Concessie Veluwe (Syntus)
Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3
Heb een vraag mbt de buurtbus van Syntus Gelderland. Volgens 9292OV kun je in de buurtbussen reizen met een OV-Chipkaart. Toch vraag ik me af of dat daadwerkelijk zo is. Kan iemand mij bevestigen of ik wel of niet met een OVC kan reizen in een buurtbus ( het gaat me om de lijn Wekerom - Overberg 505 )
Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3
Dat kan inderdaad nog niet. In de concessies van de provincie Gelderland is geeist dat een jaar nadat het NVB is uitgeschakeld de buurtbussen voorzien moeten zijn van de chipkaartapparatuur.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3
Waarom niet eerder? Of kun je nu ook niet reizen met strippenkaart op de buurtbuslijnen?
Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3
Strippenkaart is toch sowieso niet geldig in de buurtbus? Naar mijn weten zijn er speciale buurtbuskaartjesGeert schreef:Waarom niet eerder? Of kun je nu ook niet reizen met strippenkaart op de buurtbuslijnen?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39287
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3
Ligt eraan, in sommige concessies kan je wel met de strippenkaart met de buurtbus reizen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Veluwelijn krijgt meer lucht
Leuke bron hebben ze gebruikt. Kon de krant niet direct Syntus aanspreken ofzo i.p.v. hier te gaan kijken?Wubbo schreef:Veluwelijn krijgt meer lucht
Geplaatst op: zondag 20 februari 2011 15:08
Laatst bijgewerkt: zondag 20 februari 2011 15:10
De rijtijd van de Veluwelijn tussen Zwolle en Apeldoorn wordt langer. Dat staat althans in de conceptversie van de nieuwe dienstregeling van Syntus Gelderland. Sneldienst 294 krijgt een tussenstop op transferium Horsthoek tussen Heerde en Epe, waarbij de tijden zo worden aangepast dat van lijn 90 op de 294 kan worden overgestapt en andersom.
Lees verder
Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3
Hebben ze ook gedaan, alleen liet die niets los
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3
Rijtijden lijn 90, zoals in publicatie aan personeel gemeld : nieuw (oud)
ri. Zwl - m/v - za - zo
o-spits - 83 (77) - 70 (65) - 70 (65)
middag - 78 (65) - 80 (65) - 75 (65)
a-spits - 83 (73) - 80 (65) - 75 (65)
avond - 78 (65) - 73 (65) - 73 (65)
ri. Apd - m/v - za - zo
o-spits - 80 (75) - 70 (65) - 70 (65)
middag - 80 (75) - 80 (65) - 75 (65)
a-spits - 80 (75) - 80 (65) - 75 (65)
avond - 80 (65) - 73 (65) - 73 (65)
Groet, Michel
ri. Zwl - m/v - za - zo
o-spits - 83 (77) - 70 (65) - 70 (65)
middag - 78 (65) - 80 (65) - 75 (65)
a-spits - 83 (73) - 80 (65) - 75 (65)
avond - 78 (65) - 73 (65) - 73 (65)
ri. Apd - m/v - za - zo
o-spits - 80 (75) - 70 (65) - 70 (65)
middag - 80 (75) - 80 (65) - 75 (65)
a-spits - 80 (75) - 80 (65) - 75 (65)
avond - 80 (65) - 73 (65) - 73 (65)
Groet, Michel
Michel van den Hof, Lelystad
www.htm-lijn-11.nl
www.htm-linie-11.de
www.htm-route-11.com
HTM tramlijn 11 in 2009, op een 30 meter lange tram modelbaan in H0.
www.htm-lijn-11.nl
www.htm-linie-11.de
www.htm-route-11.com
HTM tramlijn 11 in 2009, op een 30 meter lange tram modelbaan in H0.
Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3
Verdomd, dat geeft wel even een goed beeld van de rijtijdtekorten die er nu zijn! Op sommige momenten komt er gewoon een kwartier rijtijd bij :o
Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3
Hoe komt 9292 dan aan die tarief gegevens enz. ?Freek schreef:Dat kan inderdaad nog niet. In de concessies van de provincie Gelderland is geeist dat een jaar nadat het NVB is uitgeschakeld de buurtbussen voorzien moeten zijn van de chipkaartapparatuur.
Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3
@Ov Chipkaart,
In de Gelderse buurtbussen is volgens mij het NVB nu nergens geldig, dus dat moet geen probleem zijn. De implementatie van de chipkaart op de buurtbus is een zaakje (lees: kosten) voor de vervoerders, anders dan dit was met de introductie van de chipkaart op de gewone bus. Daarom zal er wel voor een zekerheid gekozen zijn.
Hoe 9292 dan aan die wijsheid komt weet ik niet, lijkt me onzin wat ze verkopen want het is simpelweg nog niet mogelijk. Dat zal wel komen omdat de Gelderse buurtbussen tot de concessies Veluwe danwel Achterhoek/Rivierenland horen en het daar wel mogelijk is om op de ovc te reizen, zullen de systemen wel niet aankunnen om een uitzondering te maken.
@lijn 90: Ik zou blij zijn met ovinnl als bron, mooie publiciteit. Mensen googlen toch wel, volgende keer hoop je alleen dat de journalist ook nog even het internetadres vermeld.
In de Gelderse buurtbussen is volgens mij het NVB nu nergens geldig, dus dat moet geen probleem zijn. De implementatie van de chipkaart op de buurtbus is een zaakje (lees: kosten) voor de vervoerders, anders dan dit was met de introductie van de chipkaart op de gewone bus. Daarom zal er wel voor een zekerheid gekozen zijn.
Hoe 9292 dan aan die wijsheid komt weet ik niet, lijkt me onzin wat ze verkopen want het is simpelweg nog niet mogelijk. Dat zal wel komen omdat de Gelderse buurtbussen tot de concessies Veluwe danwel Achterhoek/Rivierenland horen en het daar wel mogelijk is om op de ovc te reizen, zullen de systemen wel niet aankunnen om een uitzondering te maken.
@lijn 90: Ik zou blij zijn met ovinnl als bron, mooie publiciteit. Mensen googlen toch wel, volgende keer hoop je alleen dat de journalist ook nog even het internetadres vermeld.
Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3
Waar heb je die rijtijden vandaan dan ? ik heb ze nog nergens zien hangen. ook op syntusnet staat het nog niet.Snorkel schreef:Rijtijden lijn 90, zoals in publicatie aan personeel gemeld : nieuw (oud)
ri. Zwl - m/v - za - zo
o-spits - 83 (77) - 70 (65) - 70 (65)
middag - 78 (65) - 80 (65) - 75 (65)
a-spits - 83 (73) - 80 (65) - 75 (65)
avond - 78 (65) - 73 (65) - 73 (65)
ri. Apd - m/v - za - zo
o-spits - 80 (75) - 70 (65) - 70 (65)
middag - 80 (75) - 80 (65) - 75 (65)
a-spits - 80 (75) - 80 (65) - 75 (65)
avond - 80 (65) - 73 (65) - 73 (65)
Groet, Michel
Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3
Dat vraag ik me ook af. Waarom weet Michel het wel en de rest nog niet?robinzes schreef:Waar heb je die rijtijden vandaan dan ? ik heb ze nog nergens zien hangen. ook op syntusnet staat het nog niet.Snorkel schreef:Rijtijden lijn 90, zoals in publicatie aan personeel gemeld : nieuw (oud)
ri. Zwl - m/v - za - zo
o-spits - 83 (77) - 70 (65) - 70 (65)
middag - 78 (65) - 80 (65) - 75 (65)
a-spits - 83 (73) - 80 (65) - 75 (65)
avond - 78 (65) - 73 (65) - 73 (65)
ri. Apd - m/v - za - zo
o-spits - 80 (75) - 70 (65) - 70 (65)
middag - 80 (75) - 80 (65) - 75 (65)
a-spits - 80 (75) - 80 (65) - 75 (65)
avond - 80 (65) - 73 (65) - 73 (65)
Groet, Michel
Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3
Rijtijden 90 zien er idd wel anders/verassend uit, maar die andere waren aardig onmogelijk. Maat van mij heeft wel eens gezien dat er het richting de 0 of bijna de - liep, alleen heb je dan aardig weinig stops denk ik.
Trouwens, blijven de PDF-dienstregelingen op de SyntusGelderland.nl-website op deze manier. Zoals ze er nu staan lijkt het net voor de reiziger of er maar zeer weinig haltes zijn. Daarnaast heb je ook weer een extra (meesten hebben die idd wel ja) programma nodig. Op de overijsselse versie staat het wel aardig duidelijk, volgens mij heeft het bij ons ook zo gestaan...!?
Trouwens, blijven de PDF-dienstregelingen op de SyntusGelderland.nl-website op deze manier. Zoals ze er nu staan lijkt het net voor de reiziger of er maar zeer weinig haltes zijn. Daarnaast heb je ook weer een extra (meesten hebben die idd wel ja) programma nodig. Op de overijsselse versie staat het wel aardig duidelijk, volgens mij heeft het bij ons ook zo gestaan...!?
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3
A : zit ik in de roostercommissie.
B : in Hwk hangt dit ook als publicatie.
Tja, verschil is er nu eenmaal, maar ik deel tenminste wat ik kan en/of mag delen.
Twee weken geleden trouwens 13.35-14.40 Apd-Zwl in 62 minuten gereden, en nergens de kickdown gebruikt.
Ja, wel een erg rustige rit.
Groet, Michel
B : in Hwk hangt dit ook als publicatie.
Tja, verschil is er nu eenmaal, maar ik deel tenminste wat ik kan en/of mag delen.
Twee weken geleden trouwens 13.35-14.40 Apd-Zwl in 62 minuten gereden, en nergens de kickdown gebruikt.
Ja, wel een erg rustige rit.
Groet, Michel
Michel van den Hof, Lelystad
www.htm-lijn-11.nl
www.htm-linie-11.de
www.htm-route-11.com
HTM tramlijn 11 in 2009, op een 30 meter lange tram modelbaan in H0.
www.htm-lijn-11.nl
www.htm-linie-11.de
www.htm-route-11.com
HTM tramlijn 11 in 2009, op een 30 meter lange tram modelbaan in H0.
-
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 1472
- Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
- Locatie: Leeuwarden
- Contacteer:
Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3
Dat zal met een drukke rit niet lukken nee. Voordeel is wel dat als ik eens bij mijn vader op bezoek ga hij rustig boodschappen kan doen als hij op de geplande tijd me komt afhalen. In de praktijk ben ik toch wel een stuk later, hoe hard de chauffeur ook zijn best doet. :)
Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3
het begint eigenlijk al in Apeldoorn, vanwaar je in twee minuten van het station op de markt moete zijn. incl. instappen.
Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3
En dan krijg je nog de Regentesselaan, die met een Amba al veel stuurkunsten nodig zijn. Met zo'n dikke mercedes is dat niet minder
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3
Weet iemand hier waar lijn 400 vanaf Zwolle vertrekt op zondag?
Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3
Op de website van Syntus Gelderland staat het volgende:Syntus1526 schreef:Weet iemand hier waar lijn 400 vanaf Zwolle vertrekt op zondag?
400 Arnhem – Zwolle (Veluwetour)
Zaterdag
Zondag
Lijn 400 van Zwolle naar Arnhem vertrekt ieder uur ( 8.00, 9.00 t/m 17.00 ) vanaf Zwolle, Busstation.
Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3
Uhm... ergens op het streekbusstation denk ik...Syntus1526 schreef:Weet iemand hier waar lijn 400 vanaf Zwolle vertrekt op zondag?
Zal vanmiddag ff voor je kijken en/of informeren.
Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3
Oké alvast bedankt!
Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3
Hoi Michel,Snorkel schreef:Rijtijden lijn 90, zoals in publicatie aan personeel gemeld : nieuw (oud)
ri. Zwl - m/v - za - zo
o-spits - 83 (77) - 70 (65) - 70 (65)
middag - 78 (65) - 80 (65) - 75 (65)
a-spits - 83 (73) - 80 (65) - 75 (65)
avond - 78 (65) - 73 (65) - 73 (65)
ri. Apd - m/v - za - zo
o-spits - 80 (75) - 70 (65) - 70 (65)
middag - 80 (75) - 80 (65) - 75 (65)
a-spits - 80 (75) - 80 (65) - 75 (65)
avond - 80 (65) - 73 (65) - 73 (65)
Groet, Michel
Betekend dit dat de aansluitingen moeilijker gehaald zullen worden?
Ik reis nu van Vaassen Zuid naar Zwolle met de 1e bus die hoort vlgs de regeling nu aan te komen 6.10 uur in Zwolle. Ik kan dan de trein naar Leeuwarden makkelijk halen. Die trein vertrekt nl om 6.20 uur Als er nu 6 minuten bijkomt kan het ook nog. Ik heb nu het gevoel dat de buschauffeurs eroverheen crossen. 'smorgens lukt dat nog omdat er weinig stops zijn. Dan nog zit ik 52 min in de bus.
ipv feeders naar deze binnendoorcrosswedstrijd, kunnen er geen feeders naar de snelweg komen. Zodat als je eenmaal in de bus over de snelweg zit(die moeten dan ook wel elke 10 minuten rijden en vroeg beginnen)nog het gevoel hebt dat het een beetje opschiet.
Nu kom ik helemaal door elkaar gehusseld aan op station Zwolle en ben blij dat ik even bij mag komen in de trein die er dan al wel staat en om 6.20 gaat rijden. De terugweg is een ramp, aansluiting is exact 16.10 /16.10 als ik heel hard ren rijdt de bus soms net weg en soms mag ik nog net instappen en dan hebben we heel veel stops. Vooral heel veel moeite om Zwolle uit te komen, ik zag ergens dat Apeldoorn meer busbanen moet maken, vlgs mij moet Zwolle daar nog helemaal mee beginnen. De bus heeft vlgs mij ook nergens voorkeurbehandeling met stoplicht ed. Daar kan nog wel wat in verbeterd worden.
Ook in de avondspits heb ik het gevoel dat ik gehusseld ben maar dan vooral door alle stops en dat het steeds later wordt. Ik hoop dat de snelweg die toch zo dicht langs al deze dorpen loopt beter benut gaat worden in de toekomst.
Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3
Ik ben er vanmiddag toevallig ook geweest, maar ik lees je post nu pas.stephen schreef:Uhm... ergens op het streekbusstation denk ik...Syntus1526 schreef:Weet iemand hier waar lijn 400 vanaf Zwolle vertrekt op zondag?
Zal vanmiddag ff voor je kijken en/of informeren.
In elk geval heb ik (nu ik er zo over nadenk) nergens iets gezien over waar lijn 400 stopt. :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3
Ik zie ook geen haltebord staan op het streekbusstation voor Zwolle. Ik zou op 't station maar even kijken op dat Dynamische Reisinformatiebord.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten