Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Justin schreef:Ik heb daar slechte ervaringen mee gehad. De chauffeurs waar ik op reisde wisten niet dat deze methode (8-strippenkaart als dagkaart) bestond -_-".
En dan te bedenken dat dat al zeker 20 jaar zo is -o-
Ach, de OV-dagkaart wordt ook vaak zat niet herkend... leukste zijn daarbij buschauffeurs die de conducteursstempeltjes zien en denken dat ze 'm ook moeten stempelen
Heel wat anders: vandaag in Leiden een kort ritje met een hybride Van Hool gemaakt... kan iemand eens voor wat grote blauwe stickers zorgen om de tekst "stiller" die erop staat af te plakken? Een irritante continue pieptoon had het exemplaar waar ik in zat en om nou te zeggen dat ze zo heel stil zijn. Van buiten wellicht, maar van binnen niet echt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Even wat aan het prutsen geweest met de GPS-data van mijn ritje van gisteren. De GPS-logger registreert om de zoveel seconde een positie, de gegevens kun je vervolgens omzetten naar KML-formaat voor Google Earth.
Met Google Earth kun je een alleraardigst snelheidsprofiel eruit toveren, zoals voor het ritje van Amsterdam Sloterdijk naar Purmerend Overwhere.
Hortend en stotend Sloterdijk uitrijden.
Steeds sneller de tunnel inrijden en dan remmen omdat de ATB begint te jengelen.
Hortend en stotend tot stilstand komen in Zaandam.
Optrekken naar 60 maar dan weer met 40 door de bocht.
Stoppen in Zaandam Kogerveld, lekker doorrijden, via de 60 in Weidevenne stilstaan.
Met 80 naar Purmerend, en met 60 naar Overwhere.
Ik wilde net vragen hoe ik die grafiek nou moest lezen, want ik ben geen ster in grafieken en tabellen. Maar gelukkig hebben wij hier Ardan. Wel heel interessant om zo het verloop van een rit te zien, je mag mij zo ook weleens meten.
Je moet het niet té letterlijk nemen, 100% nauwkeurig is het natuurlijk niet. Dat "hortend en stotend" komt omdat hij elke 3 seconde een positie bepaalt en daartussen de snelheid berekent, kan dus wat onnauwkeurig zijn. Die tussenpozen moeten wat groter, maar dan moet ik er wat meer aan bewerken.
De Hemtunnel is onnauwkeurig, omdat hij een tijd geen ontvangst heeft. Dus de snelheden er vlak voor en na zijn onbetrouwbaar. Maar het geheel geeft wel een grappige indruk en gemiddeld genomen klopt het heel aardig.
Vanmiddag ging er iets niet goed bij de Brug over de Oude Maas tussen Dordrecht en Zwijndrecht. De brug sloot om 15:20 uur na de uurlijkse opening weer en al snel reden er weer treinen van Zwijndrecht naar Dordrecht. Vanuit Dordt kwamen er maar geen treinen en al snel ging het brugdeel voor die treinen alweer open en daarna weer dicht. In de tussentijd ging het sein op spoor 3 van Zwijndrecht op groen voor een trein vanuit Dordt. Het spoor waar dus normaal treinen richting Dordt rijden. Niet veel later gingen de WUBO's van spoor 1, 2 en 3 bij de brug knipperen en kwamen er dus 3 treinen tegelijk van de brug richting Zwijndrecht. Over spoor 1 de omgeleide Thalys t9331 (de reden waarvoor ik hier stond), over spoor 2 de Sneltrein t2248 met +10 en over 3 de IC t1950 met +3. Dat zag er zo uit:
Uiteindelijk kon de t1950 gelijk doorrijden en na het station weer terug naar het gebruikelijke spoor. De t2248 en de Thalys bleven nog even wachten en mochten na een paar minuten ook weer verder richting Rotterdam. Ondanks deze drukte is de foto van de Thalys toch gewoon gelukt. :)
Daniel schreef:Ach, de OV-dagkaart wordt ook vaak zat niet herkend... leukste zijn daarbij buschauffeurs die de conducteursstempeltjes zien en denken dat ze 'm ook moeten stempelen
Oh, dat doe ik ook altijd
Overigens komen OV-dagkaarten niet heel veel voor. Het gebeurt vaker dat reizigers een NS-kaartje laten zien en dan semi-verbaasd reageren als je zegt dat ze toch echt een ander kaartje voor de bus nodig hebben.
Daniel schreef:Heel wat anders: vandaag in Leiden een kort ritje met een hybride Van Hool gemaakt... kan iemand eens voor wat grote blauwe stickers zorgen om de tekst "stiller" die erop staat af te plakken? Een irritante continue pieptoon had het exemplaar waar ik in zat en om nou te zeggen dat ze zo heel stil zijn. Van buiten wellicht, maar van binnen niet echt.
Buiten zijn die dingen inderdaad een stuk stiller. Binnenin moet je helemaal achterin gaan zitten, daar is het wel veel stiller *bus*
Tja, zijn ze daar niet stiller omdat de motor juist in het midden zit? Wat dat betreft is een Citaro G op diesel ook doodstil hoor als je tenminste niet in de aanhanger gaat zitten
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Caspar schreef:@ de grafiek van Ronald: Je doet er toch geen 33 minuten over vanaf Sloterdijk naar Overwhere? Of lees ik het niet goed af?
Je hebt gelijk. Ik zie nu dat de wachttijd in Sloterdijk ook geregistreerd is (ongeveer 10 minuten). Daardoor klopt de tijd (en de gemiddelde snelheid van 40.7 km/u in het blauwe vakje) inderdaad niet.
edit: ik heb hem even gewijzigd en alleen de zuivere rijtijd weergegeven:
Dexter schreef:Ik wilde net vragen hoe ik die grafiek nou moest lezen, want ik ben geen ster in grafieken en tabellen. Maar gelukkig hebben wij hier Ardan. Wel heel interessant om zo het verloop van een rit te zien, je mag mij zo ook weleens meten.
Ik maak ook weleens zo'n logje van een ritje Ut - Ed . Je kan het HEEL goed zien in de grafiek als je achter een vertraagde sprinter gegooid bent
Wel grappig trouwens dat je snelheid tegen afstand uitzet en niet snelheid tegen tijd. Als je snelheid tegen tijd uitzet zie je dat eenparige versnellingen en vertragingen terugkomen als een rechte lijn. In deze opzet dus niet :)
Voor carnaval hoef je vanuit NH helemaal niet naar het Zuiden, gisteren reden er hier door de Dorpsstraat van Zwaag (gemeente Hoorn) ook een stuk of 15 praalwagens. Vandaag werd alles weer opgeruimd, zelfs het kleine busje op lijn-13 kon maar amper langs de veel grotere Boney-M, die nu ook hier zal sterven:
-Vandaag reed de 4028 op lijn 5 in Zwolle met zo'n knuffelbloem op de Cico Kan ook een Carnavalshoed zijn trouwens, dat kon ik niet heel goed zien.
-De 5023 reed op lijn 10/18, de 5322 (ipv een Amba) op lijn 10 (de korte slagen Kerschoten), de 5102 (die blauw is, met paarse stoelen) op lijn 5/6/17. En de 5015 op lijn 294, maar die is toen in Apeldoorn eruit gehaald en vervangen door volvo 1406.
-De 1526 is nu ook blauw (dus 5126) en heeft daarbij zijn 4de kleurtje gehad. (1: Geel/wit syntus, 2: Proefbus Overijssel-blauw 3: Geel/wit Syntus, Gelderland-blauw)
vandaag een fantastisch avontuurlijke route met de 800 via Hvs...
met +20 aangekomen in Asd en toen nog met de metro terug naar Asa
vertrekt er ~15 minuten na mij op Ut een "sprinter" naar Asb, Schiphol, Ldn en Gv
best vervelend..
Dexter schreef:Ik wilde net vragen hoe ik die grafiek nou moest lezen, want ik ben geen ster in grafieken en tabellen. Maar gelukkig hebben wij hier Ardan. Wel heel interessant om zo het verloop van een rit te zien, je mag mij zo ook weleens meten.
Kijk maar uit dexter, straks gaat je baas het ook doen, kunnen ze precies je EZR in de gaten houden, en waar je koffie gaat scoren, en om uit te vinden hoe vaak en waar je een plaspauze inlast, kunnen ze de diensten nog verder in elkaar bouwen.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken! NS gaat "niet" over één nacht ijs.
NS heeft bij een aantal mensen weer punten gescoord. Vanmorgen (en middag tot 13 uur) was er bij Arnhem een wisselstoring waardoor er minder treinen reden. Wat in praktijk neer kwam op 1 (max 2) keer per uur. Mijn s3600 uit Zutphen kwam binnen op spoor 4. In de trein werd echter niet omgeroepen dat de trein niet verder reed, CTA's natuurlijk blank. Gelukkig wist ik van de verstoring en had ik net voor het binnen rijden van Arnhem op internet gekeken of de trein zou door rijden. Dat was dus niet het geval. Op het station zelf een omroep dat er minder treinverkeer was tot ongeveer 13 uur. Overigens zeer slecht verstaanbaar omdat de ProRailjuffrouw te ver van de microfoon aan het mompelen (praten kon je het niet noemen) was. Aan de omroepinstallatie lag het niet, want Tuffy was als altijd goed verstaanbaar. Gezien de AV op ns.nl maar gekozen voor de RijnWaalSprinter naar Nijmegen. Helemaal omdat ik om 11.50 aankwam in Arnhem en minimaal tot 12.20 moest wachten op een trein die mogelijk nog werd opgeheven.
Gisteren moest ik toevallig ook een ritje maken met de RijnWaalSprinter, mijn conclusie na deze twee dagen: Mooie buslijn, snel tussen Arnhem en Nijmegen, maar veel tijdsverlies in Arnhem en Nijmegen. Daar moet echter wat aangedaan worden.
Op de terugweg was het carnaval het station van Nijmegen binnen gedrongen. Er stond een blaaskapel te spelen op het middenperron. Heb er niet van kunnen genieten omdat ik een vertraagde Sprinter naar Nijmegen in sprong (die vertrok op de vertrektijd van IC s3000). Gezien de gezichten van de andere reizigers waren echter weinigen die het konden waarderen. Het feestje werd nog compleet gemaakt door een groep carnavalvierders die tussen Nm en Elst liedjes aan het zingen waren van het niveau: "en die kale moet een liedje zingen hi ha ho enz. enz"