Treinstations in New York
-
- Berichten: 165
- Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 14:32
Treinstations in New York
ik ben weer een reis aan het plannen.
En daarom zou ik graag willen weten hoeveel stations new york heeft, google komt uit op 2 klopt dit?
gegroet
En daarom zou ik graag willen weten hoeveel stations new york heeft, google komt uit op 2 klopt dit?
gegroet
Laatst gewijzigd door Dubbele P op do 26 jun 2008, 17:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topictitel verduidelijkt
Reden: Topictitel verduidelijkt
Re: new york
Op Wikipedia is daar al genoeg over te vinden. Hier bijvoorbeeld ;)
-
- Berichten: 165
- Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 14:32
Re: new york
hmm dat was op nl versie niet te vinden.Bastiaan schreef:Op Wikipedia is daar al genoeg over te vinden. Hier bijvoorbeeld ;)
en het spoor in ny is dat vooral ondergronds of bovengronds?
Re: new york
De Engelse wiki bevat ook véél meer informatie ;) . Verder staan bij elk onderwerp in het linkerframe de talen waarin het artikel beschikbaar is. Het loont soms de moeite eens bij een andertalig artikel te kijken wat dus uitgebreider kan zijn.
-
- Berichten: 165
- Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 14:32
Re: Treinstations in New York
bovenstaande vraag word niet beantwoord door wiki
Re: Treinstations in New York
Twee seconden Google Maps: http://maps.google.nl/maps?f=q&hl=nl&ge ... 5&t=h&z=13racingweirdo schreef:bovenstaande vraag word niet beantwoord door wiki
Zoek een paar grote stations op en kijk in de buurt daar van of je wat railinfrastructuur ziet liggen.
Het is een spectrum.
-
- Berichten: 165
- Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 14:32
Re: Treinstations in New York
hoe dom denk je dat ik ben?Karl schreef:Twee seconden Google Maps: http://maps.google.nl/maps?f=q&hl=nl&ge ... 5&t=h&z=13racingweirdo schreef:bovenstaande vraag word niet beantwoord door wiki
Zoek een paar grote stations op en kijk in de buurt daar van of je wat railinfrastructuur ziet liggen.
de kaarten rondom central station zijn niet duidelijk genoeg om echt te kunnen beslissen
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8683
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Treinstations in New York
O.a uit dit plaatje is af te leiden dat het nogal een ondergronds geheel is: er licht een heel emplacement ondergronds dus :)
Re: Treinstations in New York
Man, die kaarten daar zijn zo gedetailleerd dat je een modelspoorbaan zou zien liggen. :')racingweirdo schreef: hoe dom denk je dat ik ben?
de kaarten rondom central station zijn niet duidelijk genoeg om echt te kunnen beslissen
-
- Berichten: 165
- Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 14:32
Re: Treinstations in New York
jurjen de kaarten van new york niet, die gaan maar tot een bepaald niveau(je kunt niet helemaal inzoomen) in verband met terrorisme.
Re: Treinstations in New York
Uhm, niet om 't een of ander, maar ik kan hier letterlijk de bielzen tellen :? Daarnaast heb je in New York zelfs straatweergave, waardoor je vanuit het voetgangersstandpunt kunt kijken
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
-
- Berichten: 165
- Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 14:32
Re: Treinstations in New York
als je hem bekijkt via google maps en dan satelliet, dan central station heel onduidelijktsov schreef:Uhm, niet om 't een of ander, maar ik kan hier letterlijk de bielzen tellen :? Daarnaast heb je in New York zelfs straatweergave, waardoor je vanuit het voetgangersstandpunt kunt kijken
Re: Treinstations in New York
Nou, even dat gedaan:
Dit is Grand Central Station van 3 blokjes afstand
Dit zijn de airco's op het dak, op max zoom
Dit is de voorgevel via straatweergave, zo ontiegelijk gedetailleerd dat je niet eens de hele gevel in één keer kunt zien
Dit is Grand Central Station van 3 blokjes afstand
Dit zijn de airco's op het dak, op max zoom
Dit is de voorgevel via straatweergave, zo ontiegelijk gedetailleerd dat je niet eens de hele gevel in één keer kunt zien
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
-
- Berichten: 165
- Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 14:32
Re: Treinstations in New York
http://maps.google.nl/maps?q=amsterdam& ... 5&t=h&z=20
Het verkeer langs Amsterdam CS (Prins Hendrikkade)
http://maps.google.nl/maps?ie=UTF8&ll=4 ... 5&t=h&z=20
Het verkeer langs NYC Grand Central Station (Park Avenue)
Lijkt me hetzelfde zoomniveau?
Het verkeer langs Amsterdam CS (Prins Hendrikkade)
http://maps.google.nl/maps?ie=UTF8&ll=4 ... 5&t=h&z=20
Het verkeer langs NYC Grand Central Station (Park Avenue)
Lijkt me hetzelfde zoomniveau?
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Re: Treinstations in New York
Wat is het probleem nou precies? Google Earth/Maps is hardstikke duidelijk, en ik denk niet dat je het ergens anders veel beter vind.racingweirdo schreef:heel veel plaatsen zijn een stuk duidelijker
Re: Treinstations in New York
New York heeft twee 'hoofdstations', namelijk Pennsylvania Station (Penn Station) en Grand Central Terminal (en dus niet Station zoals vaak wordt geschreven!). Het enige station dat doorgaande langeafstandstreinen (Amtrak) heeft is Penn Station. Grand Central Terminal had deze vroeger ook, totdat aan de westkant van Manhattan een verbinding werd aangelegd tussen Penn Station en de spoorlijn naar Albany, NY en verder. Op Grand Central Terminal (GCT) vertrekken nu alleen voorstadstreinen richting het noorden (tot zo'n 100 mijl of 160 km van GCT). Dit is het drukste station van New York!
Verder zijn er nog een hele rits aan voorstadsstations binnen de grenzen van New York City, voor een overzicht kan je kijken op www.mta.info. Ik zal er drie noemen. Ten eerste twee eindstations voor de Long Island Rail Road op, de naam zegt het al, Long Island. Ten eerste Long Island City, waar, tot de verbinding met Penn Station tot stand werd gebracht, alle treinen vanuit de LIRR keerde. Tegenwoordig vertrekken er nog maar een paar treinen per dag, en dan voornamelijk tijdens de spitsuren. Verder is er in Brooklyn Atlantic Terminal, zeg maar 'Brooklyn Centraal', waar dagelijks minstens 2x per uur treinen vandaan vertrekken. Daarnaast is een belangrijk station Jamaica, welke in Queens ligt. Dit is hèt overstappunt voor alle lijnen tussen Manhattan/Brooklyn en de dorpen en steden ten oosten van de stad op Long Island. Ook kan men hier overstappen op de AirTrain naar Kennedy Airport.
Qua infrastructuur ligt de verbinding [New Jersey] - Penn Station - [Long Island] in een tunnel, evenals de westelijke route van Amtrak richting het noorden, dat gedeeltelijk in tunnels ligt. Treinen naar GCT rijden in het noorden Manhattan binnen via een brug, om zo rond de 96e straat in een (4-sporige) tunnel te verdwijnen. Atlantic Terminal ligt ook ondergronds, Long Island City en Jamaica niet.
Dan nog ter volledigheid van het overzicht de bedrijven die treinen opereren van/naar/binnen New York en van welk station:
MTA Metro North (voorstadstreinen ten noorden van de stad) - Grand Central Terminal
MTA Long Island Rail Road (voorstadstreinen ten oosten van de stad) - Penn Station
New Jersey Transit (voorstadstreinen ten westen van de stad) - Penn Station
Amtrak (langeafstandstreinen) - Penn Station
Hoop dat het zo wat duidelijkheid heeft gegeven, zijn er nog vragen, dan hoor ik het wel.
Verder zijn er nog een hele rits aan voorstadsstations binnen de grenzen van New York City, voor een overzicht kan je kijken op www.mta.info. Ik zal er drie noemen. Ten eerste twee eindstations voor de Long Island Rail Road op, de naam zegt het al, Long Island. Ten eerste Long Island City, waar, tot de verbinding met Penn Station tot stand werd gebracht, alle treinen vanuit de LIRR keerde. Tegenwoordig vertrekken er nog maar een paar treinen per dag, en dan voornamelijk tijdens de spitsuren. Verder is er in Brooklyn Atlantic Terminal, zeg maar 'Brooklyn Centraal', waar dagelijks minstens 2x per uur treinen vandaan vertrekken. Daarnaast is een belangrijk station Jamaica, welke in Queens ligt. Dit is hèt overstappunt voor alle lijnen tussen Manhattan/Brooklyn en de dorpen en steden ten oosten van de stad op Long Island. Ook kan men hier overstappen op de AirTrain naar Kennedy Airport.
Qua infrastructuur ligt de verbinding [New Jersey] - Penn Station - [Long Island] in een tunnel, evenals de westelijke route van Amtrak richting het noorden, dat gedeeltelijk in tunnels ligt. Treinen naar GCT rijden in het noorden Manhattan binnen via een brug, om zo rond de 96e straat in een (4-sporige) tunnel te verdwijnen. Atlantic Terminal ligt ook ondergronds, Long Island City en Jamaica niet.
Dan nog ter volledigheid van het overzicht de bedrijven die treinen opereren van/naar/binnen New York en van welk station:
MTA Metro North (voorstadstreinen ten noorden van de stad) - Grand Central Terminal
MTA Long Island Rail Road (voorstadstreinen ten oosten van de stad) - Penn Station
New Jersey Transit (voorstadstreinen ten westen van de stad) - Penn Station
Amtrak (langeafstandstreinen) - Penn Station
Hoop dat het zo wat duidelijkheid heeft gegeven, zijn er nog vragen, dan hoor ik het wel.
Re: Treinstations in New York
Nu doe jij net of ik jou voor dom uitmaak en als of ik jou beledig! Helemaal fraai.racingweirdo schreef:hoe dom denk je dat ik ben?
de kaarten rondom central station zijn niet duidelijk genoeg om echt te kunnen beslissen
In ieder geval zijn de satellietbeelden in mijn optiek vrij duidelijk, ook van New York. Aangezien duidelijkheid een subjectief begrip is en je dus het voordeel van de twijfel kan krijgen, maar:
Zelfs bij een 'onduidelijke' satellietfoto kan je zien of het spoor boven- of ondergronds ligt. Zie hiervoor ook:racingweirdo schreef:en het spoor in ny is dat vooral ondergronds of bovengronds?
tsov schreef:Uhm, niet om 't een of ander, maar ik kan hier letterlijk de bielzen tellen :? Daarnaast heb je in New York zelfs straatweergave, waardoor je vanuit het voetgangersstandpunt kunt kijken
Jurjen schreef:Man, die kaarten daar zijn zo gedetailleerd dat je een modelspoorbaan zou zien liggen. :')
Kortom, ik weet niet of dom het goede woord is. In ieder geval, Google Maps kan je - aldus velen - zeker een eind op weg helpen.Daan schreef:Wat is het probleem nou precies? Google Earth/Maps is hardstikke duidelijk, en ik denk niet dat je het ergens anders veel beter vind.
Het is een spectrum.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten