Statistieken: méér dan cijfertjes.
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Zo, vanaf 1 januari kap ik met spotjes, en doe ik alleen nog maar reisstatistiekjes verzamelen. Een keer per maand dan he, ben alleen nog geïnteresseerd in welke reizen ik doe, en hoeveel km ik maak.
Merk dat ik gewoon totaal geen tijd meer heb voor al dat spotgedoe .
Merk dat ik gewoon totaal geen tijd meer heb voor al dat spotgedoe .
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
*kick*
Alvast totale statistieken voor 2009.
Laatste maand was een flinke dip qua punctualiteit door de weersomstandigheden. Desalniettemin heb ik in 2009 in z'n totaal:
- 39054 km gereisd
- 954 treinen gebruikt
- 254 dagen gereisd per trein
- 63 vertraagde treinen gebruikt, die niet binnen 5 minuten op tijd was (89.32% op tijd)
- 103 vertraagde treinen gebruikt, die meer dan 5 minuten vertraging had (82.78% op tijd)
- 296x mijn vervoersbewijzen mogen tonen (30.71%)
Ter vergelijking met 2008:
- 36104 km gereisd (+2950 km)
- 885 treinen gebruikt (+69 ritten)
- 217 dagen gereisd per trein (+37 dagen)
- 55 vertraagde treinen gebruikt, die niet binnen 5 minuten op tijd was (92.09% op tijd) (8 x meer vertragingen, -2.77%)
- 70 vertraagde treinen gebruikt, die meer dan 5 minuten vertraging had (85.55% op tijd) (33 x meer vertragingen, -2.77%)
- 295x mijn vervoersbewijzen mogen tonen (33.33%) (1x meer gecontroleerd, relatief gezien 2,62% minder gecontroleerd!)
Oftewel: voor mij was 2008 een beter jaar geweest... .
N.B. Voor 2009 is mijn laatste rit voor morgen al ingecalculeerd (Ddr-Asd, met controle en op tijd per 2100).
Alvast totale statistieken voor 2009.
Laatste maand was een flinke dip qua punctualiteit door de weersomstandigheden. Desalniettemin heb ik in 2009 in z'n totaal:
- 39054 km gereisd
- 954 treinen gebruikt
- 254 dagen gereisd per trein
- 63 vertraagde treinen gebruikt, die niet binnen 5 minuten op tijd was (89.32% op tijd)
- 103 vertraagde treinen gebruikt, die meer dan 5 minuten vertraging had (82.78% op tijd)
- 296x mijn vervoersbewijzen mogen tonen (30.71%)
Ter vergelijking met 2008:
- 36104 km gereisd (+2950 km)
- 885 treinen gebruikt (+69 ritten)
- 217 dagen gereisd per trein (+37 dagen)
- 55 vertraagde treinen gebruikt, die niet binnen 5 minuten op tijd was (92.09% op tijd) (8 x meer vertragingen, -2.77%)
- 70 vertraagde treinen gebruikt, die meer dan 5 minuten vertraging had (85.55% op tijd) (33 x meer vertragingen, -2.77%)
- 295x mijn vervoersbewijzen mogen tonen (33.33%) (1x meer gecontroleerd, relatief gezien 2,62% minder gecontroleerd!)
Oftewel: voor mij was 2008 een beter jaar geweest... .
N.B. Voor 2009 is mijn laatste rit voor morgen al ingecalculeerd (Ddr-Asd, met controle en op tijd per 2100).
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Grr, ik had voor oktober als mijn reisstatistieken willen bijhouden, maar ben het vergeten.
Tja, dan maar in november.
Tja, dan maar in november.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 6424
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
- Locatie: Reisdorf - Luxemburg
- Contacteer:
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Haha een kolom voor de tandarts, ga je daar zo vaak heen dan?
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Wat is HQ?
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Ik gok reisjes naar de grote baas, Fles is gedetacheerd werkzaam bij ander bedrijf.
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
STF schreef:Haha een kolom voor de tandarts, ga je daar zo vaak heen dan?
Binnenkort wel een paar keer ja :?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39319
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Na een onderbreking van een jaartje ben ik maar weereens statistiekjes bij gaan houden. Wel een verschil met het verleden: onderstaande cijfers zijn nu uitsluitend van het traject Amersfoort - Utrecht v.v., reisjes daarbuiten vervuilen de boel niet meer. En ik moet zeggen, de eerste maand heeft toch wel wat opvallende resultaten...
De cijfertjes per trein...
Vertrekpunctualiteit 3 min. norm: 91,89%
Vertrekpunctualiteit 5 min. norm: 94,59%
Aankomstpunctualiteit 3 min. norm: 91,89%
Aankomstpunctualiteit 5 min. norm: 94,59%
Controlekans: 10,81%
Aantal minuten vertrekvertraging: 44
Aantal minuten aankomstvertraging: 8
En per reis...
Reispunctualiteit 5 min. norm heen: 94,44%
Reispunctualiteit 5 min. norm terug: 88,89%
Vertragingsminuten heen: -24
Vertragingsminuten terug: 48
Opvallendheden zijn dat alle kaartcontroles deze maand plaatsvonden in de week van 16 t/m 21 januari. Daarnaast verloopt m'n heenreis opmerkelijk veel punctueler als de terugreis zoals de som van de vertragingsminuten laat zien: slechts één trein zorgde ervoor dat deze niet op 100% eindigde.
De vertragingsminuten op de terugreis komen ook vrijwel volledig van één verstoring (aanrijding met persoon op 13 januari) en daarnaast in beperkte mate van de dag ervoor toen ik door vertraging een eerdere trein haalde die onderweg echter zoveel meer vertraagd raakte dat deze later aankwam dan de trein die ik eigenlijk wilde nemen.
De cijfertjes per trein...
Vertrekpunctualiteit 3 min. norm: 91,89%
Vertrekpunctualiteit 5 min. norm: 94,59%
Aankomstpunctualiteit 3 min. norm: 91,89%
Aankomstpunctualiteit 5 min. norm: 94,59%
Controlekans: 10,81%
Aantal minuten vertrekvertraging: 44
Aantal minuten aankomstvertraging: 8
En per reis...
Reispunctualiteit 5 min. norm heen: 94,44%
Reispunctualiteit 5 min. norm terug: 88,89%
Vertragingsminuten heen: -24
Vertragingsminuten terug: 48
Opvallendheden zijn dat alle kaartcontroles deze maand plaatsvonden in de week van 16 t/m 21 januari. Daarnaast verloopt m'n heenreis opmerkelijk veel punctueler als de terugreis zoals de som van de vertragingsminuten laat zien: slechts één trein zorgde ervoor dat deze niet op 100% eindigde.
De vertragingsminuten op de terugreis komen ook vrijwel volledig van één verstoring (aanrijding met persoon op 13 januari) en daarnaast in beperkte mate van de dag ervoor toen ik door vertraging een eerdere trein haalde die onderweg echter zoveel meer vertraagd raakte dat deze later aankwam dan de trein die ik eigenlijk wilde nemen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Hoe kan het dat je aankomst- en vertrekpunctualiteit in percentage gelijk zijn maar in minuten niet?
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Bijvoorbeeld vertrek met +15, en aankomst met +10?
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Dat matcht niet met de cijfers die er staan (totaal aantal minuten aankomstvertraging: .
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39319
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Tussen de aankomstvertragingen zit een groot aantal negatieve vertragingen Die invloed heb je niet bij de vertrekvertraging want over 't algemeen wordt er niet te vroeg vertrokken.
Die minnetjes tikken aardig aan gezien er maar twee dagen geweest zijn met echt grote vertraging. En vijftien dagen met -2 (wat geregeld voorkomt, da's immers de extra rijtijd die de s2800 heeft t.o.v. de NoordOost i.v.m. het (vaak lege) goederenpad ervoor) is natuurlijk al een halfuur negatieve vertraging.
Die minnetjes tikken aardig aan gezien er maar twee dagen geweest zijn met echt grote vertraging. En vijftien dagen met -2 (wat geregeld voorkomt, da's immers de extra rijtijd die de s2800 heeft t.o.v. de NoordOost i.v.m. het (vaak lege) goederenpad ervoor) is natuurlijk al een halfuur negatieve vertraging.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
^^ "Te vroeg" vertrekken kan ook omdat de (vorige) trein vertraging heeft. Zeker op verbindingen die elk kwartier geboden wordt is dat een niet ondenkbeeldig scenario. Ik heb het zelf vrij veel meegemaakt tussen Diemen-Zuid en Hoofddorp. Vanwege een -2 minuten overstap van de bus op de trein leverde 5 minuten vertraging voor mij persoonlijk een tijdwinst van 20 minuten op de relatie Diemen - Aalsmeer op toen ik dat jaren geleden regelmatig deed...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39319
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Ja, maar dat heeft dan vooral invloed op de reispunctualiteit he Die wordt beter als ik eerder op m'n bestemming arriveer.Vinny schreef:^^ "Te vroeg" vertrekken kan ook omdat de (vorige) trein vertraging heeft. Zeker op verbindingen die elk kwartier geboden wordt is dat een niet ondenkbeeldig scenario.
Daarnaast is het dan niet de bewuste trein die te vroeg vertrekt, die's immers juist vertraagd.
Heb er zelf ook voordeel van, maar niet zo extreem als in jouw voorbeeld... haal met grote regelmaat de lijn 47 van 7.29 terwijl ik pas om 7.28 uur met de trein hoor aan te komen. De eerste officiële aansluiting zou er "pas" om 7.36 uur zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12541
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Ik zou 'te vroeg aankomen' dan apart bijhouden en niet aftrekken van positieve vertragingen. In het echt heb je immers ook niet het gevoel dat je vertraging van 15 minuten wordt gecompenseerd als je twee weken lang een minuut te vroeg aankomt, lijkt me ;)
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
In het extreemste geval komt je aankomstvertraging dan op '0' uit terwijl je geen enkele dag op tijd was
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12541
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Ja precies :)
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Maar zoiets kan je ook opvangen door een reeks op te geven van min en max ofzo, zou je het nog steeds zo willen doen...
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
De "niet op tijd factor" kun je dan achterhalen door alle minnetjes te negeren. Dan heb je ineens een boel minuten "afwijking"Chauf21 schreef:In het extreemste geval komt je aankomstvertraging dan op '0' uit terwijl je geen enkele dag op tijd was
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39319
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Voor de liefhebbers: 48 minuten aankomstvertraging in totaal. En dus 'n simpel rekensommetje dat ik in totaal 40 minuten aan te vroege aankomsten had.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39319
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
De cijfertjes per trein...
Vertrekpunctualiteit 3 min. norm: 95,24% (januari: 91,89%)
Vertrekpunctualiteit 5 min. norm: 100,0% (januari: 94,59%)
Aankomstpunctualiteit 3 min. norm: 92,86% (januari: 91,89%)
Aankomstpunctualiteit 5 min. norm: 97,62% (januari: 94,59%)
Controlekans: 14,29% (januari: 10,81%)
Aantal minuten vertrekvertraging: 29
Aantal minuten aankomstvertraging: 36
Aantal minuten te vroeg aangekomen: 39
En per reis...
Reispunctualiteit 5 min. norm heen: 100% (januari: 94,44%)
Reispunctualiteit 5 min. norm terug: 90,48% (januari: 88,89%)
Vertragingsminuten heen: 8
Aantal minuten te vroeg heen: 36
Vertragingsminuten terug: 29
Aantal minuten te vroeg terug: 14
Al met al een best aardig punctueel maandje met ook veel te vroege aankomsten. Maar het opvallendste is nog wel dat ik voor het eerst sinds ik statistieken bijhoudt een punctualiteit van 100% gehaald heb :pos: De eer daarvoor is aan m'n, toch altijd al relatief punctuelere, heenreis.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39319
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Maart 2011 had 'n flink hoge punctualiteit tot halverwege de maand, daarna daalde deze tot onder de score van februari. Naast beduidend meer vertragingsminuten ben ik overigens ook veel meer minuten te vroeg aangekomen.
De cijfertjes per trein...
Vertrekpunctualiteit 3 min. norm: 94,34% (februari: 95,24%)
Vertrekpunctualiteit 5 min. norm: 96,23% (februari: 100,0%)
Aankomstpunctualiteit 3 min. norm: 90,57% (februari: 92,86%)
Aankomstpunctualiteit 5 min. norm: 94,34% (februari: 97,62%)
Controlekans: 18,87% (febrauri: 14,29%)
Aantal minuten vertrekvertraging: 59 (febrauri: 29)
Aantal minuten aankomstvertraging: 55 (februari: 36)
Aantal minuten te vroeg aangekomen: 50 (febrauri: 39)
En per reis...
Reispunctualiteit 5 min. norm heen: 100% (februari: 100%)
Reispunctualiteit 5 min. norm terug: 88,89% (febrauri: 90,48%)
Vertragingsminuten heen: 9 (februari:
Aantal minuten te vroeg heen: 44 (febrauri: 36)
Vertragingsminuten terug: 46 (februari: 29)
Aantal minuten te vroeg terug: 6 (februari: 14)
De cijfertjes per trein...
Vertrekpunctualiteit 3 min. norm: 94,34% (februari: 95,24%)
Vertrekpunctualiteit 5 min. norm: 96,23% (februari: 100,0%)
Aankomstpunctualiteit 3 min. norm: 90,57% (februari: 92,86%)
Aankomstpunctualiteit 5 min. norm: 94,34% (februari: 97,62%)
Controlekans: 18,87% (febrauri: 14,29%)
Aantal minuten vertrekvertraging: 59 (febrauri: 29)
Aantal minuten aankomstvertraging: 55 (februari: 36)
Aantal minuten te vroeg aangekomen: 50 (febrauri: 39)
En per reis...
Reispunctualiteit 5 min. norm heen: 100% (februari: 100%)
Reispunctualiteit 5 min. norm terug: 88,89% (febrauri: 90,48%)
Vertragingsminuten heen: 9 (februari:
Aantal minuten te vroeg heen: 44 (febrauri: 36)
Vertragingsminuten terug: 46 (februari: 29)
Aantal minuten te vroeg terug: 6 (februari: 14)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Aantal ritten: 34
Totale reistijd: 18:53
Kilometers: 1103,3
Aantal minuten vertrekvertraging: 14
Aantal minuten aankomstvertraging: 58
Totale vertraging: 72 minuten
Aantal keer gecontroleerd: 10 - waarvan 1 keer reizigersonderzoek
Totale reistijd: 18:53
Kilometers: 1103,3
Aantal minuten vertrekvertraging: 14
Aantal minuten aankomstvertraging: 58
Totale vertraging: 72 minuten
Aantal keer gecontroleerd: 10 - waarvan 1 keer reizigersonderzoek
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten