iljitsch schreef:En zou het een probleem zijn bijvoorbeeld het stuk Zwolle - Almere op 25 kV te zetten? VIRMs zijn daar als het goed is al op voorbereid en SLTs zijn nog nieuwer, je zou verwachten dat het daarvoor ook geen al te grote aanpassing is. Wellicht scheelt dat nog een paar voedingsstations langs het nieuwe spoor ook.
Nee, is geen goed idee. Je maakt het allemaal minder flexibel, als je de 1500 (stiekem 1800) Volt hanteert en het mocht een keer nodig zijn, dan kan je speciaal omgebouwde VIRM's of SLT's door ander materieel vervangen. Als men gierig is maakt men zelfs maar deelparken die geschikt zijn voor 25 kV. Beter de beperkingen van 1800 Volt dan inflexibel gerommel :N
Ik blijf vrezen voor de aanpak van Almere, volgens mij is de nu gekozen oplossing voor Almere tijdelijk een goed idee, maar met de plannen die in Almere nog op stapel staan een enorme groei in het aantal reizigers en als je dan met al die stations (nu 5, straks 6) daar op dubbelspoor met slechts 2 uitwijkmogelijkheden nog snelle treinen doorheen moet jagen zonder dat de mensen op de overige stations vlak voor aankomst van de stoptrein van het perron gaan vallen :? Ik weet het niet hoor -o-
En dan zit je nog met station Weesp, waar de treinen van en naar Flevoland op dit moment vertraagd worden door de aanwezige wissels. Ja, daar kan je wat aan doen, maar dan heb je nog die ophaalbrug daar. In ieder geval niet iets om vrolijk van te worden.
De zuidtak in Amsterdam wordt gelukkig wel aangepakt, daar is het voor de treinen nu permanent filerijden, heb nog geen trein ontdekt die daar een beetje kan opschieten en ik schat dat bijna de helft van de treinen naast de stops op die lijn ook nog een keer buiten een station stilstaan voor een trein vlak voor hen. De s3700 bijvoorbeeld zou best wat peper in de motor kunnen gebruiken maar kan dat niet doordat het overal tussen wordt gemanoeuvreerd.