Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Met nog iets meer dan een maandje te gaan tot heropening van station Veendam heb ik vanmiddag eens een kijkje genomen aldaar. Het perron is zo goed als klaar, al moeten er uiteraard nog wel wat zaken gebeuren. Het stationsbordje is ook nog niet aanwezig ;) .
Projectbord
Perron vanaf de weg gezien
Op het perron
Oud en nieuw door elkaar
De klok hangt er al...
... en ook bankjes zijn al aanwezig
Perron vanaf de zijkant bekeken
Er wordt nog gewerkt aan de omgeving van het station
Nog niet alles is definitief bevestigd
Even buiten het station zijn nieuwe overwegbomen geplaatst. Links daarvan houdt het spoor plotseling op, mag hopen dat het voor mei opnieuw wordt aangelegd
Morgen ga ik misschien nog even een stuk fietsen richting Zuidbroek, eens kijken er nog veel veranderingen zijn. Als het goed is zou er nu gedeeltelijk dubbelspoor moeten liggen.
Laat maar weten wanneer het bordje hangt dan komen we wel ff langs. Overigens, tot aan Zuidbroek, in de polder daar, zag het er afgelopen najaar zo uit:
De trein naar Veendam staat intussen in de reisplanner trouwens. Eerste trein zal volgens de planner op 1 mei gaan rijden. Let ook op het spoornummer in Veendam .
Cookie schreef:De trein naar Veendam staat intussen in de reisplanner trouwens. Eerste trein zal volgens de planner op 1 mei gaan rijden. Let ook op het spoornummer in Veendam .
Hoe komt men aan dit vreemde spoornummer. heeft dit misschien te maken met het aantal goederensporen wat daar ligt?
Als ik de situatie op foto's van stationsweb (de andere kant op genomen) en de tekening op sporenplan.nl vergelijk ligt het perron aan een spoor rechts van het huidige spoor 1. Aangezien daar links van nog de sporen 2 t/m 4 liggen is spoor 5 dus inderdaad een vrij logisch nummertje (aangezien men nergens in Nederland aan een spoor 0 doet)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Met nog een week te gaan tot de heropening, heb ik vandaag weer eens een kijkje genomen in de omgeving van het station. Het ziet er allemaal wel redelijk klaar uit bij het station :) . En ja, ook het bordje hangt er ;) .
Het plastic is overal van af en ook de klok werkt
Het 'pleintje' naast het perron is intussen geasfalteerd
Uitzicht vanaf puntje perron. De seinen werken intussen ook.
Het 'nieuwe' busstation
Station vanaf de andere zijde gezien: er zijn behoorlijk wat hekken geplaatst
En voor Fles: het bordje ;)
Heb ook even een kijkje genomen langs de rest van het traject: op een overweg na zijn ze allemaal uit hun verpakking. Maar dat mag ook wel met nog een week te gaan ;) .