- een GVB kaart met foto en jaarabo (Centrum, 2 sterren)
- een NS kaart met foto en voordeelurenabo.
Beide kaarten zijn volgens mij persoonlijke kaarten.
Kan ik het GVB reisproduct op de NS-kaart laten zetten of andersom?!
Met een VDU misschien niet meer (was wel zo in het begin overigens), maar met alle andere verchipte abonnementen wel degelijkRonald schreef:Je krijgt niet ieder jaar een nieuwe chipkaart van NS, de kaart zelf is vijf jaar geldig.
Uiteindelijk komt ALLES van NS uit als 'product'. De jaaatrajectkaart-houders (JTK) zijn ik dacht vanaf juli aan de beurt om verchipt te worden. en dan moet je dus in en uitchecken. 2 chRonald schreef:Ok, dat wist ik niet. Maar jaarabonnementen zouden toch net als een VDU op dezelfde manier gecontroleerd kunnen worden?
Bij de jaarabonnenten is het nog wat ingewikkelder, die kaart moet niet alleen in alle treinen, maar ook nog bij alle busvervoerders bruikbaar zijn (als je OV-supplement er bij hebt). Logisch dus dat het nu nog een zichtkaart is. Gelukkig nog wel. Ik vrees chaos in de ochtendspits als alle jaarabonnementhouders moeten gaan in/uitchecken bij NS.Ronald schreef:Ok, dat wist ik niet. Maar jaarabonnementen zouden toch net als een VDU op dezelfde manier gecontroleerd kunnen worden?
Nu ik het typ bedenk ik me dat de andere vervoerders dan NS dat dan waarschijnlijk niet kunnen, dus dan kunnen zij de kaart niet op geldigheid controleren. Eigenlijk is dat bij een VDU ook zo, als ik een kaartje-met-korting koop bij Veolia, kunnen ze niet zien of mijn VDU wel geldig is...
Natuurlijk is een jaartrajectkaart maar een jaar geldig. Het heet niet voor niets zo. De VDU is vervangen door een doorlopend abonnement dus geen jaarkaart meer (wel vreemd als je bij een doorlopend abonnement toch ieder jaar een product moet afhalen?).huibf schreef:De huidige JTK is maar een jaar geldig (datum staat erop) en het Chipgedeelte 5 jaar.
De VDU is dacht ik 5 jaar geldig (elke jaar je product afhalen bij de chipoplaadpaal). en volgensmij kaarten die uit zijn gegeven vanaf halfweg 2009 ofzo.
Die eind 2009 VDU abo, bedoel je daarmee het gratis uitgestudeerd aanbod van het ministerie?reisthijs schreef:Begin 2009: SOV, eind 2009: VDU-jaarabo (toen kon dat nog voor één jaar), eind 2010: VDU (nieuwe kaart want vorige abo kon niet verlengd worden), begin 2011: JTK.
Wat is hier gek aan?reisthijs schreef:Dat aanbod bedoel ik inderdaad. Omdat het voor één jaar gratis was heb ik toen een abonnement van 1 jaar gekozen met het idee, dat ik eerst een jaartje zou kijken of ik die VDU veel zou gebruiken en daarna wel zien of ik 'm zou verlengen. Maar na dat jaar bleek verlengen dus niet mogelijk, en tot mijn verbazing kon een nieuwe op dezelfde pas laden ook niet. :? Dus heb ik maar een hele nieuwe aangevraagd.
Dit meen je toch niet serieus he? Als ze dalurenkortingen of fietsdagkaartjes op elk type ov-chipkaart weten te plempen, dan moet een VDU-reisproduct ook kunnen. In plaats van dat NS - voor een nieuwe klant - een chipkaart opsturen met het VDU-reisproduct kunnen ze ook best vragen of je al een chipkaart hebt en het reisproduct klaarzetten voor de chipkaart met het nummer dat je doorgegeven hebt. NS zet dat in hun eigen administratie en klaar is Kees. :pos:find_your_spot schreef:Wat is hier gek aan?
Die kaart is gefinancierd door het Ministerie voor 1 jaar. Natuurlijk kan de kaart dan niet verlengd worden of worden overgeplaatst naar een nieuwe financierder.
Dat is allemaal extra administratieve rompslomp en zou nog een hoop ellende extra kunnen opleveren.
Wees blij dat je een jaar lang gratis 40% korting hebt ontvangen en dat het aanvragen van je nieuwe VDU kaart probleemloos is verlopen.
Dan kom je terug op het feit dat alle vervoerbedrijven sinds 2004 al wisten: de kaart is de kraken.Geert schreef:en het reisproduct klaarzetten voor de chipkaart met het nummer dat je doorgegeven hebt. NS zet dat in hun eigen administratie en klaar is Kees. :pos:
Nee, jouw redenering klopt niet. Ik kon namelijk bij het aanvragen iezen of ik een abonnement voor 1 jaar wilde, of een abonnement dat na een jaar automatisch verlengd werd.find_your_spot schreef:Die kaart is gefinancierd door het Ministerie voor 1 jaar. Natuurlijk kan de kaart dan niet verlengd worden of worden overgeplaatst naar een nieuwe financierder.
Daar heb ik ook helemaal geen klachten over. Ik vind het alleen héél raar dat ik een kaart kreeg die 5 jaar geldig is maar die dus niet 5 jaar lang kan gebruiken.find_your_spot schreef:Wees blij dat je een jaar lang gratis 40% korting hebt ontvangen en dat het aanvragen van je nieuwe VDU kaart probleemloos is verlopen.
Daar ben ik het ook helemaal mee eens. Daarom had ik ook juist, toen ik de keus had, niet gekozen voor een abonnement dat automatisch verlengd zou worden.find_your_spot schreef:Overigens ben ik zelf fanatiek tegenstander voor automatisch stilzwijgend verlengen.
Dit zei ik ook helemaal niet.Geert schreef:dus ik zie niet in waarom een NS-kaart veiliger zou zijn dan een niet-NS-kaart.
Dan kan ik jouw "ik was er van uitgegaan" direct ontkrachten:reisthijs schreef:Nee, jouw redenering klopt niet. Ik kon namelijk bij het aanvragen iezen of ik een abonnement voor 1 jaar wilde, of een abonnement dat na een jaar automatisch verlengd werd.
Daarom was ik er van uitgegaan dat ik, bij het kiezen voor een kaart voor 1 jaar, deze na een jaar zelf zou kunnen verlengen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 gasten