OVer je reiservaringen in november 2010
-
- Berichten: 6424
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
- Locatie: Reisdorf - Luxemburg
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in november 2010
Normaal gesproken rijden er op werkdagen ongeveer twee dienstwagens met LHB op lijn 50.
Re: OVer je reiservaringen in november 2010
Wat lees ik nu? ICE via Deventer? Nog steeds zo? *O*
*grijpt camera vast*
*grijpt camera vast*
Ik doe ook maar wat
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39319
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in november 2010
Naar het schijnt bevond ik me vanavond in een stiltecoupé in de t2867. Goed dat 't op de ramen stond want anders was 't niet merkbaar geweest
Was 'n lekker druk treintje trouwens ook, heel wat anders als de t542 waarmee ik op de heenweg gereisd was. Maargoed, die had ook maarliefst 7 bakken voor Rotterdam.
Was 'n lekker druk treintje trouwens ook, heel wat anders als de t542 waarmee ik op de heenweg gereisd was. Maargoed, die had ook maarliefst 7 bakken voor Rotterdam.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in november 2010
Ik heb afgelopen paar weken een aantal keer in een stadsbus in Hoorn gereisd, waar iedere keer de binnen temperatuur 19c was en de comfort meter 9 aangaf op het informatiescherm. Ik vond het opzich al vreemd dat de temperatuur altijd 19 graden is in de bus... Toevallig had ik vandaag een digitale thermometer in mijn tas zitten dus ging ik eens kijken. Bij het wegrijden vanaf het beginpunt op het station in Hoorn was het 15,2c in de bus, en vlak voordat ik uitstapte 18,5c. De hele route was het echter volgens het schermpje 19c. Dat zou sowieso al niet kunnen omdat de bus met zowel de voordeur als achterdeur een aantal minuten open stond bij het station. Waar zit die busthermometer ergens?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39319
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in november 2010
Geeft dat scherm niet gewoon de temperatuur weer waarop de chauffeur de verwarming heeft ingesteld?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in november 2010
Ik zat ook in de 2867, tussen Apeldoorn en Deventer maar deze trein was onverwacht redelijk drukDaniel schreef:Naar het schijnt bevond ik me vanavond in een stiltecoupé in de t2867. Goed dat 't op de ramen stond want anders was 't niet merkbaar geweest
Was 'n lekker druk treintje trouwens ook, heel wat anders als de t542 waarmee ik op de heenweg gereisd was. Maargoed, die had ook maarliefst 7 bakken voor Rotterdam.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39319
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in november 2010
Dat was 'ie al vanaf Gouda... toen ik op Rotterdam Centraal instapte was de voorste bak van dit losse viertje nog vrij rustig overigens. Had trouwens wel het idee dat er vrij veel uit ging in Amersfoort en niet al teveel meer instapte daar.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in november 2010
Trouwens NS meldt: Van en naar Utrecht Centraal geen treinen ivm met aanrijding met persoon. Het is er wel raak dat weekend daar :(
Re: OVer je reiservaringen in november 2010
Er staat een aanrijding bij Breukelen, lijkt mij niet dat heel Utrecht-Noord eruit hoeft. Blijkbaar verkeerd knopje bij de verkeersinformatie.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39319
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in november 2010
Zie hier, betreft dus een aanrijding op spoor 5 van Utrecht Centraal.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in november 2010
Verkeerd knopje-verhaal blijft recht overeind
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39319
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in november 2010
Er zal wel roet tussen het toetsenbord hebben gezeten
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in november 2010
Ik had vandaag eindelijk weer eens een exclusieve Intercity-dienst met een paar lekkere langeafstandsritten Asd - Vs erin. Dat was een verademing na al die spoorellende van de afgelopen tijd en het bijhorende gependel. Maar ik kwam helaas bedrogen uit, want er waren een paar zuunige Zeeuwen die zo nodig kabels moesten jatten tussen Bgn en Krg.
Van Asd tot Rsd ging alles op tijd en vlekkeloos. Bij elk station moest ik gniffelen om de omroep van de hc, die klonk als Bob de Rooy: "Hallo lieve mensen!" (Hij noemde ze nog net geen Boppers). Het was een rustige zondagochtend en er kwam ook geen verstoringsinfo binnen op onze RP, dus dat was aangenaam voor de verandering.
Toen we in Rsd langs het perron stonden, hoorden we een omroep dat er een storing was door die koperdiefstal en dat de Intercity (wij dus) als stoptrein zou gaan rijden van Rsd naar Vs. Fijn om zo geinformeerd te worden... Dus ik bellen met de trdl en die vertelde wat er aan de hand was en dat we dus zouden gaan stopperen. Hij liet de NSR Reisinformant me nog bellen met preciezere info over onze tussenstops. De RI vertelde dat we alleen extra op Rb en Kbd hoefden te stoppen, want de s12100 pendelde tussen Krg en Vs. Normaal hoort Bijsturing te bellen, maar dat moeten ze nu nog doen.
We vertrokken op tijd en op onze eigen vertrektijd uit Rsd, maar in Bgn moesten we 20 minuten wachten op de tegentrein want die was vertraagd en alles moest over het linkerspoor. Tussen Bgn en Gs moesten we dus via het linkerspoor rijden en omdat er op de Zeeuwse Lijn linkerspoorbeveiliging is, staan er alleen seinen bij wissels en beweegbare bruggen. Dus kom je kilometers lang geen seinen tegen, wat in combinatie met de dichte mist van vandaag best een raar idee is. Bij de plek van de kabeldiefstal moest ik in de mist ook nog twee overwegen aanrijden.
Na de extra stops in Rb en Kbd, konden de reizigers voor Bzl en Arn overstappen om een los V-tje, dat in Krg aan de overkant van het perron klaarstond. Uiteindelijk kwamen we met +28 aan in Vs en moesten we bijna meteen terug. Op de terugweg waren de problemen bijna opgelost en waren we de laatste IC met extra stops in Kbd en Rb.
Kort na vertrek uit Bgn zag ik ineens een man langs de baan lopen. Ik had nog niet zo'n hoge snelheid, dus ik besloot om te stoppen om hem aan te spreken. Toen ik mijn cabinedeur opende, zag ik dat hij een fototoestel in zijn hand had. Met het verhaal van Rienstertje in mijn achterhoofd vroeg ik hem beleefd of hij voor zijn eigen veiligheid wilde weggaan en achter het hek wilde gaan staan. Maar hij bleef aandringen dat hij wat foto's vanaf het bruggetje wilde nemen en toen zei ik dat ik anders de KLPD zou laten komen. Mijn hc was het inmiddels beu geworden en brulde hem toe dat hij hem ging bekeuren en de rest laat ik maar even weg, maar begrijpelijk vond ik het wel want dit kon er ook nog wel bij.
Van Asd tot Rsd ging alles op tijd en vlekkeloos. Bij elk station moest ik gniffelen om de omroep van de hc, die klonk als Bob de Rooy: "Hallo lieve mensen!" (Hij noemde ze nog net geen Boppers). Het was een rustige zondagochtend en er kwam ook geen verstoringsinfo binnen op onze RP, dus dat was aangenaam voor de verandering.
Toen we in Rsd langs het perron stonden, hoorden we een omroep dat er een storing was door die koperdiefstal en dat de Intercity (wij dus) als stoptrein zou gaan rijden van Rsd naar Vs. Fijn om zo geinformeerd te worden... Dus ik bellen met de trdl en die vertelde wat er aan de hand was en dat we dus zouden gaan stopperen. Hij liet de NSR Reisinformant me nog bellen met preciezere info over onze tussenstops. De RI vertelde dat we alleen extra op Rb en Kbd hoefden te stoppen, want de s12100 pendelde tussen Krg en Vs. Normaal hoort Bijsturing te bellen, maar dat moeten ze nu nog doen.
We vertrokken op tijd en op onze eigen vertrektijd uit Rsd, maar in Bgn moesten we 20 minuten wachten op de tegentrein want die was vertraagd en alles moest over het linkerspoor. Tussen Bgn en Gs moesten we dus via het linkerspoor rijden en omdat er op de Zeeuwse Lijn linkerspoorbeveiliging is, staan er alleen seinen bij wissels en beweegbare bruggen. Dus kom je kilometers lang geen seinen tegen, wat in combinatie met de dichte mist van vandaag best een raar idee is. Bij de plek van de kabeldiefstal moest ik in de mist ook nog twee overwegen aanrijden.
Na de extra stops in Rb en Kbd, konden de reizigers voor Bzl en Arn overstappen om een los V-tje, dat in Krg aan de overkant van het perron klaarstond. Uiteindelijk kwamen we met +28 aan in Vs en moesten we bijna meteen terug. Op de terugweg waren de problemen bijna opgelost en waren we de laatste IC met extra stops in Kbd en Rb.
Kort na vertrek uit Bgn zag ik ineens een man langs de baan lopen. Ik had nog niet zo'n hoge snelheid, dus ik besloot om te stoppen om hem aan te spreken. Toen ik mijn cabinedeur opende, zag ik dat hij een fototoestel in zijn hand had. Met het verhaal van Rienstertje in mijn achterhoofd vroeg ik hem beleefd of hij voor zijn eigen veiligheid wilde weggaan en achter het hek wilde gaan staan. Maar hij bleef aandringen dat hij wat foto's vanaf het bruggetje wilde nemen en toen zei ik dat ik anders de KLPD zou laten komen. Mijn hc was het inmiddels beu geworden en brulde hem toe dat hij hem ging bekeuren en de rest laat ik maar even weg, maar begrijpelijk vond ik het wel want dit kon er ook nog wel bij.
Vallend blad maakt rails glad.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39319
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in november 2010
Vanmorgen uitgelopen werkzaamheden tussen Gouda en Rotterdam waardoor daar minder treinen reden. En tja, waarom zou je ook treinseries inkorten... de s2800 was compleet opgeheven van Deventer tot Rotterdam aan toe (Al eens in de praktijk gezien dat dat ding prima kan keren op Ut maargoed)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13
Re: OVer je reiservaringen in november 2010
Ik heb een tijd geleden in deze post een uitgebreid antwoord gegeven:Caspar schreef:Ik heb afgelopen paar weken een aantal keer in een stadsbus in Hoorn gereisd, waar iedere keer de binnen temperatuur 19c was en de comfort meter 9 aangaf op het informatiescherm. Ik vond het opzich al vreemd dat de temperatuur altijd 19 graden is in de bus... Toevallig had ik vandaag een digitale thermometer in mijn tas zitten dus ging ik eens kijken. Bij het wegrijden vanaf het beginpunt op het station in Hoorn was het 15,2c in de bus, en vlak voordat ik uitstapte 18,5c. De hele route was het echter volgens het schermpje 19c. Dat zou sowieso al niet kunnen omdat de bus met zowel de voordeur als achterdeur een aantal minuten open stond bij het station. Waar zit die busthermometer ergens?
http://ovinnederland.nl/viewtopic.php?f ... er#p116979
For Your Railroad Adventures
Re: OVer je reiservaringen in november 2010
Je zegt in die post niet of die temperatuur de waarde is die de chauffeur instelt, of dat het een binnen temperatuur is die op dat moment, of over de afgelopen 5 minuten gemiddeld geld. Als het een van die laatste 2 is, dan klopt het niet, want de temperatuur loopt vaak langzaam op na vertrek vanaf het station. Dus dan zou het niet iedere keer 19 graden kunnen zijn.
Re: OVer je reiservaringen in november 2010
Vandaag werd er in een SLT'tje tussen Nwl en Vdo wel iets heel aparts (automatisch) omgeroepen.
Even later werd het ook nog in het Engels herhaald. Dit had ik nog nooit gehoord, wel had ik al eerder gehoord dat Loes omriep dat ik niet moest vergeten uit te checken.Loes schreef:"Dames en Heren, let op uw bagage! In deze trein kunnen zakkenrollers actief zijn."
Re: OVer je reiservaringen in november 2010
Dat zijn extra boodschappen, die kan je handmatig in het systeem selecteren, waarna Loes het voor je omroept. Die is er dus ook in het Engels en verder zijn er nog boodschappen over o.a. gladde perrons, combineren, dodenherdenking.
Vallend blad maakt rails glad.
Re: OVer je reiservaringen in november 2010
Worden machinisten/conducteurs zo lui dat ze dat niet meer zelf omroepen voor die ene keer per jaar.Dexter schreef:dodenherdenking.
Wel erg netjes iig! :pos:
Re: OVer je reiservaringen in november 2010
Ugh, hoe gaat dat eigenlijk met dodenherdenking in de trein? Worden ze dan 2 minuten stilgezet?
Ik vind dit allemaal nogal achterhaald 65 jaar na dato.
Ik vind dit allemaal nogal achterhaald 65 jaar na dato.
Re: OVer je reiservaringen in november 2010
@Iljitsch: Ja, de treinen worden elk jaar twee minuten stilgezet.
@les 7: Machinisten hebben het voor het tijdstip van de dodenherdenking druk met het uitkienen van een goede stopplek voor die twee minuten. Wat bij sommige treinseries nogal een sport is. (Bv. de s2200 die dan net tussen Rtb en Rlb is en met gierende remmen tot stilstand komen op Rlb en een gehaast omroepbericht eruit gooien is niet erg netjes) :@
En over luie conducteurs doe ik geen uitspraken.
@les 7: Machinisten hebben het voor het tijdstip van de dodenherdenking druk met het uitkienen van een goede stopplek voor die twee minuten. Wat bij sommige treinseries nogal een sport is. (Bv. de s2200 die dan net tussen Rtb en Rlb is en met gierende remmen tot stilstand komen op Rlb en een gehaast omroepbericht eruit gooien is niet erg netjes) :@
En over luie conducteurs doe ik geen uitspraken.
Vallend blad maakt rails glad.
Re: OVer je reiservaringen in november 2010
Ja die worden 2 minuten stil gezet, en indien mogelijk treinen die rond die tijd vertrekken b.v. 2100 te Asd, de 2200 te Gv enz. zullen even blijven staan.iljitsch schreef:Ugh, hoe gaat dat eigenlijk met dodenherdenking in de trein? Worden ze dan 2 minuten stilgezet?
Ik vind dit allemaal nogal achterhaald 65 jaar na dato.
Maar hoezo achterhaald? Vanaf 1961 is de herdenking veel breder als WO II. En herdenkt men ook de slachtoffers van vredesmissies en andere militaire optredens sinds de tweede wereldoorlog.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: OVer je reiservaringen in november 2010
De tweede wereldoorlog, of liever gezegd: de bezetting, is iets wat destijds iedereen in Nederland van dichtbij meegemaakt heeft. Dan is die twee minuten te begrijpen. Maar nu dat jongste volwassenen van destijds ver in de tachtig zijn zijn die oorlog en die bezetting geschiedenis, waar de huidige generaties niet zo heel veel mee hebben. Dan kan je er wel meer dingen bij harken, maar ook die zijn ver van ons collectieve bed. Gezien die feiten vind ik een gedwongen collectieve herdenking door het land letterlijk twee minuten stil te zetten echt niet meer van deze tijd.
Dat wil niet zeggen dat er niet meer herdacht moet worden, maar dat dit gewoon een tandje lager kan en alleen voor mensen die daadwerkelijk inhoud aan zo'n herdenking willen geven. Zo zal ik zelf echt niet iets gaan verstoren ofzo op 4 mei, maar ik stap ook niet van mijn fiets mocht ik toevallig buiten zijn ofzo. Eerlijk gezegd vergeet ik die twee minuten meestal.
Dat wil niet zeggen dat er niet meer herdacht moet worden, maar dat dit gewoon een tandje lager kan en alleen voor mensen die daadwerkelijk inhoud aan zo'n herdenking willen geven. Zo zal ik zelf echt niet iets gaan verstoren ofzo op 4 mei, maar ik stap ook niet van mijn fiets mocht ik toevallig buiten zijn ofzo. Eerlijk gezegd vergeet ik die twee minuten meestal.
Re: OVer je reiservaringen in november 2010
Waag het niet aan de dodenherdenking te komen. Je doet het leger er heel veel pijn mee, die treuren dan ook om de gevallen kameraden in Afghanistan
Die mensen hebben het al moeilijk. En je kan dan wel zeggen, dan hadden ze geen militair moeten worden, maar die mensen vechten voor de vrijheid van ons land en de vrede in de rest van de wereld, en dan mag er best wel eens stilgestaan worden bij de slachtoffers die nodig waren om dit uiteindelijk mogelijk te maken.
Die mensen hebben het al moeilijk. En je kan dan wel zeggen, dan hadden ze geen militair moeten worden, maar die mensen vechten voor de vrijheid van ons land en de vrede in de rest van de wereld, en dan mag er best wel eens stilgestaan worden bij de slachtoffers die nodig waren om dit uiteindelijk mogelijk te maken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je reiservaringen in november 2010
Dat gaat dan wel richting de Amerikaanse veteranenverering, waar ik een nogal ongemakkelijk gevoel bij heb. Misschien de laatste resten van de pacifist in mij.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten