Dat is een voorschot op je straf, jij vieze terroristische criminele zwartrijderDaantje schreef:Die RET poortjes doen ook echt pijn als je er klem tussen zit weet ik uit ervaring :(

Dat is een voorschot op je straf, jij vieze terroristische criminele zwartrijderDaantje schreef:Die RET poortjes doen ook echt pijn als je er klem tussen zit weet ik uit ervaring :(
Dan maken ze maar snellere poortjes en chips. De beveiliging die nu gebruikt wordt stelt niets voor en _is_ al gekraakt.Er is geen eenvoudige oplossing voor de problemen, omdat een betere versleutelingstechniek tot een tragere reactietijd leidt, en daarmee kan leiden tot opstoppingen bij het in- en uitchecken.
Eh? Kaart blokkeren maar toch ook weer niet? :?Daarom wordt er vooral een lans gebroken voor een 'geen-gezeurgarantie' wat volgens van Nieuwenhoven echt belangrijk is voor het vertrouwen in de OV-chip. De zwakke beveiliging maakt het mogelijk dat kaarten gekopieerd worden, waarna Trans Link deze kan blokkeren. In die gevallen moeten reizigers proactief schadeloos gesteld worden, kunnen rekenen op schadevergoeding bij misbruik en moeten met een geblokkeerde kaart hun reis kunnen vervolgen, bepleit het onderzoek.
Dat is nog geen argument om geen aandacht aan de privacyzaken van het ding te besteden!Voor de reiziger is het probleem niet groot, want de onderzoekers stellen dat veel reizigers zich niet druk maken om de privacy.
Dat is dus helemaal niet het geval. Het is puur en alleen een kwestie van betere encryptie. Dit is allang beschikbaar in Open Technology formaat. Maar daar wil de regering niet aan, die moeten koste wat het kost proprietaire hard en software gaan gebruikenFles schreef:ik vraag me af hoe lang er nog "getest" moet worden, voordat het besef eens doordringt dat dat hele tyfusding van de grond af aan opnieuw bedacht, ontworpen en geïmplementeerd moet worden![]()
Wat je kan hier leuk blijven testen tot je er scheel van ziet, maar dat het hem zo niet gaat worden, is allang duidelijk
Ja, en zullen we er dan ook nog dna aan toevoegen? En een irisscan? En een chip in de huid met een kopie in de chipkaart?Vinny schreef:Er moeten helemaal geen anonieme chipkaarten komen, juist omdat hiermee eenvoudig te frauderen valt. Een persoonsgebonden, met pasfoto en vingerafdruk beveiligde kaart; met conducteurs die de chipkaart controleren zorgen ervoor dat de faudeurs het heel moeilijk hebben...
Ja joh, we jagen de incidentele reiziger meteen wegVinny schreef:Er moeten helemaal geen anonieme chipkaarten komen
Het opnemen van meer persoonskenmerken op een chipkaart maakt het niet veiliger. Met de huidige stand van beveiliging van die chipkaart kan je die gegevens trouwens binnen enkele ogenblikken manipuleren.Vinny schreef:Tja je wilt een systeem dat veilig is en fraudevrij is of niet...
Neem je ook even de kosten mee voor de chipkaart zelf? Afgezien van het feit dat ik het appels met peren vergelijken vind: een fietsslot gebruik je om je eigen fiets te beveiligen (--> eigenbelang), een pasfoto is om te voorkomen dat twee mensen op een abo kunnen reizen (--> belang van de vervoerder).In Amsterdam moet je ook 60 euro uitgeven aan een fietsslot; een pasfoto voor een OV-chipkaart is nochtans behoorlijk wat goedkoper ;)
Elk metrostation heeft een chipkaartautomaat. Dit voorbeeld gaat derhalve niet op.En hoe kom je dan de poortjes door bij de metro?
Daarom juist. Een pasfoto is veel moeilijker te manipuleren, en een irisscan al helemaal niet ;)Het opnemen van meer persoonskenmerken op een chipkaart maakt het niet veiliger. Met de huidige stand van beveiliging van die chipkaart kan je die gegevens trouwens binnen enkele ogenblikken manipuleren.
Ja. In totaal is een veilige kaart qua totale kosten ongeveer 11 tot 15 euro. Merk op dat een stamkaart voor een OV-abbo weliswaar goedkoper is, maar daar zit ook geen hi-tech achter. Bovendien moet de chip in de chipknip vervangen worden in een moeilijker kraakbaar ding. Gaat ook weer wat kosten.Neem je ook even de kosten mee voor de chipkaart zelf?
Dan moet je nog steeds door de poortjes en heb je dus nog steeds iets nodig om te openen. Het lijkt mij het meeste logische als dat "iets" een OV-chipkaart isVinny schreef:Elk metrostation heeft een chipkaartautomaat. Dit voorbeeld gaat derhalve niet op.En hoe kom je dan de poortjes door bij de metro?
Maar waar wordt die irisscan opgeslagen? ;)Daarom juist. Een pasfoto is veel moeilijker te manipuleren, en een irisscan al helemaal niet ;)Het opnemen van meer persoonskenmerken op een chipkaart maakt het niet veiliger. Met de huidige stand van beveiliging van die chipkaart kan je die gegevens trouwens binnen enkele ogenblikken manipuleren.
Dan zijn we het daar in ieder geval over eensNogmaals: ik beschrijf een situatie waarin de mogelijkheden voor fraude tot een minimum wordt beperkt. Dat dat voor de reiziger negatieve implicaties heeft weet ik zelf ook wel ;)
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten