Om deze jongen te overtuigen haalde ik mijn kaart uit de hoes en liet de achterkant zien: de weekend-OV is ook op feestdagen geldig, en onder anderen 1 mei (Hemelvaartsdag) is een feestdag. Nee, dat was volgens hem niet goed genoeg en ik moest gewoon een strippenkaart kopen, anders moest ik er bij de volgende halte maar uit

Hij kwam terug en ik weet niet wat hij precies aan die bestuurder gevraagd heeft, maar het werd er voor mij niet echt beter op. Deze keer was mijn houding een stuk onvriendelijker. "Het staat er toch gewoon op?!" beet ik hem toe. Hij zou het nog eens gaan navragen, maar hij deed vervolgens niets. Bij de volgende halte kwam de tram tot stilstand en ik kreeg het verzoek om hier uit te stappen. Prima, maar eerst wilde ik wel even zijn naam hebben, dus daar heb ik dan ook om gevraagd. Vervolgens kreeg ik als antwoord dat hij niet zou weten waarom ik zijn naam moest hebben. Ach, zoek het dan allemaal maar zelf uit. Ik heb toch alle tijd; ik neem de volgende tram wel.
Nadat ik uitgestapt was heb ik direct de klantenservice gebeld en gevraagd hoe het nou precies zit op Hemelvaartsdag. Ik kreeg netjes te horen dat de weekend-OV gewoon geldig was. "Nou, dat is mooi, want ik ben net de tram uitgezet." "O, wilt u daar een klacht van maken?" "Ja, heel graag!" Dus lijnnummer en halte doorgegeven. Die hoort er nog wel van :D "En wilt u ook een reactie ontvangen van de RET?" "Als dat kan, graag

Ik zal vast niet de eerste zijn die dit meemaakt. De RET mag haar controleurs wel wat beter opleiden, als je het mij vraagt. Zo weinig kennis van vervoersbewijzen, maar vervolgens wel de baas op de tram spelen. Zo geven we het openbaar vervoer weer dat kleine beetje extra kwaliteit ...
Ik wacht de reactie wel af