Oohw was het hier niet 110 collega? nee joh kachel maar lekker verder met 140. het is toch maar Staphorst en op zondag tussen 05.00 en 12.00 tyfoneer je van het begin tot het einde van Staphorst.
Ik vind het vooral erg stom. Dat gezin moet haast wel uit Donker-Afrika of uit een andere uithoek van de wereld komen, als ze op 31-12 laat op de avond een blijkbaar verre en ingewikkelde reis willen gaan maken. En dan heb ik het er nog niet eens over dat het OV in NL op 31-12 al vroeg stopt, want ik weet dat dat niet overal ter wereld zo is, maar wie gaat er in vredesnaam überhaupt zo laat op reis op oudejaarsavond? Dan hoor je af te tellen en te feesten. (Of te werken)Caspar schreef:ik heb op 31 december 2009 dienst gehad 's avonds, en zag op een camera beeld een heel gezin staan met hutkoffers op Amsterdam centraal rond 22.00u op perron 13b. Het station was verder natuurlijk totaal verlaten. Ik denk, roep even in 2 talen (Engels plus NL) om dat het gezin op spoor 13b wordt verzocht naar de service balie te gaan. Uiteraard geen beweging te signaleren bij hun. Vervolgens maar de PLP (=perronopzichter) erheen gestuurd om die mensen wat uitleg te geven.
Ik vind het altijd wel wat treurigs hebben dat soort situaties.
Er zijn anders zat bogen en baanvakken waar de werkelijk veiligheidsmarge veel hoger ligt dan de ter plaatse toegestane snelheid. Dat heb ik overigens niet zelf uitgevonden maar van horen zeggen. Want ik ben uiteraard een voorbeeldige mcn die zich altijd aan de toegestane snelheid houd, ATB of niet. (A) (Over privévervoermiddelen doe ik geen uitspraak)Caspar schreef:Ik denk niet dat het verstandig is om met 140 door de boog bij Staphorst te gaan. Beetje zelfde verhaal als bij Castricum of Harderwijk lijkt me zo. En bij een vaste snelheidsbeperking denk ik intussen eerder aan de LAE borden bij Amsterdam Bijlmer, Hoofddorp midden en Best Misschien dat er nog meer zijn in het land?
Prorail wil geloof ik dat de baanvaksnelheid niet lager mag zijn dan de snelheid van de ATB-trap, dus moet het een trap lager. Dat zat er toch achter, o.a. bij Baarn toen de boel daar is verbouwd?Er zijn anders zat bogen en baanvakken waar de werkelijk veiligheidsmarge veel hoger ligt dan de ter plaatse toegestane snelheid. Dat heb ik overigens niet zelf uitgevonden maar van horen zeggen. Want ik ben uiteraard een voorbeeldige mcn die zich altijd aan de toegestane snelheid houd, ATB of niet. (Over privévervoermiddelen doe ik geen uitspraak)
Je bedoelde vast hoger in plaats van lager.webguy schreef:Prorail wil geloof ik dat de baanvaksnelheid niet lager mag zijn dan de snelheid van de ATB-trap
De tunnelbuis vanuit Eindhoven richting Boxtel heeft ondertussen ook alweer een LAE beperking van 80 km/u. Vorige keer dat dat gebeurde waren er problemen met de vluchtdeuren. Zijn die er nu weer?Dexter schreef: Die LAE-borden bij Hfd zijn na vele jaren eindelijk weg *O* en die bij Best zijn omgezet in een vaste snelheidsbeperking met borden en ATB en zijn bedoeld om achterstallig onderhoud aan een wissel te verhullen. :neg:
Gepland onderhoud dat er stiekem toch niet was?Bee schreef:Vraag van de dag: waarom worden spoor 1 en 2 op Amsterdam Zuid niet gebruikt?
Zal wel onderhoud zijn... er was in Enschede iig een dag in de week (geen idee welke) dat alles opeens van spoor 3 en 4 vertrekt. Op spoor 1 en 2 is alleen geen spoor van onderhoud te zien...Bee schreef:Ik heb geen enkele duidelijke reden gezien. Er werd wel iets omgeroepen toen ik op het station was, maar heb alleen het laatste deel gehoord, toen kwam ik pas binnenlopen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten