3 vragen over Duitsland en Nederland
-
- Berichten: 6589
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37
Re: 3 vragen over Duitsland en Nederland
Even een paar vragen over treinen door Duitsland:
- Wat is de toeslag voor een Railjet trein tussen Duitsland/Oostenrijk- Hongarije?
- Moet er ook gereserveerd worden voor een Railjet?
- Wat kost een bed (aan toeslag en reservering) in een 4 persoonsplaats in een CNL/EN ongeveer als je al een vervoerbewijs hebt?
- Wat is de toeslag voor een Railjet trein tussen Duitsland/Oostenrijk- Hongarije?
- Moet er ook gereserveerd worden voor een Railjet?
- Wat kost een bed (aan toeslag en reservering) in een 4 persoonsplaats in een CNL/EN ongeveer als je al een vervoerbewijs hebt?
-
- Berichten: 16396
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19
Re: 3 vragen over Duitsland en Nederland
Caspar schreef:Even een paar vragen over treinen door Duitsland:
- Wat is de toeslag voor een Railjet trein tussen Duitsland/Oostenrijk- Hongarije?
- Moet er ook gereserveerd worden voor een Railjet?
- Wat kost een bed (aan toeslag en reservering) in een 4 persoonsplaats in een CNL/EN ongeveer als je al een vervoerbewijs hebt?
- weet ik niet, losse reservering was bij mij 3 euro per enkele reis. Er werd wel omgeroepen dat een ICE-Fahrschein verplicht is in de RJ
- nee, maar ik zou het wel aanraden
- wisselend per traject en reisdag. Denk aan enkele tientjes.
-
- Berichten: 3915
- Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57
Re: 3 vragen over Duitsland en Nederland
@Caspar:
- Ik dacht ook dat het 3 euro per enkele reis was voor een reservering, net als voor de ICE, IC en EC.
- Fles heeft gelijk, reserveren loont altijd. Of het specifiek voor RailJet moet, weet ik niet.
- Je kan het beste ff langs de HiSpeed-balie lopen en navragen wat het kost en zeg erbij dat je reisfaciliteiten hebt want het is in ieder geval spesjal prais for joe
(Bij Hispeed Telesales weten ze het ook wel volgens mij)
- Ik dacht ook dat het 3 euro per enkele reis was voor een reservering, net als voor de ICE, IC en EC.
- Fles heeft gelijk, reserveren loont altijd. Of het specifiek voor RailJet moet, weet ik niet.
- Je kan het beste ff langs de HiSpeed-balie lopen en navragen wat het kost en zeg erbij dat je reisfaciliteiten hebt want het is in ieder geval spesjal prais for joe

Vallend blad maakt rails glad.
-
- Berichten: 16396
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19
Re: 3 vragen over Duitsland en Nederland
NIET verplicht, als dat de vraag was.Dexter schreef: reserveren loont altijd. Of het specifiek voor RailJet moet, weet ik niet.
Wel sterk aanbevolen :Y
-
- Berichten: 6589
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37
Re: 3 vragen over Duitsland en Nederland
O ik heb nog geen concrete plannen, maar was eens wat aan het dagdromen over een treinreis naar Roemenië. Die treinen in Hongarije en Roemenië zelf kan je altijd nog wel op het station een paar minuten voor vertrek reserveren, of een rerservering in de trein zelf kopen- Je kan het beste ff langs de HiSpeed-balie lopen en navragen wat het kost en zeg erbij dat je reisfaciliteiten hebt want het is in ieder geval spesjal prais for joe (Bij Hispeed Telesales weten ze het ook wel volgens mij)

-
- Berichten: 3915
- Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57
Re: 3 vragen over Duitsland en Nederland
Oh maar je hoeft geen concrete plannen te hebben en niet meteen te reserveren hoor. Je kan altijd binnenlopen en prijzen opvragen. (Daar vragen ze geen balietoeslag voor)
FIP-tarieven kan je helaas niet via internet opvragen.
Vallend blad maakt rails glad.
-
- Berichten: 16396
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19
Re: 3 vragen over Duitsland en Nederland
:pos: eigenlijk is dat een makkelijk paadje aan het worden. CNL naar M Hbf en RJ naar Budapest zijn zo te regelen bij NS Internationaal (het ENIGE wat ik zal missen aan Utrecht) en in Bp Keleti spreken ze gewoon Engels bij de internationale balie. Je moet alleen niet daar proberen om Roemeens binnenlands verkeer te boeken want dat kan alleen in Roemenië. Maar gewoon eoa grote internationale van Bp naar Bucuresti moet geen enkel probleem zijn. Ik dacht trouwens dat er vanaf Wien West ook iets directnaar Bucuresti reed, maar dat zou ik ff moeten nazoeken.Caspar schreef:O ik heb nog geen concrete plannen, maar was eens wat aan het dagdromen over een treinreis naar Roemenië. Die treinen in Hongarije en Roemenië zelf kan je altijd nog wel op het station een paar minuten voor vertrek reserveren, of een rerservering in de trein zelf kopen- Je kan het beste ff langs de HiSpeed-balie lopen en navragen wat het kost en zeg erbij dat je reisfaciliteiten hebt want het is in ieder geval spesjal prais for joe (Bij Hispeed Telesales weten ze het ook wel volgens mij)Maar Railjet achtige treinen wist ik het niet van.
D 347 rijdt dagelijks tot 11 juni:
19:54 Wien West V
22:57 tot 23:30 stilstand in Budapest Keleti. Kan je leuk een potje schaken met een lokale schooier :D
volgende ochtend 8 uur ben je in Alba Iulia en
16:00 kom je aan in Bucuresti Nord.
Directe CNL Utrecht - Wien gaat niet meer zo te zien, dus het kost je toch 2 overstaps. Jammer wel :D
-
- Berichten: 6589
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37
Re: 3 vragen over Duitsland en Nederland
Vorige zomer is me het telkens gelukt om aan de Roemeense loketten een kaartje tegen voltarief te kopen voor mijn vader, en een losse reservering voor mij met mijn reisfaciliteiten. In totaal had ik een stuk of 5 van die ritten gemaakt, en 3 daarvan waren gratis inclusief de reservering, 2 anderen snapten me niet helemaal en heb (onnodig) ik iets van 50 cent betaald voor een toeslag. En dat vind ik dan geen enkel punt. Overigens ben ik ook een keer ingestapt zonder reservering voor een trein waar dat wel bij moest, en de conducteur had mijn FIP kaart (de reisfaciliteiten) nog nooit eerder ergens gezien, en vond het verder wel prima :pos:
-
- Berichten: 427
- Lid geworden op: za 09 mei 2009, 16:53
- Locatie: Breda
Re: 3 vragen over Duitsland en Nederland
En anders geef je hem gewoon geld, of zijn ze tegenwoordig niet meer zo corupt daar?
-
- Berichten: 16396
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19
Re: 3 vragen over Duitsland en Nederland
Jij stelt hier niet de vragen Caspar, jij beantwoordt ze 

-
- Berichten: 6589
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37
Re: 3 vragen over Duitsland en Nederland
Ja die over Roemenië, maar een Railjet heb ik nog nooit van binnen gezien. Een CNL of EN evenmin. Dus dat zou eens tijd worden dit jaar.
-
- Berichten: 16396
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19
Re: 3 vragen over Duitsland en Nederland
Is allebei niet veel moeilijks aan :)
-
- Berichten: 4121
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Re: 3 vragen over Duitsland en Nederland
[melig]
Hihi, Buitenpost Keleti
[/melig]
Hihi, Buitenpost Keleti

[/melig]
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12541
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: 3 vragen over Duitsland en Nederland
Weet ook niet zo goed wat ik van Bucuresti Nord Gorinchem A moet denken ;)
-
- Berichten: 16396
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19
Re: 3 vragen over Duitsland en Nederland
Ja dat is het oostelijke station van Buitenposttsov schreef:[melig]
Hihi, Buitenpost Keleti![]()
[/melig]

-
- Berichten: 4121
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Re: 3 vragen over Duitsland en Nederland
Oh, ik dacht dat Buitenpost Keleti gewoon Grijpskerk was 

Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
-
- Berichten: 6589
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37
Re: 3 vragen over Duitsland en Nederland
Amsterdam-Boekarest kan met 1 overstap... Rij je wel een beetje om via Moskou.Directe CNL Utrecht - Wien gaat niet meer zo te zien, dus het kost je toch 2 overstaps. Jammer wel
- Ardan
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 13281
- Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
- Locatie: Deventer
-
- Berichten: 6589
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37
Re: 3 vragen over Duitsland en Nederland
Ben bij de Hispeed balie geweest, en de meerprijs (boven het normale vrijvervoer) voor de Euronight 421 van Keulen naar Wien Westbf is 42e (plus 10 e boekingskosten) voor een ligplaats in een 4 persoons coupé. Aangezien ICE geen toeslag kent zou ik liever de ICE pakken.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8761
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: 3 vragen over Duitsland en Nederland
Retour of enkeltje? Dan zie je namelijk al dat de 29 euro special goedkoper is, al is dat geloof ik wel een 6 persoonscoupe...
-
- Berichten: 6589
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37
Re: 3 vragen over Duitsland en Nederland
Enkeltje. De 29 euro is alleen geldig in een zitrijtuig, als je ruim van te voren boekt.
-
- Berichten: 9252
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Re: 3 vragen over Duitsland en Nederland
Een ligplaats in de CNL kost je 39 euro per enkele reis.Caspar schreef:Enkeltje. De 29 euro is alleen geldig in een zitrijtuig, als je ruim van te voren boekt.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
-
- Berichten: 16396
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19
Re: 3 vragen over Duitsland en Nederland
Als ik dat soort dingen doe pak ik tegenwoordig gewoon een Bedplaats Single _O_ Geld kost het toch wel. Maar dit had ik veel eerder moeten doen :Y
-
- Berichten: 6589
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37
Re: 3 vragen over Duitsland en Nederland
Niet als je over een paar weken wilt vertrekken of eerder. Voor mijn bovengenoemde trein naar Wenen is het 109 euro als goedkoopste tarief in 6 persoons coupé per enkele rit, als je binnen nu en twee weken wilt vertrekken...deadlock schreef:Een ligplaats in de CNL kost je 39 euro per enkele reis.Caspar schreef:Enkeltje. De 29 euro is alleen geldig in een zitrijtuig, als je ruim van te voren boekt.
-
- Berichten: 121
- Lid geworden op: zo 02 jan 2011, 17:06
Re: 3 vragen over Duitsland en Nederland
Hoe zit het met die interrails dan qua toeslagen voor ICE in Duitsland en CNL's?
spoorkilometers 2011: 1458 km.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten