Zoals gewoonlijk nam ik vanochtend de t525, die na vertrek uit Den Haag Centraal al begon te versnellen, toen de machinist vol op de rem ging staan en stapvoets doorreed. Dit bleek exact op het moment te zijn dat er een aanrijding plaatsvond in Zoetermeer Oost, en er dus waarschijnlijk een alarmoproep werd geplaatst. In Voorburg werden we langs het perron geparkeerd en na een tijdje reden we terug naar Den Haag. Daar kon ik mooi de t2616 halen, die wat later vetrok omdat de oorspronkelijke conducteurs vanwege de stremming er niet waren. In Schiphol wilde ik een rechtstreekse IC naar Utrecht nemen, waar ik nog even 2 buitenlandse heeren probeerde uit te leggen hoe ze in Amsterdam Centraal konden komen; vanwege de drukte verloor ik ze daarna uit het oog.
De t3529 verdween vlak voor vertrek van de CTA: ja hoor, wisselstoring dus geen rechtstreekse IC's naar Utrecht.

Denk je dat het voorbij is; nee hoor, iets met Murphy enzo. Een verdacht pakketje bij Zoetermeer zorgde ervoor dat m'n t2058 bij Gouda eindigde op een ander spoor en met vertraging; gelukkig kon ik na een flinke sprint net de t9758 halen en in Rotterdam na opnieuw een enorme sprint over de brug de t5060 halen (0 minuten overstap. :D ), waardoor de schade op de terugreis zeer beperkt bleef. In Delft zag ik dat de noord-oost werd omgeleid; er reden lange koploper-combinaties door het station. Overigens zag ik daar ook nog een Benelux met een Belgische stam waar reizigers inzaten, met daarachter een ICRm stam die afgesloten was! Dat was nog wel een mooi gezicht, zo'n lange getrokken trein.

Morgen een nieuwe dag. :D