijk rijden alle treinen richting Schiphol van spoor 12, en alle treinen vanuit Schiphol van spoor 11. Normaal is dat andersom
Ja dat is al de hele dag zo. Verder weinig hinder voor de reizigers op Sloterdijk en Lelylaan daardoor. Er was een storing met de rijrichting op het 'normale' rechterspoor naar Sloterdijk en de Lelylaan toe (vanaf Centraal). Dan kan je als treindienstleider alleen een rijweg instellen de andere kant op, dus linkerspoor. Of je kan iedere trein met een aanwijzing door het rode sein heen gaan praten, maar met de hoeveelheid wat daar rijdt, lukt dat je nooit. Dus is er in de richting gereden die het wel doet. :D Meteen een mooie dag waaruit blijkt dat wissels weghalen, voor meer hinder zorgt; stel er zouden hier wissels weggehaald zijn, die op het oog overbodig zijn, dan had je nu hier met veel meer vertraging en uitval van treinen gezeten.
Ik was vandaag even in Tilburg. Man-o-man, wat ze daar stadsbus noemen is toch wel erg triest hoor. Brommende Volvo's die als slakken door de stad kruipen, en zo ongeveer elke 50 meter een drempel moeten nemen. Tussen station West en station Reeshof heb ik met lijn 3 minstens 30 drempels geteld :N Om het helemaal kleinburgelijk te maken ging de chauffeuse ook nog even met een chauffeur van een tegemoetkomende bus praten. Elke keer als ik dacht dat het afgelopen was, ging het verhaal weer door. Die bus heeft vier minuten stilgestaan
Daarna van station Tilburg West naar station Tilburg gegaan met de trein, daar een vertraagde s1900 gepakt. Die trein heeft tussen Breda en Dordrecht een poging gedaan een nieuw langzaamheidsrecord neer te zetten. Vanaf de Moerdijkbrug was er al helemaal geen vaart meer in te krijgen. De trein werd ook nog eens opgeheven in Rotterdam -o-
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Reiziger Delft schreef:Vanochtend, station Velp, een 30-tal mensen staat te wachten op de sprinter naar Arnhem en Nijmegen. Trein komt iets meer dan 5 minuten te laat binnen. Ik stap meteen na binnenkomst samen met een vrouw in bij een deur, waar ik haar even voorlaat. Op het moment dat ik tussen de deuren sta sluiten deze, waardoor ik geraakt wordt en de deuren weer naar buiten moet duwen. We stapten gewoon vlot in, op de plek waar we ook stonden te wachten.
Hier ging dus iets goed mis; of het sprintertje had kuren, of de conducteur besloot dat alle reizigers zich binnen 5 seconden maar naar binnen moesten werken.* Beide opties zijn nogal kwalijk. :neg:
*Even voor de zekerheid; als de conducteur sleutelt, sluiten de deuren toch ook als er iets tussen zit bij SGMm?
Ik weet uit eigen ervaring dat SGM wel eens deurproblemen heeft, die zich ongeveer zo manifesteren zoals je beschrijft: de deur gaat open en op het moment dat de deur helemaal geopend is wordt-ie gelijk weer gesloten. Volgens mij is het wel een bekend probleem maar kennelijk nog steeds niet definitief opgelost... Overigens treedt dit probleem vaak maar bij één deurcombinatie tegelijk op. De andere deuren werken dan nog wel gewoon.
Bee schreef:Ik was vandaag even in Tilburg. Man-o-man, wat ze daar stadsbus noemen is toch wel erg triest hoor. Brommende Volvo's die als slakken door de stad kruipen, en zo ongeveer elke 50 meter een drempel moeten nemen. Tussen station West en station Reeshof heb ik met lijn 3 minstens 30 drempels geteld :N Om het helemaal kleinburgelijk te maken ging de chauffeuse ook nog even met een chauffeur van een tegemoetkomende bus praten. Elke keer als ik dacht dat het afgelopen was, ging het verhaal weer door. Die bus heeft vier minuten stilgestaan
Daarna van station Tilburg West naar station Tilburg gegaan met de trein, daar een vertraagde s1900 gepakt. Die trein heeft tussen Breda en Dordrecht een poging gedaan een nieuw langzaamheidsrecord neer te zetten. Vanaf de Moerdijkbrug was er al helemaal geen vaart meer in te krijgen. De trein werd ook nog eens opgeheven in Rotterdam -o-
Niks tegen de Volvo´s he :D maar op de stadsdienst van Breda kunnen ze wel beter doorrijden begrijp ik zo uit jouw verhaal. Ik heb zelf nog nooit met de stadsdienst Tilburg gereisd dus weet natuurlijk niet hoe het er in Tilburg aan toe gaat
De Volvo's zijn als bus helemaal niet langzaam. Sterker nog, ik vind ze bij vertrek uit stilstand iets te snel waardoor je als staande reiziger moeite moet doen overeind te blijven. Is dus blijkbaar vooral de infrastructuur die de bus vertraagd. De motor maakt inderdaad wel belachelijk veel lawaai.
Ach, ooit om 7 uur 's morgens met een gelede bus over de drempels in Tilburg gereden op dusdanige snelheid dat ik zittend op de achterste rij stoelen bij iedere drempel gewoon m'n stoel uitgelanceerd werd. -o- Chauffeur vond het voldoende als alleen hijzelf er op iets meer acceptabele snelheid overheen ging.
Het valt mij trouwens ook op dat de s4600 en s5800 in Amsterdam Centraal zijn verhuisd naar spoor 11b. Plotseling zonder wijzigingsblad en ook gewoon blauw in de vertrekinformatie, dus een echte spoorwijziging. Is dit het begin van de Muiderpoort-kermis die morgen begint?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Volgens Somda is dat een definitieve wijziging. De nieuwe infra komt daar namelijk zodanig te liggen dat er minder kruisingen tussen treinen Asd-Wp v.v. en treinen Asd-Wgm v.v. zijn, maar dat heeft natuurlijk weinig zin als vervolgens bij Asd alsnog gekruist moet worden om op het juiste spoor te komen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Op spoor 15a worden nu twee overdekte wachtruimtes gebouwd, en extra bankjes geplaatst. Is dat allemaal voor dat ene Fyra rijtuig wat buiten de kap staat?
Het regende vertragingen vandaag. Zat net zelf in de t4580 die op alle stations stopte, omdat de s3300 niet reed vanavond. Die reed eerder alleen Zaandam- Hoorn Kersenboogerd. Zag nog een paar keer een s2100 vertrekken met een Ddar uit Amsterdam, en een ICMm in de s3900 vanavond.
Ook vandaag had ik trein t1626 van Hilversum naar Duivendrecht, ditmaal met 10 minuten vertraging. Op Duivendrecht miste ik hierdoor trein t4026 naar Amsterdam Amstel waardoor ik op de metro was aangewezen. Na een minuutje kwam er een setje van drie ''Zilvermeeuwen'' aanrijden, ik dacht lijn 54 die een extra stelletje had. Ik dus instappen, komen we bij halte Van der Madeweg op het middenspoor... hmm, voor de zekerheid maar even uitstappen. Gelukkig maar, het bleek lijn 50 naar Isolatorweg te zijn met dus afwijkend materieel :).
Later vanmorgen (tegen 12 uur) stapte ik op tram 7 van Weesperplein richting Flevopark. Van daaruit zag ik op de Mauritskade een GVB-bus met politie-escorte en al inclusief sirene en zwaailichten :o . Even later bij halte Beukenweg kruisten we met tramstel 805, welke op lijn 7 in tegenovergestelde richting reed.
Jurre schreef:Ook vandaag had ik trein t1626 van Hilversum naar Duivendrecht, ditmaal met 10 minuten vertraging. Op Duivendrecht miste ik hierdoor trein t4026 naar Amsterdam Amstel waardoor ik op de metro was aangewezen. Na een minuutje kwam er een setje van drie ''Zilvermeeuwen'' aanrijden, ik dacht lijn 54 die een extra stelletje had. Ik dus instappen, komen we bij halte Van der Madeweg op het middenspoor... hmm, voor de zekerheid maar even uitstappen. Gelukkig maar, het bleek lijn 50 naar Isolatorweg te zijn met dus afwijkend materieel :). (...)
Even voorop of op de PID kijken kan twijfels voorkomen ;)
Lijn 50 stopt trouwens op MDW niet op het middenspoor, maar op dezelfde als de 54.. alleen de 53 stopt in het midden.
Ardan schreef:Even voorop of op de PID kijken kan twijfels voorkomen ;)
Lijn 50 stopt trouwens op MDW niet op het middenspoor, maar op dezelfde als de 54.. alleen de 53 stopt in het midden.
Ik was al verdiept in m'n krantje toen . Echter, hij stopte bij halte Van der Madeweg op het middenspoor (nu begin ik aan mezelf te twijfelen?).