Aanbesteding concessie Waterland 2012
Re: Aanbesteding concessie Waterland 2012
Zaten die jongens niet ook achter een tram in Jeruzalem? Ik kan me hier ook nog een discussie over herinneren, omdat de tramlijn gedeeltelijk door het Arabische gedeelte van de stad liep, en ja dat is natuurlijk bezet gebied... en derhalve onacceptabel dat een Nederlands bedrijf meehelpt aan het koloniseren daarvan (A)
Ach, er zijn diverse Nederlandse bedrijven die handel drijven met Saoedi-Arabië, waarbij dat land een verklaring van niet-Joods zijn vereist. Daar hoor je dan weer niemand over...
Ach, er zijn diverse Nederlandse bedrijven die handel drijven met Saoedi-Arabië, waarbij dat land een verklaring van niet-Joods zijn vereist. Daar hoor je dan weer niemand over...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Aanbesteding concessie Waterland 2012
’Bus of shame gaat rijden in Waterland’
Niet iedereen begroet de komst van het Nederlands/Poolse busbedrijf EBS/Mobilis in Waterland met evenveel enthousiasme. EBS heeft een Israëlische holding onder de naam Egged Group. Egged, het grootste vervoersbedrijf van Israël, rijdt niet alleen in eigen land maar ook op de bezette Westelijke Jordaanoever.
Met meer dan honderd kogelwerende bussen rijdt Egged van nederzetting naar nederzetting en zelfs naar afgelegen outposts. ,,Het bedrijf draagt zo bij aan de ontwikkeling van deze illegale woonoorden op gestolen land’’, zegt Anneke Auer. ,,Voor mij hoort de bus die vanaf december acht jaar lang in Waterland gaat rijden de bus of shame te heten.’’ Op persoonlijke titel trekt de Rotterdamse kunstenares (51) zich al jaren het lot van het Palestijnse volk aan.
Bron: Noordhollands Dagblad
Niet iedereen begroet de komst van het Nederlands/Poolse busbedrijf EBS/Mobilis in Waterland met evenveel enthousiasme. EBS heeft een Israëlische holding onder de naam Egged Group. Egged, het grootste vervoersbedrijf van Israël, rijdt niet alleen in eigen land maar ook op de bezette Westelijke Jordaanoever.
Met meer dan honderd kogelwerende bussen rijdt Egged van nederzetting naar nederzetting en zelfs naar afgelegen outposts. ,,Het bedrijf draagt zo bij aan de ontwikkeling van deze illegale woonoorden op gestolen land’’, zegt Anneke Auer. ,,Voor mij hoort de bus die vanaf december acht jaar lang in Waterland gaat rijden de bus of shame te heten.’’ Op persoonlijke titel trekt de Rotterdamse kunstenares (51) zich al jaren het lot van het Palestijnse volk aan.
Bron: Noordhollands Dagblad
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Scania levert 225 luxe bussen voor concessie Waterland
Scania levert 225 luxe bussen voor concessie Waterland
maandag 9 mei 2011 12:38
Breda, 9 mei 2011 – De komende acht jaar zullen de inwoners van het gebied Waterland in het openbaar vervoer in luxe Scaniabussen vervoerd worden. EBS Public Transportation verwierf onlangs de concessie voor het openbaar vervoer in deze regio. Het internationaal opererende bedrijf heeft daarbij ingezet op kwaliteit en betrouwbaarheid; zowel in de dienstverlening als in het materiaal. Samen met partner Scania is een programma bussen geselecteerd dat voldoet aan deze eisen. Gekozen is voor een motorisatie die voldoet aan de hoogste eisen als het gaat op impact op het milieu. De bussen zijn uitgerust met motoren die voldoen aan Euro 5 of EEV (Environmentally friendly Enhanced Vehicles) en worden voorzien van een hoger comfortniveau.
Lees verder
maandag 9 mei 2011 12:38
Breda, 9 mei 2011 – De komende acht jaar zullen de inwoners van het gebied Waterland in het openbaar vervoer in luxe Scaniabussen vervoerd worden. EBS Public Transportation verwierf onlangs de concessie voor het openbaar vervoer in deze regio. Het internationaal opererende bedrijf heeft daarbij ingezet op kwaliteit en betrouwbaarheid; zowel in de dienstverlening als in het materiaal. Samen met partner Scania is een programma bussen geselecteerd dat voldoet aan deze eisen. Gekozen is voor een motorisatie die voldoet aan de hoogste eisen als het gaat op impact op het milieu. De bussen zijn uitgerust met motoren die voldoen aan Euro 5 of EEV (Environmentally friendly Enhanced Vehicles) en worden voorzien van een hoger comfortniveau.
Lees verder
Re: Aanbesteding concessie Waterland 2012
Bussen in Waterland-regio krijgen gratis wifi
Door Dimitri Reijerman, maandag 9 mei 2011 17:40
Busreizigers in de regio Waterland kunnen vanaf december in de bussen van de nieuwe vervoersmaatschappij EBS Public Transportation gratis gebruik maken van wifi. Het gaat in totaal om 225 nieuwe bussen die een wifi-hotspot krijgen.
Lees verder...
Door Dimitri Reijerman, maandag 9 mei 2011 17:40
Busreizigers in de regio Waterland kunnen vanaf december in de bussen van de nieuwe vervoersmaatschappij EBS Public Transportation gratis gebruik maken van wifi. Het gaat in totaal om 225 nieuwe bussen die een wifi-hotspot krijgen.
Lees verder...
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
-
- Berichten: 35
- Lid geworden op: do 20 jan 2011, 20:05
- Locatie: Monnickendam
Re: Aanbesteding concessie Waterland 2012
Is onderstaande foto hier al langsgekomen?
http://www.transport-online.nl/site/ima ... -groot.jpg
Edit Daniel: foto verandert in link i.v.m. copyright
http://www.transport-online.nl/site/ima ... -groot.jpg
Edit Daniel: foto verandert in link i.v.m. copyright
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39319
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Aanbesteding concessie Waterland 2012
Die foto staat gewoon op de site van Scania waar je terecht komt via de "Lees verder" link onder het nieuwsbericht
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Aanbesteding concessie Waterland 2012
Dit is nog steeds euro 5/EEV.
Dat is nu toch al 3 of 4 jaar zo?
Wanneer komt euro 6/7 e.v?
Wel netjes dat gratis internet *bus* Waarom krijgen we dat in het Gooi niet -o-
Dat is nu toch al 3 of 4 jaar zo?
Wanneer komt euro 6/7 e.v?
Wel netjes dat gratis internet *bus* Waarom krijgen we dat in het Gooi niet -o-
immer kwaliteits posts
Re: Aanbesteding concessie Waterland 2012
Tja, dat is het voordeel van de stadsregio, die is iets strakker en veeleisender tijdens aanbestedingen t.o.v. de Provincie Noord-Holland. Niet dat wifi geeist is, maar je ziet dat over het geheel het vervoer niet veel verslechterd terwijl in het Gooi de halve chauffeursploeg over een paar maanden op straat wordt gezet...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Aanbesteding concessie Waterland 2012
Is de kleurstelling onderdeel van het PvE? Kortom, krijgt Waterland ook het saaie rood/grijze zoals op de illustratie is voorgesteld?
Re: Aanbesteding concessie Waterland 2012
Strakker en veeleisender is gewoon gelijk aan duurder. Dat is dus absoluut geen goed argument. De stadsregio heeft wel meer budget uit de BDU dan de provincie terwijl ze geen wegen in beheer hebben in tegenstelling tot de provincie NH. Dan is OV ook wat makkelijker te betalen natuurlijk en kan je dus meer eisen.Bee schreef:Tja, dat is het voordeel van de stadsregio, die is iets strakker en veeleisender tijdens aanbestedingen t.o.v. de Provincie Noord-Holland. Niet dat wifi geeist is, maar je ziet dat over het geheel het vervoer niet veel verslechterd terwijl in het Gooi de halve chauffeursploeg over een paar maanden op straat wordt gezet...
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39319
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Aanbesteding concessie Waterland 2012
Dat rood/grijze is de Randstadnet kleurstelling en daar vallen geloof ik zo'n beetje alle lijnen in Waterland onder, dus ja. Geen idee wat voor kleurtje we te zien krijgen op de lijnen die daar geen deel van uitmaken.Freek schreef:Is de kleurstelling onderdeel van het PvE? Kortom, krijgt Waterland ook het saaie rood/grijze zoals op de illustratie is voorgesteld?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Aanbesteding concessie Waterland 2012
Vanuit het oogpunt van efficiency verwacht ik dat ze daar dan ook wel Randstadnetkleuren voor gaan gebruiken. Wist overigens wel dat het die kleuren waren, dat het eerst MRA heette, maar hoe het nu ook al weer door het leven ging....
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39319
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Aanbesteding concessie Waterland 2012
Als ik zo de kaart bekijk is er wel 'n mogelijkheid voor 'n afwijkend kleurtje... de lijn Wormerveer - Purmerend is één van de niet RNet lijnen en die rijdt ook als enige met kleine busjes. Maar voor verbindingen als Edam - Purmerend en Landsmeer - Purmerend is dat natuurlijk niet van toepassing (die laatste verbinding is vandaag de dag 'n bus die uit Amsterdam komt en dan tot Landsmeer onder RNet zou vallen)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Aanbesteding concessie Waterland 2012
Volgens mij wordt het stadsnet van Purmerend (lijn 101 of 102) of wegbezuinigd of blijft er maar een lijn over, dat is geen Regionet. Ook lijn 103 (Purmerend - Monnickendam) en lijn 113 (Purmerend - Edam) zijn geen Regionet. Lijn 113 rijdt nu met gelede bussen. Dan heb je nog een aantal schoolbussen, die worden op dit moment gereden door TCR, net zoals alle Qliners. Wat er van dat concept overblijft is mij volstrekt onduidelijk.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39319
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Aanbesteding concessie Waterland 2012
Qliners lijken me toch wel redelijk vallen onder de categorie HOV en RegioNet bestaat compleet uit HOV-lijnen
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Aanbesteding concessie Waterland 2012
Ja, maar het zijn wel spitslijnen, en zover ik weet vallen spitslijnen weer niet onder Regionet (zie ook Almere).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Aanbesteding concessie Waterland 2012
Er is een lange discussie geweest of spitslijnen wel of niet R-net mochten worden. Toen Almere aanbesteed werd mocht dat niet omdat je er als reiziger er niet de hele dag op kon vertrouwen. Nu de stadsregio Amsterdam iets aanbesteed kan het ineens wel. Snapt u hem? Bij mij gaat het licht even uit.
Overigens: Regionet werd MRAnet (aan elkaar) en dat is nu opeens Randstadnet of R-net (wel met streepje om het consequent te doen.)
Overigens: Regionet werd MRAnet (aan elkaar) en dat is nu opeens Randstadnet of R-net (wel met streepje om het consequent te doen.)
Re: Aanbesteding concessie Waterland 2012
Screw die namen, iedereen noemt het "de rode bus" :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Aanbesteding concessie Waterland 2012
Dat is logisch als er nog niet met het merk gecommuniceerd wordt. Dat komt nog wel.
-
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13
Re: Aanbesteding concessie Waterland 2012
Vanacht kwam ik deze abri tegen met daarop het officiële logo:Klaasje schreef: Overigens: Regionet werd MRAnet (aan elkaar) en dat is nu opeens Randstadnet of R-net (wel met streepje om het consequent te doen.)
For Your Railroad Adventures
Re: Aanbesteding concessie Waterland 2012
Wat lijkt er te gaan gebeuren in december:
- Waterland krijgt elke nacht een nachtnet.
- Lijn 88 blijft op zondag rijden
- Lijn 100 rijdt alleen nog naar De Rijp, niet meer naar Middenbeemster. Frequentie wordt 's avonds afgebouwd, tot halfuursdienst of zelfs een uurdienst
- Lijn 103 rijdt niet meer 's avonds
- Lijn 106 wordt verlengd naar Middenbeemster
- Lijn 110 en 202 worden samengevoegd, beoogd lijnnummer 202?
- Lijn 105 wordt 205??
- Lijn 93 wordt 119
- Lijn 173 wordt 120
- Lijn 215 wordt een sneldienst van 111
- Lijn 216 wordt een sneldienst
- 371/372 lunchritten worden geschrapt voor spitsritten
Schoollijnen worden deels hernummerd.
- Waterland krijgt elke nacht een nachtnet.
- Lijn 88 blijft op zondag rijden
- Lijn 100 rijdt alleen nog naar De Rijp, niet meer naar Middenbeemster. Frequentie wordt 's avonds afgebouwd, tot halfuursdienst of zelfs een uurdienst
- Lijn 103 rijdt niet meer 's avonds
- Lijn 106 wordt verlengd naar Middenbeemster
- Lijn 110 en 202 worden samengevoegd, beoogd lijnnummer 202?
- Lijn 105 wordt 205??
- Lijn 93 wordt 119
- Lijn 173 wordt 120
- Lijn 215 wordt een sneldienst van 111
- Lijn 216 wordt een sneldienst
- 371/372 lunchritten worden geschrapt voor spitsritten
Schoollijnen worden deels hernummerd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Aanbesteding concessie Waterland 2012
Waar haal je die info vandaan eigenlijk?
Los van het feit dat een doordeweeks nachtnet naar mijn idee niet veel zin heeft, net zoals lijn 88 op zondag. De verlenging van lijn 106 naar Middenbeemster vraag ik me eigenlijk ook af :?
Los van het feit dat een doordeweeks nachtnet naar mijn idee niet veel zin heeft, net zoals lijn 88 op zondag. De verlenging van lijn 106 naar Middenbeemster vraag ik me eigenlijk ook af :?
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Aanbesteding concessie Waterland 2012
Uitgebrachte adviezen door de RAR.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 35
- Lid geworden op: do 20 jan 2011, 20:05
- Locatie: Monnickendam
Re: Aanbesteding concessie Waterland 2012
Dank je wel voor de info.Bee schreef:Wat lijkt er te gaan gebeuren in december:
- Waterland krijgt elke nacht een nachtnet.
- Lijn 88 blijft op zondag rijden
- Lijn 100 rijdt alleen nog naar De Rijp, niet meer naar Middenbeemster. Frequentie wordt 's avonds afgebouwd, tot halfuursdienst of zelfs een uurdienst
- Lijn 103 rijdt niet meer 's avonds
- Lijn 106 wordt verlengd naar Middenbeemster
- Lijn 110 en 202 worden samengevoegd, beoogd lijnnummer 202?
- Lijn 105 wordt 205??
- Lijn 93 wordt 119
- Lijn 173 wordt 120
- Lijn 215 wordt een sneldienst van 111
- Lijn 216 wordt een sneldienst
- 371/372 lunchritten worden geschrapt voor spitsritten
Schoollijnen worden deels hernummerd.
Kleine correcties (bron: RAR advies vervoerplan Waterland 2012)
- Lijn 110 en 102 worden samengevoegd, bij de RAR bestaat een voorkeur om deze liin het nummer 110 te geven
- Negatief advies de 105 om te nummeren naar 205 (impliceert sneldienst wat het niet is)
- Liever het nummer 211 als 215 voor de snelle variant van lijn 111
- Uitstellen nieuwe lijn 229 naar Tuinderij (nieuwbouwwijk Midden-Beemster) totdat 200ste woning is opgeleverd.
- Liever de 100 naar Midden-Beemster in plaats van de 106 (betere verbinding voor scholieren)
De samenvoeging van lijn 110 en 102 betekent dat de lijnen 110, 113 en 102 worden samengevoegd.
In de bestaande situatie gaat lijn 110 in Volendam in veel gevallen door als lijn 113 naar Purmerend v.v.
-
- Berichten: 35
- Lid geworden op: do 20 jan 2011, 20:05
- Locatie: Monnickendam
Re: Aanbesteding concessie Waterland 2012
Helaas kan ik de het bericht met de foto niet meer terugvinden maar op de site van Openbaarvervoerinboskoop stond een berichtje over de eerste EBS bus die aan het Arriva personeel werd gepresenteerd, compleet met foto.
Het was inderdaad een Scania maar wat me nog het meest opviel was dat deze bus knalgeel was, zo'n beetje hetzelfde geel als de Connexxion bussen die in de regio Utrecht rijden.
Als het al die kleur wordt dan zal dit alleen gelden voor de niet-MRA lijnen, denk ik zo.
Het was inderdaad een Scania maar wat me nog het meest opviel was dat deze bus knalgeel was, zo'n beetje hetzelfde geel als de Connexxion bussen die in de regio Utrecht rijden.
Als het al die kleur wordt dan zal dit alleen gelden voor de niet-MRA lijnen, denk ik zo.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 71 gasten