Of zoals mijn vriend uit de buurt van Nijmegen ooit zei: "Damn, de treinen zitten hier echt vol, maar ik pas er nog wel in!"

Nu zijn de treinen misschien wel lang genoeg, maar er wordt nu nog de kerstvakantiezondagsdienstregeling gereden. De grote vraag is of maandag, als NS weer de normale dienstregeling wil rijden, die treinen nog allemaal zo lang zullen zijn. De verwachting is dus dat in de spits veel stoptreinen te kort zullen zijn.Bee schreef:Overigens vind ik de stop in Weesp over het geheel genomen best opmerkelijk, aangezien zover ik weet geen van de treinseries die er stopt integraal met SLT wordt gereden waar het probleem zou zittten: s4300, s4600 en s5800 is SGM, s5700 is DD-AR. En hoewel de inzet nog niet optimaal is, rijden de meeste treinen nu toch weer met vijf of zes bakken in de s4600 (en dus ook in de s4300) en s5800.
ICMm is de vorige winter al uitgebreid in de praktijk getest onder winterse omstandigheden en is daarna aangepast zodat de sneeuw niet meer zo veel problemen meer geeft als een jaar eerder.Meltrain schreef:Waarom ICMm dan wel en SLT niet, vraag ik me dan af? :?
Dan moeten ze de loc maar gewoon eens niet meetellen, of zorgen dat de loc achterop zit. 10 bakken past namelijk wel gewoon.ziggy schreef:En inderdaad: de 3557 niet, aangezien 11 bakken (10 ICR + Loc) niet passen op Htn, schijnt.
En echt niemand kwam op het geniale idee om uit voorzorg maar vast van elk materieeltype één exemplaar naar Wenen sturen om daar te testen hoe ze zich in winterse omstandigheden gedragen? :?reisthijs schreef:ICMm is de vorige winter al uitgebreid in de praktijk getest onder winterse omstandigheden en is daarna aangepast zodat de sneeuw niet meer zo veel problemen meer geeft als een jaar eerder.Meltrain schreef:Waarom ICMm dan wel en SLT niet, vraag ik me dan af? :?
SLT heeft de vorige winter niet of nauwelijks gereden dus daarbij bleek nu pas hoe ze zich gedragen bij winters weer.
Nu valt er een keer sneeuw in Nederland zelf. Ideaal moment om te testen dus...Caspar schreef:Er zijn allicht delen in Europa waar getest kan worden waar het vaker in het jaar sneeuwt dan hier? Je hoeft toch niet te wachten op een Nederlandse sneeuwbui, die misschien pas na 3 jaar eens komt opzetten?
Daniel schreef:Tja, ze hebben ook een SLT naar Velim in Tsjechië gestuurd voor sneeuwtesten... die vertrok zo ongeveer op de dag dat de SLT's bij bosjes uitvielen door de eerste sneeuw in Nederland
Hij schijnt daar nogsteeds staan te wachten tot de testbaan beschikbaar isFles schreef:En? Is ie ook ooit nog teruggekomen?![]()
Situatie maandag 3 januari
De ochtendspits van maandag 3 januari is gezien de verwachting redelijk soepel verlopen. Er zijn 3 meldingen geweest van te volle treinen. Op Houten, Weesp, Culemborg en Geldermalsen zijn extra stops gemaakt door Intercitys om reizigers mee te nemen. Reizigers hebben zichtbaar gebruik gemaakt van de mogelijkheid om zonder toeslag met de Fyra te reizen.
Dinsdagen en donderdagen zijn de drukste dagen van de week. Daarom vraagt NS aan reizigers om ook morgen rekening te houden met vollere treinen, met name in de spits.
Om reizigers goed te blijven informeren zal NS dagelijks via ns.nl en de media een prognose bieden over de verwachtingen voor de volgende dag. De volgende update zal op 4 januari om 12:00 uur aangeboden worden.
In Obdam staat het bordje met 10, voor 10 bakken dus, een meter of 15 voorbij het perroneinde, vlak voor de vrijbalk van het wissel waar het weer 1 sporig wordt. Zijn er meer stations waar er bordjes staan voor het aantal bakken wat niet eens langs het perron kan passen? Als in Obdam de machinist niet bij bordje 10 stopt maar aan het einde van het perron, houdt ie aan de andere kant de overweg bezet. Waarom men dan niet zegt dat er tussen Heerhugowaard en Hoorn maar max 8 bakken gereden kan worden...Dexter schreef:Als de loc voorop loopt zet ik in zo'n geval mijn trein een loclengte er voorbij, mits er geen rood sein aan het einde van het perron staat natuurlijk.
En als de loc achterop loopt, tel ik die niet mee. Mits ik daarmee geen overwegen of wissels voor andere treinen blokkeer.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten